- Quick Menu — быстрый запуск приложений Canon
- Canon quick menu не запускается windows 10
- Вам также может понадобиться.
- Свяжитесь с нами
- Canon ID
- Ремонт
- Устранение неполадок
- Принтер / сканер не отображается в списке Выбор модели (Select Model)
- Если принтер или сканер указан в списке
- Если принтера или сканера нет в списке
- Desk Top — Cannot load Cannon quick menu
- Replies (6)
Quick Menu — быстрый запуск приложений Canon
Тип | | | |||||
Quick Menu | Windows 10 — Vista | 32 / 64 | 12.01.2018 | 2.8.5 | 9.1 [MB] | Скачать | |
Windows XP | 32 | 17.01.2017 | 2.6.2 | 9.2 [MB] | Скачать | ||
Mac OS X 11.0 — 10.8 | — | 09.10.2020 | 2.8.2a | 1.99 [MB] | Скачать | ||
Mac OS X 10.7 | — | 25.09.2017 | 2.6.2a | 2.1 [MB] | Скачать | ||
Mac OS X 10.6 | — | 25.09.2017 | 2.5.0a | 2.3 [MB] | Скачать | ||
Руководство | Windows | 32 / 64 | 12.01.2018 | 2.8 | 0.65 [MB] | Скачать | |
Mac OS X | — | 12.01.2018 | 2.8 | 0.69 [MB] | Скачать |
Лицензия от производителя на использование программного обеспечения.
Canon Quick Menu — программа для быстрого запуска приложений или инструкций. Настройте меню быстрого доступа, добавив туда значки приложений, которыми вы часто пользуетесь, и открывайте их в один клик.
Canon quick menu не запускается windows 10
Quick Menu — это утилита, входящая в начальный пакет ПО для установки и позволяющая легко запускать приложения и руководства пользователя, которые поставляются вместе с принтером, а также быстро получать доступ к онлайн-сведениям о продуктах. Установка Quick Menu необязательна, однако ее рекомендуется выполнить для использования всех возможностей вашего принтера.
Кроме того, установив My Image Garden, вы сможете наслаждаться просмотром слайд-шоу своих изображений с помощью функции Image Display, доступной на рабочем столе.
Обратите внимание! Quick Menu теперь заменяет Solution Menu EX.
Полезное руководство пользователя для Quick Menu также доступно для загрузки.
Вам также может понадобиться.
Свяжитесь с нами
Свяжитесь со службой поддержки продукции для дома по телефону или электронной почте
Canon ID
Регистрация продукта и управление аккаунтом Canon ID
Ремонт
Поиск центров по ремонту оборудования, полезная информация по процессу ремонта
Мы используем файлы cookie, чтобы обеспечить вам наиболее полные возможности взаимодействия с Canon и наиболее удобную работу с нашим веб-сайтом. Узнайте больше об использовании файлов cookie и измените ваши настройки cookie здесь. Вы принимаете нашу политику использования файлов cookie на вашем устройстве, продолжая использовать наш веб-сайт или нажав Принимаю.
Устранение неполадок
Принтер / сканер не отображается в списке Выбор модели (Select Model)
Примечание.
- Используйте функцию AirPrint для печати или сканирования фотографий, документов и других элементов с помощью функции, заданной по умолчанию в Mac OS .
Если принтер или сканер указан в списке
Убедитесь, что принтер или сканер включен и подсоединен к компьютеру.
На компьютере выберите Принтеры и сканеры (Printers & Scanners) в окне Параметры системы (System Preferences) , а затем проверьте, появился ли принтер или сканер .
Примечание.
Если принтер или сканер не отображается, добавьте принтер или сканер следующим образом.
- На компьютере выберите Принтеры и сканеры (Printers & Scanners) в окне Параметры системы (System Preferences) .
- В диалоговом окне Принтеры и сканеры (Printers & Scanners) щелкните + , а затем выберите Добавить принтер или сканер. (Add Printer or Scanner. ) .
- В поле Тип (Kind) диалогового окна Добавить (Add) выберите в качестве названия модели принтера или сканера значение Bonjour Multifunction .
- В разделе Использовать (Use) выберите Защищенная печать AirPrint (Secure AirPrint) или AirPrint .
- Щелкните Добавить (Add) .
Выберите принтер или сканер , а затем убедитесь, что для параметра Тип (Kind) установлено Canon XXX series-AirPrint (где XXX — это название модели).
В списке Выбор модели диалогового окна Параметры (Preferences) в Quick Menu выберите Принтер AirPrint (AirPrint printer) или Сканер AirPrint (AirPrint scanner) .
Примечание.
- Чтобы выполнить сканирование посредством выбора параметра Сканер AirPrint (AirPrint scanner) в Выбор модели (Select Model) , используйте функцию IJ Scan Utility Lite .
Если принтера или сканера нет в списке
Убедитесь, что принтер или сканер включен и подсоединен к компьютеру.
