- Программа для ускорения процесса по типу Cheat Engine?
- Программы для читов в играх под GNU/Linux
- Thread: Cheat Engine alternative
- Cheat Engine alternative
- Re: Cheat Engine alternative
- Re: Cheat Engine alternative
- Re: Cheat Engine alternative
- Re: Cheat Engine alternative
- Re: Cheat Engine alternative
- Re: Cheat Engine alternative
- Аналог cheat engine для linux
Программа для ускорения процесса по типу Cheat Engine?
Здравствуйте, хотелось бы ускорить кое-какие графические элементы, как это можно было сделать в Cheat Engine: Выбираешь процесс и ставишь во сколько раз ускорить и всё.
в смысле ускорить графические элементы? могу предложить лсд. Ты про приоритет процесса или что?
У Cheat Engine есть такая фича: он внедряется в нужный процесс и подменяет функции получения времени, изменяя внутренние таймеры игры тем самым, например, увеличивая скорость игрока, анимации, etc. Примечательно то, что среди функций, которые он подменяет есть и линуксовые из libc и vdso.
Да про спидхак он, читить в играх.
можно qemu подхачить попробовать))
и это реально работает? разработчики онлайн игр доверют локальным таймерам? может проще себе хелсы сделать неснижаемые?
Да, speedhack. Это браузерная одиночная игра. Головоломка, но многое там упирается в время, некоторые штуки ну очень долго восстанавливаются. Какой смысл ждать? Вот Я и хотел ускорить процесс. А решать головоломки мне это никак не поможет. Приходиться иногда просо тупо ждать по 30 минут, вообще ничего не делая.
Я вот поставил Cheat Engine через Wine. Запустил Firefox через Wine, но нет Flash Player. Flash Player с официального сайта на Wine не поставился. Попробовал запустить Chrome и IE через Wine — не запустились. Попробую поставить Firefox с нуля на Wine и еще раз попытаться через Wine установить Flash Player.
Источник
Программы для читов в играх под GNU/Linux
В Windows есть такие программы, например Artmoney, CheatEngine, TCheat и так далее — скажем пишешь значение жизней, ищешь в памяти, потом изменилось — отсеиваешь, повторяешь поиск и так далее, а когда нашел конкретный адрес, можно себе поставить бесконечные жизни. Некоторые из этих программ умеют кроме того ещё и дизассемблировать код в памяти, ставить брейкпоинты и так далее.
А вот про что-то такое под GNU/Linux я не слышал ни разу. Стало интересно, есть или нет?
Пользоваться не собираюсь, впрочем скорее всего, так как поправить код в исходнике вероятно проще.
Пока нет, но благодаря лёгкой доступности данных в /proc ждать недолго. Возможно, придётся пересобрать ядро для отключения жёсткой безопасности данных в памяти
регистранты выше «не в теме» походу
вот то, что тебе нужно:
Ну если когда-нибудь игры под linux появятся, то наверное и читы напишут.
ОК, как с помощью GDB делать поиск с отсеиванием? Скажем ты знаешь что у тебя в игре четыре жизни, ищешь все ячейки где есть int 4 (04 00 00 00), далее, тебя убивают, у тебя только три, из сформированного списка ячеек выбираешь те, где сейчас 03 00 00 00, потом ещё раз убивают — отсеиваешь те где стало int 2, а потом взял скажем жизнь, ищешь опять int 3. На каждом шаге количество возможностей уменьшается и в конце остаётся только несколько, а если повезёт одна. А там можно искусственно записать скажем 01 в первую, 02 во вторую и тд и смотришь сколько жизней стало в игре, соответственно, адрес запоминаешь/записываешь, а потом замораживаешь (то есть чтобы отладчик при каждом изменении записывал туда старое значение или просто ставил бряк на память и команды mov [lives],* просто пропускал) или ставишь на int 9001 и играешь дальше
Это одна и та же программа, только вторая — фронтенд к первой. А вообще да, я именно про что-то такое спрашивал.
А другие какие-то есть или всем одной этой хватает?
Это одна и та же программа, только вторая — фронтенд к первой.
я знаю это. Просто ВДРУГ тебе одного scanmem хватит?) Мало ли.
