Cisco anyconnect mac os не работает

Содержание
  1. Исправление: AnyConnect не смог установить соединение с указанным безопасным шлюзом.
  2. Что вызывает сообщение об ошибке «AnyConnect не смог установить соединение с указанным безопасным шлюзом»?
  3. Решение 1. Отключение антивируса
  4. Решение 2. Остановите службу подключения к Интернету
  5. Решение 3. Отключите общий доступ к подключению к Интернету (ICS)
  6. Решение 4. Выберите параметр Подключиться к текущей сети в AnyConnect VPN.
  7. Решение 5. Попробуйте другое подключение
  8. AnyConnect VPN Client Troubleshoot TechNote for MAC OSX Machines
  9. Available Languages
  10. Download Options
  11. Contents
  12. Introduction
  13. Prerequisites
  14. Requirements
  15. Components Used
  16. Conventions
  17. Error Messages
  18. Package Corrupt Error Message
  19. Solution
  20. Split DNS Issues
  21. Solution
  22. SVC Error Message
  23. Solution
  24. Web-based Installation Error Message when AnyConnect is Launched on MAC
  25. Solution
  26. MAC OSX 10.6.3 is Unable to get to Internet
  27. Solution
  28. AnyConnect on MAC fails to launch to Cisco IOS Router
  29. Solution
  30. Wireless CSSC for an Apple MAC
  31. Unable to Upgrade Firefox while AnyConnect is Installed on MAC
  32. Solution
  33. Web-based Installation of AnyConnect Hangs
  34. Solution
  35. Unable to Launch AnyConnect on MAC
  36. Solution
  37. Unable to Download the MAC AnyConnect Package
  38. Solution
  39. Question: Q: Cisco AnyConnect not working
  40. All replies

Исправление: AnyConnect не смог установить соединение с указанным безопасным шлюзом.

Сообщение об ошибке « AnyConnect не смог установить соединение с указанным безопасным шлюзом » появляется, когда пользователи пытаются подключиться к VPN с помощью клиента AnyConnect. Эта проблема возникает из-за того, что VPN-клиент AnyConnect не может успешно выполнить процесс соединения с удаленным сервером, и на его пути есть некоторые блокировки. Сегодня мы рассмотрим указанное сообщение об ошибке, включая причины появления сообщения об ошибке и различные решения, которые вы можете реализовать, чтобы избавиться от ошибки.

Что вызывает сообщение об ошибке «AnyConnect не смог установить соединение с указанным безопасным шлюзом»?

Это может быть связано с множеством причин. Иногда это блокировка антивируса или брандмауэра, а иногда это может быть вызвано плохим подключением к Интернету. Следующие будут основными причинами; упомянуть вкратце —

  • Проблема с антивирусом или брандмауэром: антивирусное программное обеспечение может время от времени мешать процессу подключения AnyConnect Client VPN и не позволять ему подключаться к внешним сетям или серверам из соображений безопасности. Часто он блокирует множество входящих и исходящих соединений. Таким образом, вы не сможете подключиться к своей любимой VPN с помощью Anyconnect.
  • Неправильная конфигурация клиента: если вы неправильно настроили свой клиент Anyconnect и хранящиеся в нем конфигурации VPN неверны, то вы столкнетесь с проблемами при установлении успешных соединений.
  • Интернет-ограничения: иногда IP-адреса некоторых стран могут быть заблокированы вашим интернет-провайдером, и вы можете сознательно не пытаться подключиться к VPN той же страны, которая была заблокирована вашим интернет-провайдером. Тогда вы столкнетесь с проблемами.

Чтобы обойти сообщение об ошибке, вы можете следовать приведенным ниже решениям, но обязательно перезагрузите компьютер и приложение, прежде чем переходить к другим исправлениям.

Решение 1. Отключение антивируса

Перво-наперво. В большинстве случаев проблема возникает из-за блокировки антивируса, что является распространенным сценарием. Следовательно, в таком случае вы должны попытаться отключить любой сторонний антивирус, который вы установили в своей системе, а затем попытаться подключиться к VPN с помощью AnyConnect. Надеюсь, это решит проблему.

