Apple intermediate codec для windows

K-Lite Codec Pack для windows 10

Рейтинг программы

Поддерживаемые ОСРазрядностьДля устройствЯзык интерфейсаПоследнее обновлениеРазработчикОфициальный сайт
9.9/10
Windows 10
32 bit, 64 bit, x32, x64
компьютер
Русский
2019
Codec Guide
www.codecguide.com

Мультимедийные файлы присутствуют у каждого пользователя персонального компьютера или ноутбука. Слушая любимые композиции, просматривая долгожданный фильм, пользователь часто сталкивается с проблемой воспроизведения медийных файлов. Музыка прослушивается частями или вовсе прерывается, видеоматериалы показываются с нечетким изображением и отсутствием звука – проблемы перечисляемые бесконечно. Для разрешения затруднений, связанных с воспроизведением, создатели программных продуктов разработали специальный пакет (набор) необходимого софта под названием K-Lite Codec Pack для windows 10.

Установить K-Lite Codec Pack для windows 10 последней версии

K-Lite Codec Pack для windows 10 представляет собой пакет разработанных плагинов, кодеков и декодеров. Говоря понятным языком, плагины необходимы для помощи расширить и дополнить основные функции программы, используемой для воспроизведения видео и аудио. Задачей кодеков является кодировка или раскодировать аудио, видео файлов, для дальнейшего подходящего просмотра либо прослушивания.

Скачать K-Lite Codec Pack для windows 10 бесплатно:

Примечание! В чем особенность версий наборов — Basic, Full, Mega, Standard можно узнать на главной странице кодек пак.

Apple Intermediate Codec / Cross-platform with PC

Thread Tools
Display

I have some HD footage that is in Apple Intermediate Codec, but I need to edit it using After Effects ON A PC.

I searched and there is no codec support for the PC, which is REALLY annoying.

What is the best way to save the HD video files from Final Cut Pro?

I’ve tried the H264, but rendering to that takes way too long.

I’ve tried the 10bit uncompressed, but that does not seem to play on the PC.

I don’t use FCP but try h.264 with all keyframes (max IDR frame interval = 1) and in single pass CRF or CQP mode. That shouldn’t be too slow.

Namie, please post your Computer specs in your profile, especially
your macs specs, as that will help us to help you in the future.

Your computers rendering time is greatly affected by your Ram,
Processor, available HD space, if the footage is on a firewire drive,
etc.

What if you only export just the pieces in the timeline out you really need
to edit in After Effects? Rather than say a whole 2 hour timeline,
why not just setup seperate Sequences in FCP for the 10 minutes
or however many minutes footage you need to «spruce up» in after effects,
do you magic there, and then bring that back into FCP and splice back in
over the untouched footage? It’s what I do if I only need need to do
say, a «pleasantville» type transition from Black to White, or
if I just need to do a «lightsaber» type sequence.

Smaller chunks are easier to export,
you only work on the parts you need to work on
and they easily splice back in to your Main Sequence.

I’m flummoxed by the idea of transferring 10 bit quality AIC to h.264 to After Effects .

Why suffer the compression decompression losses? H.264 should be used once at the end of the project.

Explain your workflow chain. What is the source? What is the destination goal?

You should be able to convert 10bit AIC to 8bit 1920×1080 or 1440×1080 with little quality loss if your After Effects only accepts that.

10bit playback usually takes a workstation class PC with hardware SDI SMPTE 292M I/O. Does this match your PC?

Oh great. I was rendering it last night and it just died on me. It won’t turn on. It was an old junk anyway. it was only 1 Ghz PowerPC.

The other Mac that I have is not good either: it’s Mac OS X 10.4.11, 1.8 Ghz PowerPC G5, 1.25 GB SDRAM.

Well, I’m only trying to edit 10 minutes of footage.

I’m flummoxed by the idea of transferring 10 bit quality AIC to h.264 to After Effects .

Why suffer the compression decompression losses? H.264 should be used once at the end of the project.

Explain your workflow chain. What is the source? What is the destination goal?

You should be able to convert 10bit AIC to 8bit 1920×1080 or 1440×1080 with little quality loss if your After Effects only accepts that.

The original source was shot at 1080 (it should be 1920×1080, but for some reason, when I ‘get info’ on the Mac, it says 1280×1080) and was captured using Apple Intermediate Codec. However, the PC won’t read AIC. Everything would be a lot simpler if the PC had AIC support. I should have captured it using a different codec next time, so I don’t have to get into this mess. What should I use next time I log and capture without loss of quality and can be worked crossplatform?

