- Dell SupportAssist для ПК
- SupportAssist for Home PCs
- Smart technology that powers your support experience
- Keep your PC running like new
- Boost performance
- Proactive resolution
- Predict issues
- Get updates
- Protect your PC
- Single stop for support
- Premium Support Plus
- Get the most out of SupportAssist with Premium Support Plus
- Learning Resources
- Premium Support Plus
- Infographic: SupportAssist for PCs
- Video: Welcome to SupportAssist
- Videos: SupportAssist How-to Playlist
- Error
- SupportAssist for Enterprise Systems
- Dell SupportAssist for PCs for Windows
- Softonic review
- Assisting Dell Users
- Automated Troubleshooting Features
- The Uglier Side
- Just Deactivate It
Dell SupportAssist для ПК
Автоматизированная профилактическая поддержка с прогнозированием
Специалисты Dell понимают, что у вас есть дела важнее, чем устранение неполадок. SupportAssist — это интеллектуальная технология, которая поддерживает максимальную производительность компьютера. SupportAssist заблаговременно проверяет состояние оборудования и программного обеспечения системы. В случае обнаружения неполадки необходимые сведения о состоянии системы отправляются в Dell, чтобы наши специалисты могли приступить к решению проблемы. Специалисты Dell свяжутся с вами, чтобы обсудить способы устранения неисправности и помочь вам избежать ненужных затрат.
Заказчики, купившие пакет Premium Support или Premium Support Plus, в комплекте с технологией SupportAssist получают функции автоматизированного обнаружения проблем, уведомлений и создания обращений в службу поддержки. Пакеты услуг ProSupport Plus или Premium Support Plus предоставляют все преимущества, включая упреждающее обнаружение и предотвращение проблем с аккумуляторами, вентиляторами, твердотельными накопителями и жесткими дисками.
Приложение SupportAssist предварительно установлено на большинстве устройств Dell под управлением операционной системы Windows и доступно в меню «Пуск», в разделе «Все программы», в папке Dell или Alienware. Если приложение SupportAssist предварительно не установлено, можно скачать его по ссылке ниже.
Управление персональными устройствами
Использование SupportAssist на всех персональных устройствах обеспечит их максимально эффективную работу. Вы получите индивидуальные рекомендации по обновлению и сможете обратиться за помощью в любое время.
Управление бизнес-устройствами для ИТ-менеджеров
Возможности настройки, развертывания и администрирования SupportAssist в TechDirect обеспечивают ИТ-менеджерам удобное централизованное управление. Подробные сведения см. в видео о развертывании и руководстве по развертыванию.
Ускорьте устранение неполадок с помощью SupportAssist
- SupportAssist — это технология, которая расширит для вас возможности поддержки. Технология SupportAssist создана для того, чтобы помочь вам поддерживать максимально эффективную работу ваших ПК. Она выполняет следующие функции:
- обнаружение и удаление вирусов и вредоносного ПО;
- оптимизацию настроек ПК;
- сканирование оборудования и обнаружение неполадок;
- заблаговременное выявление неисправностей жестких дисков, твердотельных накопителей и аккумуляторов.
- Эта технология заблаговременно проверяет наличие проблем. Вы и корпорация Dell будете проинформированы о любых неполадках. Вам не придется звонить нам, чтобы попросить решить проблему. А это означает, что любые неполадки будут быстрее устранены.
С пакетами услуг Premium Support Plus или ProSupport Plus вы будете заранее получать уведомления о потенциальных неисправностях жестких дисков, твердотельных накопителей или аккумуляторов, поэтому у вас останется время, чтобы выполнить резервное копирование фотографий и файлов и позаботиться о зарядке вашей системы.
Регулярное обновление вашего ПК
Приложение SupportAssist также уведомит вас о выпусках обновлений драйверов, микропрограммы и BIOS для устройств Dell.
Оно позволяет скачать все обновления сразу или выбрать среди них нужные и скачать их в любое удобное время.
SupportAssist установит обновления автоматически.
SupportAssist поможет вам, даже если не удается загрузить ОС.
При обнаружении критической неисправности автоматически загрузится программа SupportAssist OS Recovery. Она проведет сканирование ПК, предоставит подробные сведения о проблеме и поможет создать запрос на получение поддержки Dell.