Решение 2. Остановите службу подключения к Интернету

Время от времени служба ICS работает, что вызывает проблемы для клиента AnyConnect при подключении к VPN. Вам нужно будет отключить его, чтобы решить проблему. Вот как отключить службу:

  1. Нажмите Windows + R и введите services.msc.
  2. Когда откроется окно со службами, найдите службу общего доступа к подключению Интернета . Щелкните его правой кнопкой мыши и выберите « Остановить» .
  3. Затем выйдите из окна служб , закрыв его.
Читайте также:  Похоже у вас нет разрешения для просмотра этого файла windows

Решение 3. Отключите общий доступ к подключению к Интернету (ICS)

Было несколько случаев, когда, если в Windows был включен ICS, пользователи сталкивались с этой проблемой. Чтобы отключить ICS, следуйте приведенным ниже инструкциям:

  1. Откройте панель управления
  2. Перейдите в раздел «Сеть и общий доступ к Интернету» и нажмите « Изменить настройки адаптера» .
  3. После этого вам нужно будет щелкнуть правой кнопкой мыши по общему сетевому подключению , а затем выбрать « Свойства» .
  4. В окне свойств нажмите на Совместное использование
  5. Оказавшись там, вам нужно снять флажок с надписью « Разрешить другим пользователям сети подключаться через подключение к Интернету этого компьютера ».
  6. После этого нажмите ОК.

Если ваша проблема была вызвана включением ICS, это должно было исправить ее.

Решение 4. Выберите параметр Подключиться к текущей сети в AnyConnect VPN.

Иногда клиентский VPN Any Connect колеблется между разными сетями, поэтому вам нужно выбрать вариант подключения только к текущей сети. Это может решить проблему для вас. Вот как это сделать:

  1. Откройте клиент AnyConnect и там, где вы видите написанную сеть , щелкните ее правой кнопкой мыши.
  2. Щелкните « Подключиться только к текущей сети ».

Решение 5. Попробуйте другое подключение

Иногда используемое вами интернет-соединение может иметь некоторые ограничения или может работать неправильно, что является причиной проблемы. В таком сценарии вам придется использовать альтернативное соединение, такое как Wi-Fi или мобильная точка доступа, чтобы узнать, можете ли вы подключиться к VPN.

Источник

AnyConnect VPN Client Troubleshoot TechNote for MAC OSX Machines

Available Languages

Download Options

Contents

Introduction

This document briefly describes the possible error messages that appear during the installation of AnyConnect VPN client on Apple MAC machines and their corresponding resolutions.

Prerequisites

Requirements

There are no specific requirements for this document.

Components Used

The information in this document is based on these software and hardware versions:

Cisco ASA Security Appliance that runs software version 8.x

Cisco IOS ® Router that runs Cisco IOS Software Release 12.4(20)T

Cisco AnyConnect Client software version 2.x

The information in this document was created from the devices in a specific lab environment. All of the devices used in this document started with a cleared (default) configuration. If your network is live, make sure that you understand the potential impact of any command.

Conventions

Refer to Cisco Technical Tips Conventions for more information on document conventions.

Error Messages

This section shows a list of error messages along with the solutions.

Package Corrupt Error Message

When AnyConnect 2.3 is launched from an Apple MAC machine, the Anyconnect Package corrupt or unavailable error message appears and eventually, the connection attempt fails.

Solution

This can be a problem with the absence of the MAC-related AnyConnect package on the flash of the router. Upload the suitable AnyConnect package for MAC in order to resolve this issue. Upload the corresponding AnyConnect package, which depends upon the MAC architecture. For MACs on the Intel processor, you need the i386 macos image and for MACs that run the Power PC processor (PPC) you need the powerpc macos image. These are example packages for your reference:

Split DNS Issues

When split DNS is enabled on an AnyConnect setup, it is found that all the DNS queries are sent in clear but not tunneled. This is a problem with only the Apple MAC machines and works fine with Windows machines.

Solution

This behavior is observed and filed in Cisco bug ID CSCtf03894 (registered customers only) . In order to resolve this issue, you can upgrade to the AnyConnect release 3.0.4235, which has the Split DNS Functionality Enhancement. As a workaround, you can also use the built-in IPSec VPN client supported by Apple, which does not have this issue.

Читайте также:  Как проверить работу usb портов windows 10

SVC Error Message

The launch of AnyConnect from a Macbook Pro running OSX Leopard is not successful. The VPN gateway is ASA running 8.0.4. The connection fails and the SVC Message: 16/ERROR: Initialization failure (mem allocfailed, etc.) error message appears.

Solution

This can be a problem with the way the MAC machine attempts to connect to the ASA. First verify if any IPv6 adaptors are enabled on the MAC machine and check if MAC tries to contact ASA over the IPv6 network. If so, it fails as the IPv6 is not supported with AnyConnect. In order to resolve this, disable the IPv6 related services on the MAC machine and try to connect with an IPv4 address.

Web-based Installation Error Message when AnyConnect is Launched on MAC

There are intermittent issues with you launch the AnyConnect version 2.5 on the MAC with OSX 10.5.6. The web-based installation was unsuccessful error message appears. At that time, you are unable to download and install AnyConnect, and the browser used is Firefox. If you reboot the MAC machine, this fixes the issue temporarily, but intermittently, the issue happens again.

Solution

Verify if your VPN gateways are connected in Load-balancer mode. If it is connected, then there could be some DNS cache-related issues that cause improper DNS redirects. In order to resolve this issue, always try to map the DNS URL to connect to one specific VPN gateway only.