I tried importing the clips on FCP and rendered again using 10 or 8bit uncompressed because I figured that would play on any computer. It may be because of the large resolution, but it did NOT play on the PC.

I have two PCs, one is 3.2 Ghz Intel Core 2 Duo and 2 GB ram Windows XP.

I just want to be able to edit the AIC (Apple Intermediate Codec) footage using After Effects on PC.

Basically, before one of my Macs died, it did finish rendering using MPEG-4. I can edit MPEG-4 footage on PC After Effects, but the resolution is 720×480 and of course the quality suffered; it’s about 1.07 GB now for about 10 minutes of footage that was HD 1080.

Technically, I don’t really need to view the original footage on the PC as HD because the background that I’ll be using in After Effects will be standard def. However, it’ll be nice to be in HD because then it’ll allow me to zoom in on the object and do whatever I want with it without losing quality; I’m trying to do a green screen project. The background source will be standard def 720×480.

Sorry, I’ve never heard of SDI SMPTE. so probably not.

What codec do people use when taking Mac Footage (AIC in this case) to work with PC without major loss of quality?

K-Lite Codec Pack для Windows

Название Для платформы Разрядность: Версия Загрузка
K-Lite Codec Pack Basic + кодек hevc Windows 10 x32 — x64 Бесплатно
Поддерживаемые ОС Windows Разрядность 32 bit, 64 bit, x32, x64 Для устроиств компьютер Язык интерфейса Английский Последнее обновление 2019 Тип распространения Бесплатный Разработчик Codec Guide Официальный сайт www.codecguide.com
  • K-Lite Codec Pack для windows 10
  • K-Lite Codec Pack для windows 8.1
  • K-Lite Codec Pack для windows 8
  • K-Lite Codec Pack для windows 7
  • K-Lite Codec Pack для windows Vista
  • K-Lite Codec Pack для windows XP
  • Версия Платформа Язык Размер Формат Загрузка
    K-Lite Codec Pack 14.00 Mega Windows English 51.7MB .exe
    K-Lite Codec Pack Full Windows English 40.7MB .exe
    K-Lite Codec Pack 14.00 Basic Windows English 15.1MB .exe
    K-Lite Codec Pack 14.00 Standard Windows English 38.1MB .exe
    * скачайте бесплатно K-Lite Codec Pack для Windows, файл проверен!

    K-Lite Codec Pack (К-Лайт Кодек Пак) – бесплатный набор кодеков и инструментов для воспроизведения и обработки видео и аудиофайлов. В состав K-Lite Codec Pack также входит Media Player Classic – универсальный видео-аудиопроигрыватель. Существует 4 редакции кодек пака, которые отличаются количеством поддерживаемых форматов: Basic, Standard, Full и Mega. Программа поддерживает практически все известные форматы – .avi, .mkv, .flv, .flac, .mp4, .3gp, .mov и десятки других.

    Особенности K-Lite Codec Pack

    Ниже рассмотрены основные особенности K-Lite Codec Pack, независимо от выбранного пакета – Basic, Standard, Full или Mega:

    • Поддержка практически всех известных форматов файлов;
    • Совместимость всех компонентов между собой – все кодеки и фильтры спокойно «уживаются» вместе и не конфликтуют друг с другом;
    • Полная совместимость с Windows и возможность полного удаления пакета кодеков из системы;
    • Настраиваемая установка – помимо выбора самой редакции кодек пака пользователь может выбрать, какие именно компоненты установить, а какие – нет;
    • Регулярные обновления – K-Lite сам проверяет и обновляет каждый видео- и аудио кодек, входящий в его состав;
    • Возможность поиска и удаления поврежденных фильтров и кодеков.

    Отличия сборок K-Lite

    Какой K-Lite Codec Pack скачать? Чтобы ответить на этот вопрос, необходимо знать особенности каждой сборки, что она включает в себя:

    • Basic – содержит самые необходимые кодеки для воспроизведения большинства популярных форматов мультимедиа файлов;
    • Standard – помимо набора, входящего в состав Basic, в редакцию Standard включен декодер MPEG-2 для работы с DVD-дисками, проигрыватель Media Player Classic Home Cinema и утилита MediaInfo Lite, предназначенная для просмотра технической информации о мультимедиа файлах (битрейт, контейнер, разрешение и т.д.);
    • Full – включает в себя все, что содержится в стандартном наборе, дополнительно добавлены утилиты для обработки медиафайлов. Например, GraphStudioNext – утилита для анализа мультимедиа файлов, или высококачественный рендер madVR. Также в редакцию вшиты фильтры DirectShow и ряд инструментов для улучшения аудио\видеопотока: декодер ffdshow, DC-Bass Source Mod, разделитель аудио и видео сигналов;
    • Mega – самый полный набор кодеков и инструментов, в который включены кодеки ACM и VFW, пакет RealMedia Alternative, фильтр AC3Filter, несколько дополнительных фильтров DirectShow, мультиплексор Haali Matroska Muxer и 2 мультимедиа проигрывателя на выбор.