есть более толстые средства типа gdb и/или прямая работа (поиск/замена) в /proc
в любом случае, если тебя scanmem не устраивает — без программирования и/или велосипедирования не обойтись
Я знаю, что в CE есть ускоритель/замедлитель процессов, мне его лишь не хватает. Как другим — не знаю.
в любом случае, если тебя scanmem не устраивает — без программирования и/или велосипедирования не обойтись
Из мана мне показалось, что он float искать не умеет и не позволяет задать тип переменной при поиске. А так, я ещё не пробовал, может хватит и этого.
есть более толстые средства типа gdb и/или прямая работа (поиск/замена) в /proc
А через gdb можно так делать или нет?
А так, я ещё не пробовал, может хватит и этого
установить геймконкверрор — дело 20 секунд, а запустить и посмотреть поддерживаемые типы данных для поиска — еще 40
А через gdb можно так делать или нет?
понятия не имею, я его юзал только пару раз когда вскрывал core файлы. Думаю, любой отладчик с чем-то подобным типа «browse memory region» подойдет.
Источник
Thread: Cheat Engine alternative
Thread Tools
Display
Cheat Engine alternative
Does anyone know of a program to replace cheat engine? I don’t need all of its features, just search memory and change value.
Re: Cheat Engine alternative
i dont know of any complete alternatives to cheat engine but there is an add-on for firefox called Tamper Data that allows you to cheat on high scores for some flash games
Re: Cheat Engine alternative
Install Cheatengine. Run it.
Note, you can only change the value of Wine programms.
Sorry for bad english. :/
Re: Cheat Engine alternative
cheat engine is OSS. it’s source code is in the downloads page
the SVN repo is also there.
anyway, about your question, I just saw something about scanmem a while ago, hope it helps.
Re: Cheat Engine alternative
Re: Cheat Engine alternative
And scanmem has a GUI? I’m not a lammer!!
Re: Cheat Engine alternative
CheatEngine runs under Wine.
Install Cheatengine. Run it.
Note, you can only change the value of Wine programms.
Sorry for bad english. :/
The ChatEngine dosent run on wine, because the program take note of Windows application process it follows that doesnt run in Unix system.
Источник
Аналог cheat engine для linux
PINCE is a front-end/reverse engineering tool for the GNU Project Debugger (GDB), focused on games. However, it can be used for any reverse-engineering related stuff. PINCE is an abbreviation for «PINCE is not Cheat Engine». PINCE is in development right now, read Features part of the project to see what is done and Roadmap part to see what is currently planned. Also, please read Wiki Page of the project to understand how PINCE works.
Disclaimer: Do not trust to any source other than Trusted Sources that claims to have the source code or package for PINCE and remember to report them immediately
Disclaimer: YOU are responsible for your actions. PINCE does NOT take any responsibility for the damage caused by the users
Pre-release screenshots:
- Memory searching: PINCE uses libscanmem to search the memory efficiently [Done]
- Variable Inspection&Modification[Done/Basic]
- CheatEngine-like value type support: Byte to 8 Bytes, Float, Double, Strings(including utf-8, utf-16, utf-32 and zero-terminate strings), Array of Bytes [Done]
- Symbol Recognition: See here[Done]
- Automatic Variable Allocation: See here[Done]
- Dynamic Address Table: Supports drag&drop, recursive copy&pasting&inserting and many more [Done]
- Manual Address Table Update:[Done]
- Smart casting: PINCE lets you modify multiple different-type values together as long as the input is parsable. All parsing/memory errors are directed to the terminal [Done]
- Continuous Address Table Update: You can adjust update timer or cancel updating by modifying settings. Non-stop version is Postponed\Quarterway Done [Done\Only works when the inferior is stopped]
- Variable Locking: PINCE lets you freeze(constantly write a value to memory cell) variables [Done]
- Memory View[Done/Basic]
- Infinite Scrolling: PINCE automatically disassembles the next available instruction(s) on mouse wheel/scrollbar move. Instruction count can be changed from settings. Hex View also supports this feature [Done]
- Dissect Code: You can dissect desired memory regions to find referenced calls, jumps and strings. Disassemble screen will automatically handle the referenced data and show you if there’s a referenced address in the current dissasemble view. It can be used from Tools->Dissect Code in the MemoryView window. Using its hotkey instead in the MemoryView window automatically dissects the currently viewed region. You can separately view referenced calls and strings after the search from View->Referenced Calls/Strings. Note: If you decide to uncheck ‘Discard invalid strings’ before the search, PINCE will try to search for regular pointers as well[Done]