Затем вы получите возможность создать резервные копии своих файлов на внешнем накопителе или восстановить заводское состояние операционной системы.
Дополнительные сведения см. в руководстве пользователя SupportAssist OS Recovery.
Безопасность и конфиденциальность
SupportAssist собирает сведения о состоянии системы и только те контактные данные, которые были предоставлены вами при регистрации. Корпорация Dell не будет собирать никаких данных о пользователе и использовании компьютера, в том числе личные файлы или сведения об использовании Интернета, помимо информации, связанной с работой приложения SupportAssist. Более того, мы обязуемся не продавать сведения, собираемые в связи с использованием инструмента SupportAssist, и не разглашать эту информацию какими-либо иными способами в коммерческих целях. Дополнительные сведения см. в документе Политика конфиденциальности Dell.
Минимальные требования к устройствам
- Операционная система: Windows 10, Windows 8.1, Windows 8 и некоторые продукты Dell Chrome OS (недоступно в Linux, Windows RT, Windows 10 S, Android)
- Процессор: 1,33 ГГц
- Память: 2 Гбайт
- Объем жесткого диска: 2 Гбайт
- Дисплей: разрешение экрана 1024 х 768, 16-разрядный режим
- Возможности подключения: требуется доступ к Интернету
- Права администратора на установленной системе
- Сетевые порты: 5700 (для открытия пользовательского интерфейса SupportAssist) и 9012 (для обмена данными с Dell)
Справочные руководства и общая информация
- Dell SupportAssist для ПК и планшетов или Dell Support Center не работают после обновления до Windows 10.
- Ознакомьтесь с полным перечнем функций в брошюре о SupportAssist.
- Справочная таблица ePSA, кодов ошибок PSA и действий по поиску и устранению неисправностей
- Как найти клиент SupportAssist версии 3.x в системах с Windows 10
Видео
В наших подробных видеороликах вы найдете пошаговые инструкции и сведения по устранению неисправностей. Все видео на английском языке. Для некоторых языков доступны субтитры с переводом. Посмотрите наши видеоролики о SupportAssist на YouTube. Дополнительные видеоролики можно найти в нашей видеотеке.
SupportAssist for Home PCs
Smart technology that powers your support experience
SupportAssist¹ is the smart technology, available on your PC that will keep it running like new by removing viruses, detecting issues, optimizing settings and telling you when you need to make updates. Premium Support Plus customers enjoy the full set of SupportAssist features including predictive issue detection and proactive resolution. Review the User Guide for more details.
Ready for the best in PC support?
Keep your PC running like new
Boost performance
- Automatically optimizes
- Frees up space
- Tunes Wi-Fi and PC settings
Proactive resolution
Predict issues
Get updates
Protect your PC
Single stop for support
- Open a support request
- Access technical support
- Get service plan details
Premium Support Plus
Get the most out of SupportAssist with Premium Support Plus
- Proactively detect and automatically resolve issues
- Optimizes PC performance automatically
- Predicts hard drive, battery and solid state drive issues before the problem starts
- Automated removal of viruses and malware
Learn More
Learning Resources
Premium Support Plus
Infographic: SupportAssist for PCs
Video: Welcome to SupportAssist
Videos: SupportAssist How-to Playlist
1. SupportAssist is not available on Linux, Windows RT, Android, Ubuntu, select Chrome based products and systems running Windows 7 and lower.
2. SupportAssist automatically detects and proactively alerts Dell to: operating system issues, software upgrades, driver updates and patches, malware, virus infected files, failures of hard drives, batteries, memory, internal cables, thermal sensors, heat sinks, fans, solid state drives and video cards.
3. Predictive analysis failure detection includes hard drives, solid state drives, batteries and fans.
4. The SupportAssist virus and malware removal feature is not a replacement for antivirus protection software.
Error
Compare Products ( 0 )
Add the products you would like to compare, and quickly determine which is best for your needs.
Add the products you would like to compare, and quickly determine which is best for your needs.
Low monthly payments and exclusive offers. Get Pre-qualified today.^
Enjoy free shipping, easy returns* and price match guarantee.
Join for free and get up to 6% back in rewards*^ and free expedited delivery.*
All other trademarks are the property of their respective owners
For warranty information, see website below and select Location : www.dell.com/servicecontracts
Celeron, Intel, the Intel logo, Intel Atom, Intel Core, Intel Inside, the Intel Inside logo, Intel vPro, Intel Evo, Intel Optane, Intel Xeon Phi, Iris, Itanium, MAX, Pentium, and Xeon are trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries.