    K-Lite Codec Pack – незаменимая программа, позволяющая пользователю не задумываться, чем открыть тот или иной файл. Она не изменяет ассоциации файлов и не содержит рекламы, поддерживается всеми системами Windows, работает с любым проигрывателем и при этом абсолютно бесплатна. Последняя версия с индексом 13.6.5 вышла в ноябре 2017 года.

    About incompatible media in Final Cut Pro

    Detect and convert incompatible media in Final Cut Pro in macOS Mojave.

    As part of the transition from 32-bit to 64-bit technology in macOS, you might see an alert in Final Cut Pro or Motion about legacy media files that won’t be compatible with macOS Catalina.

    Before you upgrade to macOS Catalina, you can use Final Cut Pro to detect and convert all incompatible media files so they’ll be compatible with future versions of macOS. After you upgrade to macOS Catalina, the option to convert the incompatible files will no longer be available.

    To make sure any new media files you create are compatible with macOS Catalina, use cameras and media formats supported by Final Cut Pro, and use media formats supported by Motion.

    When trying to play incompatible media in macOS Catalina, you might see an incompatible media message in the viewer if you haven’t converted the media before upgrading to macOS Catalina.

    Detect and convert incompatible media files in Final Cut Pro in macOS Mojave

    When you import media or open a library in Final Cut Pro 10.4.7 or later in macOS Mojave 10.14.6, a window appears that lists any incompatible media files.

    To convert incompatible media files immediately, click Convert in the window. Final Cut Pro creates copies of the media files in the Apple ProRes format, places them in the library’s current media storage location, and relinks clips in the library to the converted files.

    If you choose Cancel, you can resume scanning the library and convert the incompatible files at any time in macOS Mojave:

    1. In Final Cut Pro, choose File > Check Media for Compatibility.
    2. In the window listing incompatible media files, click Convert.

    To convert incompatible media files detected in Motion and Compressor in macOS Mojave, use QuickTime Player to convert single files, or use Compressor to convert multiple files at once.

    Manually identify the format of clips

    You can also use Final Cut Pro to manually identify the format or codec of any clip in your library:

    1. If the browser is not already in list view, click in the top-right corner of the browser, or choose View > Browser > Toggle Filmstrip/List View.
    2. Control-click any column heading in the browser, then choose Codecs in the list.
    3. Scroll the browser left or right to see the Codecs column.
    4. To sort clips by codec, click the Codecs column heading.

    If you created optimized media

    When you create optimized media, Final Cut Pro makes copies of the original files in the Apple ProRes 422 format. These copies will be compatible with macOS Catalina. If you created optimized media, you should still convert the original files for future compatibility. When you convert the files, they will be in the same ProRes 422 format as the optimized media.

    If your Final Cut Pro library contains Motion projects with incompatible media files

    Final Cut Pro won’t detect incompatible media used in Motion projects. To see if a Motion project uses incompatible Media, open it in Motion. A message will appear if incompatible media is detected. If incompatible media is present, you can use QuickTime Player or Compressor to convert incompatible media in the Motion project in macOS Mojave.

    Convert incompatible media in Compressor

    In macOS Mojave, you can use Compressor to transcode one or more media files into a supported format such as Apple ProRes, which preserves image quality and provides the best performance when editing in Final Cut Pro.

    In macOS Catalina, you can’t convert incompatible media with Compressor.

    Convert incompatible media in QuickTime Player

    You can also convert incompatible media files in macOS Mojave by opening them with QuickTime Player (version 10.0 and later), then saving a copy with a new name. Versions of macOS after macOS Mojave will no longer support this method.

    In macOS Catalina, you can’t convert incompatible media with QuickTime Player .

    Formats compatible with macOS Catalina

    These video, audio, still-image, and container formats don’t rely on the QuickTime 7 framework, and are compatible with Final Cut Pro, Motion, and Compressor in macOS Catalina:

    Читайте также:  Soccer для windows phone
    Оцените статью