- Bookmarking: Bookmark menu is dynamically created when right clicked in the disassemble screen. So unlike Cheat Engine, PINCE lets you set unlimited number of bookmarks. List of bookmarks can also be viewed from View->Bookmarks in the MemoryView window. Commenting on an address automatically bookmarks it. [Done]
- Modify on the fly: PINCE lets you modify registers on the fly. Unlike CE, you can also change XMM and FPU registers. Check GDB expressions in the Wiki page for additional information [Done]
- Opcode Search: You can search opcodes with python regular expressions. To use this feature, click Tools->Search Opcode in the MemoryView window. [Done]
- Debugging[Done/Basic]
- Has basic debugging features such as stepping, stepping over, execute till return, break, continue. Also has breakpoints, watchpoints and breakpoint conditions. Has advanced debugging utilities such as Watchpoint/Breakpoint Tracking and Tracing
- Chained Breakpoints: Just like CE, PINCE allows you to set multiple, connected breakpoints at once. If an event(such as condition modification or deletion) happens in one of the breakpoints, other connected breakpoints will get affected as well [Done]
- Watchpoint Tracking: Allows you to see which instructions have been accessing to the specified address, just like «What accesses/writes to this address» feature in CE [Done]
- Breakpoint Tracking: Allows you to track down addresses calculated by the given register expressions at the specified instruction, just like «Find out what addresses this instruction accesses» feature in CE with a little addon, you can enter multiple register expressions, this allows you to check the value of «esi» even if the instruction is something irrelevant like «mov [eax],edx» [Done]
- Tracing: Almost the same with CE. But unlike CE, you can stop tracing whenever you want. Created from scratch with shittons of custom features instead of using gdb’s trace&collect commands because some people have too much time on their hands [Done]
- Collision Detection: GDB normally permits setting unlimited watchpoints next to each other. But this behaviour leads to unexpected outcomes such as causing GDB or the inferior become completely inoperable. GDB also doesn’t care about the number(max 4) or the size(x86->max 4, x64->max 8) of hardware breakpoints. Fortunately, PINCE checks for these problems whenever you set a new breakpoint and detects them before they happen and then inhibits them in a smart way. Lets say you want to set a breakpoint in the size of 32 bytes. But the maximum size for a breakpoint is 8! So, PINCE creates 4 different breakpoints with the size of 8 bytes and then chains them for future actions [Done]
- Code Injection[Working on it]
- Run-time injection: Only .so injection is supported for now. In Memory View window, click Tools->Inject .so file to select the .so file. An example for creating .so file can be found in «libpince/Injection/». PINCE will be able to inject single line instructions or code caves in near future [Partially Done?]
- GDB Console[Done]
- Is the power of PINCE not enough for you? Then you can use the gdb console provided by PINCE, it’s on the top right in main window
- Simplified/Optimized gdb command alternatives[Working on it]
- Custom scripts instead of using gdb’s x command for reading memory [Done]
- Custom scripts instead of using gdb’s set command for modifying memory [Done]
- libpince- A reusable python library
- PINCE provides a reusable python library. You can either read the code or check Reference Widget by clicking Help->libpince in Memory Viewer window to see docstrings. Contents of this widget is automatically generated by looking at the docstrings of the source files. PINCE has a unique parsing technique that allows parsing variables. Check the function get_comments_of_variables in SysUtils for the details. This feature might be replaced with Sphinx in the future
- Extendable with .so files at runtime
- See here
- Automatic Trainer Generation:[Planned]
- PINCE provides a trainer auto-generated from current address table on demand by using libpince and PyQT5 together
Clone this repo by running git clone —recursive https://github.com/korcankaraokcu/PINCE then run sudo sh install_pince.sh in the PINCE directory. For Archlinux, you can also use the AUR package as an alternative.
If you like to uninstall PINCE, just delete this folder, almost everything is installed locally. Config and user files of PINCE can be found in «
/.config/PINCE», you can manually delete them if you want.
Источник