SupportAssist for Enterprise Systems
Get ahead of issues before they turn costly
Proactively maintain the health of your Dell EMC server, storage, and networking devices with SupportAssist. When an issue is detected, resolution is kick-started as automatic notifications and necessary diagnostic information are sent to Dell EMC for troubleshooting. Dell EMC technical support will contact you with a resolution, preventing issues from becoming costly problems.
- Improve productivity by replacing manual routines with automated support
- Accelerate resolution, or avoid issues completely, with proactive and predictive issue detection
- Maximize flexibility with a SupportAssist version for standalone use or with a management console
SupportAssist Enterprise 4.0 – Virtual Edition
A new virtual edition with secure two-way connection between your environment and Dell EMC ideal for monitoring up to 4,000 devices including data storage, servers, networking, CI/HCI and data protection in one place.
You will be prompted to login with a verified business MyDell account to install SupportAssist Enterprise 4.0.
- Accelerate time to resolution
- Improve productivity
- Gain insight and control
- Virtual Appliance: VMware, Microsoft Hyper-V
- Proactive, automated issue detection and case creation and notification
- Predictive issue detection for failure prevention 2
- Remote issue resolution
SupportAssist for enterprise systems 2.0.6
- Accelerate time to resolution
- Improve productivity
- Gain insight and control
- Issue alerts
- Automatic case creation
- Predictive issue detection for failure prevention 2
- Proactive contact from Dell EMC Support
SupportAssist for enterprise systems (embedded) 2.0
- Accelerate time to resolution
- Improve productivity
- Gain insight and control
- Issue alerts
- Automatic case creation
- Predictive issue detection for failure prevention 2
- Proactive contact from Dell EMC Support
Dell EMC OpenManage Enterprise SupportAssist Plugin
The SupportAssist plugin is designed to deliver an automated, proactive support experience for the data center, providing a single pane of glass for Complete Lifecycle Management.
For customers with OpenManage Enterprise, this enables an embedded SupportAssist experience and is ideal for monitoring up to 8000 devices including servers, chassis under one console.
- Auto case creation
- Quickly resolve issues
- Predictive failure prevention
- Prevent downtime
Dell SupportAssist for PCs for Windows
Softonic review
Assisting Dell Users
Dell SupportAssist for PCs is the official utility and tools software created by Dell Inc. The device assistant helps users get the most out of their Dell computers and machines. It scans for problems and provides troubleshooting solutions.
Automated Troubleshooting Features
Dell SupportAssist for PCs is built as an automated support technology for Dell users. Users can ask for quick solutions or even live help whenever they encounter any issues with their Dell computers. Machines like Dell are not full-proof when it comes to bugs and errors. Non-experts may have difficulty running a diagnostics test by themselves. The software provides proactive and predictive scanning of computer status. Users can check the current hardware and software health of their computers through its functions. It also offers updates for components such as the drivers and firmware. Any detected errors are sent to Dell and users receive guides for alleviating the problem. User can also clean junk files, get a better network connection, tuneup their computer’s performance, or contact any local Dell operators. The software store pieces of code to common repositories or direct link libraries (DLL). Any programs will load DLL files upon starting up. There is an option for upgrading to Premium Support or Premium Support Plus. The two has automated issue detection, failure prevention, notification and case creation, and predictive issue detection.
The Uglier Side
Unfortunately, the software gives more problems than solutions. Since it provides direct control to the computer’s system, hackers can control the computer after breaching the security features. According to Tom’s Hardware on May 2019, SupportAssist was vulnerable to malicious elements. Hackers can access administrative privileges on Dell machines while at the same time launch malicious code for taking over Dell machines. The DLL repositories can be corrupted by hackers. Users were advised to patch the software to prevent hacking. Another known issue with Dell SupportAssist is that it takes large system resources to run even on the background. This could conflict with other resource-heavy apps or software.
Just Deactivate It
Dell SupportAssist for PCs is more of a nuisance rather than help. It consumes too much system resources and Dell updates are not that necessary. Users may opt to uninstall this software from their Dell computers or avoid downloading this at all.