Killing floor для linux

Killing floor для linux

Дата выхода в России: 16 мая 2009
Жанр: Action (Shooter) / 3D / 1st Person

Разработчик: Tripwire Interactive
Издатель: Tripwire Interactive
Издатель в России: 1C

Язык интерфейса: Русский, Английский, Французский, Итальянский, Немецкий, Испанский, Венгерский, Польский
Язык озвучки: Русский, Английский, Французский, Итальянский, Немецкий, Испанский
Язык субтитров: Русский, Английский, Французский, Итальянский, Немецкий, Испанский, Венгерский, Польский
Локализация: 1C
Версия: Update 1064
Тип издания: SteamRip

Системные требования:
Операционная система: Ubuntu 12.04 LTS
Процессор: 1,2 ГГц и выше
Оперативная память: 1 Гб
Видеокарта: Nvidia, AMD, или Intel GPU
Свободного места на жестком диске: 2 Гб
Таблетка: Присутствует (ACTiVATED)

Описание:
Killing Floor — кооперативный хоррор-шутер на выживание с видом от первого лица, действие которого разворачивается на улицах заброшенных городов и предместьях Британии незадолго после неудачного эксперимента по созданию и клонированию «суперсолдат». Вы и ваши товарищи — члены войск вооруженных сил, сброшенных в эти места с простой задачей — выжить как можно дольше, зачистив зону высадки от последствий неудачного эксперимента!
Особенности:

Кооперативный геймплей — шесть игроков против бесчисленного количества мутантов
Система улучшений, позволяющая использовать онлайн-достижения для совершенствования навыков героя
Более 170 достижений, таких, как «Уважение к смерти», присуждающееся за убийство 10 монстров, пожирающих трупы ваших товарищей по команде или «Горячее веселье», за убийство 25 горящих монстров из арбалета
Функция замедления времени «ZEDtime», позволяющая разглядеть в подробностях игровые моменты даже в мультиплеере
Одиночный режим игры «в одного»
Десять видов монстров, озабоченных лишь отрыванием вашей головы. Помимо челюстей и когтей эти отродья могут быть вооруженны бензопилами, пулеметами или даже гранатометом
Широкий, имеющий более тридцати трех видов вооружения, выбор оружия — от ножей и пожарного топора до дробовика, винтовок и огнемета
Приборы для сварки, медицинские препараты и броня, призванные облегчить выживание
Система улучшений. Вы можете выбирать те из них, которые помогут противостоять бесчисленным толпам мутантов или просто будут полезными вашей команде
Открытый, нелинейный игровой мир: вы вольны выбирать где и когда сражаться или отступать. Заваривайте двери, чтобы заставить монстров идти в обход по узким коридорам
Полная настраиваемость, позволяющая игрокам изменять сложность уровня, число волн, или даже выставлять собственные, составленные из любимых монстров
Поддержка функционала Steam и Steamworks
Комплект материалов для создания новых уровней и модов

В комплект с игрой включены 22 DLC

Установка и запуск:

Распаковываем скачанный архив
Запускаем ./run_game.sh
Играемся.

Решение некоторых проблем:
1. При ошибках типа «невозможно получить доступ»/»Permission denied» к соответствующим файлам — не забываем про предоставление прав на запуск.
Код:
chmod +x ./run_game.sh
chmod +x ./System/killingfloor-bin

2. У кого-то возникают ошибки типа:
Код:
./killingfloor-bin: error while loading shared libraries: libstdc++.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory

На системах Debian-based, в том числе и Ubuntu, проблема решается установкой отсутствующей библиотеки:
Код:
sudo apt-get install libstdc++6:i386

3. Подключение к сетевой игре возможно только для неофициальных серверов. Для этого необходимо:
— Найти сервера в интернете;
— Открываете консоль в игре («

«);
— Ввести open *ip:port*. Пример:
Код:
open 77.120.196.2:8007

Читайте также:  Служба microsoft passport windows 10


Размер: 2,87 GB || Просмотров: 1 084

Источник

Killing Floor доступен для Linux

Killing Floor — FPS в жанре survival horror. Это вторая игра, выпущенная для GNU/Linux компанией Tripwire Interactive, вслед за Red Orchestra: Ostfont 41-45. Игра основана на модифицированном движке Unreal Engine 2.5, включает в себя как одиночный, так и многопользовательский режим игры.