На компьютере выберите Принтеры и сканеры (Printers & Scanners) в окне Параметры системы (System Preferences) , а затем проверьте, появился ли принтер или сканер .
Примечание.
Если принтер или сканер не отображается, добавьте принтер или сканер следующим образом.
Перейдите на наш веб-сайт, затем загрузите и установите драйвер для принтера или сканера.
Драйвер сканера можно загрузить бесплатно; однако требуется оплата подключения к Интернету.
Выберите принтер или сканер , а затем убедитесь, что для параметра Тип (Kind) установлено Canon XXX series (где XXX — это название модели).
В списке Выбор модели диалогового окна Параметры (Preferences) в Quick Menu выберите название модели.
Примечание.
- Чтобы выполнить сканирование путем выбора модели в списке Выбор модели (Select Model) , используйте IJ Scan Utility .
Desk Top — Cannot load Cannon quick menu
I am using window 7 home premium service pack 1
I have two Dell laptops exactly the same and both have the latest updates to the software. I have loaded my Cannon printer software onto both computers. On one the quick menu loads OK and shows in the bottom right hand corner of the desktop
On the other the quick menu tries to load but I get an error message saying it cannot load and Microsoft is checking for a solution. No solution is available.
I am thinking that on the laptop where it will not load there is a setting that needs to be changed. Can anyone guide me to a solution please.
Replies (6)
Welcome to Microsoft Community Forum.
I understand that you are not able to launch quick menu of the Canon printer. There might be printer software corruption. Please do not worry I will try my best to resolve it.
However I would require some more information to assist you better.
1. What is the model number of the printer?
2. What is the exact error message you get?
3. Are you able to print from the Canon Printer?
I would suggest you to try the following methods:
Method 1:
Try to run this Fixit from the Microsoft article given below:
Diagnose and fix printer and printing problems automatically
Method 2:
Check the service, see if it’s disabled.
1. Click Start button, type services.msc in the search field.
2. This brings up a list in the menu. Select Services from the list.
This should open a list of local services on your system.
3. Find “Print Spooler service ” and make sure it has started.
4. Right click on it, select properties and set the startup type to ‘Automatic‘.
Method 3:
If the issue still persists, then I would suggest you to uninstall and reinstall the Canon printer software & driver and check what happens.
To do so, f ollow the troubleshooting steps from this Microsoft article and check if it helps:
Download the Canon Printer drivers & software
Hope this information helps. For any further Windows related assistance, feel free to contact us and we will be happy to help.
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
Many thanks for your response and help.
The printer is a Pixma MG4250
I have actually loaded it onto two computers both Dell laptops. It prints and does all functions on both computers but on one it will not load the “Quick Menu” that sits on the desktop right bottom.
The message get is
CANON QUICK MENU HAS STOPPED WORKING
A problem caused the programme to stop working. Windows will close the programme and notify you if a solution is available.
Without the Quick Menu it is difficult to use the functions of the printer.
I have also noticed that the Gadgets will not load to the desktop. I am not sure if this is the same problem.
I have looked at the three solutions you have provided.
1 As the printer is working fine this would not help – I think
2 Have checked and it is set to automatic
3. I have uninstalled and re-installed the software and I have the same problem.
I am not sure that the problem is associated with the printer at all. It is just that a menu programme with icons will not load.
The only issue I seem to have is with the Quick Menu that loads to the desktop.
Any help would be appreciated
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
Thanks for the information and keeping us updated on the status of the issue.
I would suggest you to perform System File Check to fix the corrupted system files and then check if this fixes the issue.
For reference: Use the System File Checker tool to repair missing or corrupted system files
If issue still persists, then I would suggest you to check if you face the same issue in different user account.
You may create a new user account on your computer and then check.
Create a new user account-
http://Windows.microsoft.com/en-us/Windows7/Create-a-user-account
If you do not face the same issue in a new user account then you may refer the below link and use the steps provided to fix a corrupted user profile —
http://Windows.microsoft.com/en-US/Windows7/Fix-a-corrupted-user-profile
Hope this information is helpful. Please do let us know if you need assistance with Windows, we’ll be glad to assist you.
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
1 person found this reply helpful
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
Since I had a Critical update from Windows on the 22/3/2016 mine will not work either so it is something to do with the update
3 people found this reply helpful
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
If you were to perform a Google search on the error message you would find several possible solutions in the Canon community:
Usually the real problem is some leftovers from an old or changed printer installation but you can read about that in the Canon community forums or start a new question in their community where the Canon experts hang out,
If you think a recent MS update from 3/22 is responsible, in Control Panel, Windows Update, View update history you can see which updates were installed on that date and uninstall them (you can reinstall them again later, right?).
To save time and frustration avoid replies that begin with the words «Hi» or «Hello», contain Methods and Steps and any suggestions that begin with the word «try».
3 people found this reply helpful
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.