MAC OSX 10.6.3 is Unable to get to Internet

When you use the AnyConnect on a MAC machine, you can access the Internal Corporate network but you are unable to browse to the Internet. It neither works by FQDN nor by IP address. There is a proxy server in use for Internet traffic.

Solution

The issue can be due to the length of the PMTU. Verify the existing MTU size on the VPN gateway, for example, ASA and modify it to a lesser value. In this sample output, the mtu size is reduced to 1204 from existing 1400.

AnyConnect on MAC fails to launch to Cisco IOS Router

The attempt to launch AnyConnect in standalone mode to a Cisco IOS ® Router running Cisco IOS Software Release 12.4(20)T is unsuccessful. The anyconnect internal error (state: not connected) error message appears.

Solution

Cisco IOS Software Release 12.4(20)T supports AnyConnect on MAC in standalone mode without any problem. In order to resolve this, try to use the complete URL when you connect to the Cisco IOS head-end device. This is a sample URL:

If this issue persists, contact Cisco TAC (registered customers only) for further troubleshooting.

Note: You need to have valid Cisco user credentials to contact Cisco TAC.

Wireless CSSC for an Apple MAC

Currently, the NAM module on the AnyConnect 3.0 product replaces the Cisco Secure Services Client (CSSC). Refer to Network Access Manager (Replacement for CSSC) for more information. There is no current plan to enable NAM to support MAC OSX platform.

Unable to Upgrade Firefox while AnyConnect is Installed on MAC

This error message appears when you upgrade Firefox on Apple machine version 10.6:

On machines that use softtokens, this error message appears:

Читайте также:  Linux как извлечь zip

It is observed that these MAC machines have AnyConnect version 2.5 installed. The current version of Firefox is 3.6.13.

Solution

This behavior has been tested and filed in Cisco bug ID CSCtn93915 (registered customers only) . As a workaround, you can try any of these described options.

Uninstall AnyConnect, upgrade Firefox and then install AnyConnect again.

Uninstall the current version of firefox then install the new version. All other upgrades after this should work fine.

Web-based Installation of AnyConnect Hangs

The authentication phase works fine but the VPN system hangs at the Using Sun Java for installation phase.

Solution

The issue could be with the Java and Web applet settings on the machine. Sometimes, Java gets stuck when you use the web launch with MAC machine. Refer to Cisco bug ID CSCtq86368 (registered customers only) for more information. In order to resolve this issue, follow the below steps.

Open Java preferences.

Change to run applets in their own process.

Drag the 32 bit Java on top.

If this does not help, upgrade the AnyConnect client to the latest available release.

Unable to Launch AnyConnect on MAC

You are unable to launch AnyConnect on the MAC machine due to certain incompatible software. What are other options to use this MAC machine as a remote access VPN client?

Solution

Refer to What options do I have for providing remote access to Mac users? for more information. Refer to IPSec VPN client for Apple MAC for more information and complete details.

Unable to Download the MAC AnyConnect Package

There are issues when you download the AnyConnect for MAC software from Cisco.com.

Solution

Open the Cisco AnyConnect VPN Client home page and click on Download Software (registered customers only) on the right hand side of the web page. Choose the required software package and download with valid Cisco user credentials.

Источник

Question: Q: Cisco AnyConnect not working

After upgrading my OS and also updating the VPN client to the latest version. I am no longer able to connect to my company VPN.

Cisco Anyconnect Secure Mobile Client 4.800175

Posted on Oct 9, 2019 11:01 AM

All replies

Loading page content

Page content loaded

In general, don’t upgrade a system until all prerequisites are available. If you’re not sure or just in general, perform a test install and a scratch upgrade. As for this app, check for an update, and then contact Cisco Support if not.

Roll in your prior-to-the-upgrade backups and revert, if there’s no AnyConnect update available.

Having run a web search for Cisco AnyConnect Catalina finds the following support notice:

Cisco AnyConnect Users With macOS 10.15 Might Not Be Able To Establish VPN Connection or Might Receive System Pop-up Messages—Software Upgrade Recommended

Cisco AnyConnect and HostScan require updated releases for compatibility with the upcoming macOS Catalina release (10.15). Beginning with macOS Catalina release (10.15), the operating system will no longer support the executing of 32-bit binaries. Additionally, applications must be cryptographically notarized in order to be installed by the operating system. Cisco AnyConnect 4.8.00175 is the first version that officially supports operation on macOS Catalina and contains no 32-bit code.

Which implies there’s a bug or mis-configuration here. If there’s no newer AnyConnect version and no other support notes, contact Cisco Support. This is a Cisco app, so Cisco Support will have a better position to identify and address any app issues.

Источник

Оцените статью