  • Командный экшн, где каждый исполняет свою роль в борьбе с полчищами тварей.
  • От ассортимента оружия разбегаются глаза: валите мутантов топорами и винтовками, гранатомётами и дробовиками!
  • Закрывайте и баррикадируйте двери — не дайте монстрам прорваться ни на метр!
  • Копите полученный опыт и развивайте своего персонажа!
  • Выживите любой ценой и запомните — вы команда!

Согласно предыстории, волны мутантов-клонов, порожденные правительственными экспериментами в корпорации «Horzine Biotech», совершили нападение на Великобританию. Ученый, занимавшийся созданием этих существ, по имени Кевин Кламели, потерял сына и решил клонировать его. Он использовал свой статус основателя корпорации и заказ правительства на идеального солдата. Жена захотела развестись, но он клонировал ее и убил настоящую. Люди начали уходить из фирмы, и тогда он попросил оставшихся модифицировать его.

  • Core: Biotics Lab, Farm, Manor, Offices, West London
  • Summer: Foundry, Bedlam, Wyre
  • Grindhouse: Crash, Departed, Filths Cross, Icebreaker, Waterworks
  • Incendiary: Biohazard, Hospital Horrors, Mountain Pass, Suburbia
  • Event: Santa’s Evil Lair, Aperture, Abusement Park, Ice Cave, Hellride, Hillbilly Horror

Источник

Killing floor для linux

Has anyone tried playing Killing Floor on Linux?

I’ve given it a go a few times and I always have the same problem — the floors don’t render properly at all. Not only that, but there are a few graphical glitches, like the Stalkers being visible despite me *not* supposed to see them from a far distance.

I’m just curious about anyone else’s experience. I’m on Linux Mint with a NVidia Geforce GTX 460 card.

EDIT: I’m a plonker and so I forgot to mention my NVidia Driver version, it’s 304.51

Well, this is random lol, I’ve got the same card on Linux Mint.

You may want to try to update your Nvidia drivers, that’s pretty old by now. I’m running the 313.19 beta drivers, although there’s a 313.18 I believe out.

I can play Killing Floor great so far

I hear that the Linux version (As well as their’s servers if you join them) have invisible walls.

But this is a beta for steam so i dont expect it being «good» on day 1.

Sorry I haven’t updated this in a while! Well I gave it a go today and it seemed to be a bit more better than the last time I played. However, I was playing on the Mountain Pass map, so I don’t know if the problem occurs on that map.

Have you both tried copying and pasting «sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade» into the terminal yet? That would upgrade your whole OS, and maybe that will help with things.

To be honest though, I’m not entirely convinced the problem is solved. I’ll have another go tonight on Biotics Lab to see if the problem persists (it’s Biotics Labs where I get the most floor rendering problems). Best of luck to the both of you.

Читайте также:  Скрин рекордер windows 10

I am running Linux on a ASUS A53SV-EH71 which has a Nvidia GT 540M 1 GB. This card has Optimus, So I am using bumblebee on Lubuntu 12.10 x64, at a resolution on 1280×720. I do have vsync enabled and I believe that it stays well within the range of 30-60 FPS, never goes below. I find the game totally playable with these settings. Anything not mentioned is disabled. I have not tried settings higher than this. I have tried also a few maps online and solo and it seems the one thing that causes a major difference in FPS is how many enemies are in view

Render Device: OpenGL
Color Depth: 32-bit
Widescreen: Yes
Texture Detail: High
Character Detail: High
World Detail: High
Scope Detail: Textured
Physics Detail: High
Dynamic Mesh LOD: High
Decal Stay High
Decals: Yes
Dynamic Lighting: Yes
Weather Effects: Yes

Edit: Also wanted to add that I am not experiencing graphical glitches like many have stated above, everything looks pretty good.

Horrible performance and glitches everywhere. GTX 670 even. It looks like the ported and dumped the game with no care to bother fixing it. Don’t bother with it on Linux, they didn’t.

If Vavle doesn’t take the time to start cracking down on devs doing this, their Linux effort will be a waste of time. 3d Party developers make up the bulk of titles on steam, they need to ride them to get these games up to at LEAST the same performance as windows or to not bothering with porting them and wasting both our time and money. I can understand if this takes a few patches, but this game is a perfect example of how not to do it.

Overall, if anyone actually has gripes about performance with some games, I mean come on, this is ground breaking stuff happening, the Steam client launched just last month! Think about it; How many years has Linux not seen wide support from Game Development companies? Valve is paving the way here where big business tries to keep alternative methods out (Microsoft, Apple, Sony) especially. Nvidia in the past has been a pretty big jerk with related to Linux support but I think their eyes are opening wider.

It all comes down to money and statistics. Statistically, how many people are actually using linux and how much money are they gonna make out of making linux builds? All anyone can do to move the industry forward properly, is to try and stick to buying crossplatform games and give an educated chance towards learning and using Linux as a desktop replacement. Windows has failed for years on so many levels and everyone knows it.

I had a hard time understanding your reply but from what I understood, don’t think I am disagreeing with you, I just think everyone needs to wait see what happens and give it a little more time. It’s too early to jump the gun and point fingers.

Читайте также:  Компьютер не видит сетевой принтер windows 10

I to agree, when I buy something it should work entirely as advertised out of the box. But in this day and age, especially with computer related technology it isn’t always the case. For example: look at the hardware failure rates of Launch 360 and PS3’s, or the functionality removal Sony took with their firmware updates. Completely atrocious. Or even for that matter, versions of Windows that were released too early in the development process that were not entirely ready out of the box and required updates.

However in the situation with Killing Floor, about an hour ago I installed it on my Windows 7 x64 partition and yes there’s a pretty big performance increase, as well a big difference in sound quality. My main surprise was the variation in sound, being able to hear exactly where the shrieks of an enemy was coming from, which I cannot determine on my linux install.

I’ve seen some screenshots from other Steam users and from what it does look like, this lack of performance seems to be mostly driver related. I ran the KF build using my nvidia drivers and on linux, my bumblebee and intel drivers. On the Linux install, bumblebee and intel seems about the same, maybe my intel performance is just bit better, yeah that’s pretty pathetic.

I wouldn’t call this Killing Floor build terrible. It runs pretty stable and for that matter on my end, and it is playable in my eyes.

The only other fair comparison I could do is look more indepth into the performance difference with say, Counter-Strike Source on Windows and Linux. and if my memory serves me correct, The windows build is running at a fairly better rate too.

So that comes down to two different development companies and still a relatively similar difference in performance. I chalk it up as drivers.

Edit: After I posted this message, I did some searching I haven’t done since the open beta steam client release. Turns out something else was released for my graphics card

when I run the command «vblank_mode=0 primusrun steam steam://rungameid/1250» I get much better performance than optirun. I am now getting 50-60 FPS with the settings i have linked here http://i.imgur.com/j9kGOvH.jpg

It very rarely dips down to 40 FPS range, for split seconds, in really intense moments. So I have to say so far, with some experimentation, this is chalking up to be a Driver issue. This isn’t Steams fault nor Tripwire’s. It more than likely is coming down to User Error and GFX Vendor’s support for drivers. I am very pleased with my frame rates now and am going to start seeing how much of a performance boost i get now when playing Counter-Strike Source. I hope my posts save someone some hassle.

Edit #2: I found a solution to my surround sound problem. I think this is something that Tripwire could fix though and has been brought to their attention.

Источник

Оцените статью