Load windows from mac

Connect to a Windows computer from a Mac

You can connect to Windows computers and servers on your network from your Mac.

For instructions on setting up the Windows computer, see Set up Windows to share files with Mac users.

Connect to a Windows computer by browsing

In the Finder on your Mac, choose Go > Connect to Server, then click Browse.

Find the computer’s name in the Shared section of the Finder sidebar, then click it to connect. You may need to click All to see all the shared computers.

When you locate the shared computer or server, select it, then click Connect As.

In some cases you need the network area or workgroup for the shared computer. If you don’t have this information, contact the computer’s owner or your network administrator.

If necessary, enter your username and password, then select volumes or shared folders on the server.

Passwords for Windows computers and servers are often 14 characters or fewer. Check with the owner or administrator to be sure.

To make it easier to connect to the computer in the future, select “Remember this password in my keychain” to add your username and password for the computer to your keychain.

Connect to a Windows computer by entering its address

In the Finder on your Mac, choose Go > Connect to Server.

Type the network address for the computer in the Server Address field using one of these formats:

For information about the correct format for network addresses, see Network address formats for shared computers and servers.

Follow the onscreen instructions to type the workgroup name and a username and password, then choose the shared folder you want to access.

If you don’t know the workgroup name and the network name (called the computer name) for the Windows computer, contact the person who owns the computer or your network administrator.

If necessary, enter your username and password and select volumes or shared folders on the server.

Passwords for Windows computers and servers are often 14 characters or fewer. Check with the owner or administrator to be sure you have the correct password.

To make it easier to connect to the computer in the future, select “Remember this password in my keychain” to add your username and password for the computer to your keychain.

Connect using an Ethernet cable

Connect your Mac to the Windows computer using a standard Ethernet cable. If your Mac doesn’t have an Ethernet port, try using a USB-to-Ethernet adapter.

Connecting the two computers creates a small local network that consists of just the two computers.

On the Windows computer, turn on file sharing. Refer to the instructions that came with the Windows computer if you’re not sure how to do this.

Make sure the Internet Connection Firewall is turned off on the Windows computer, or if it’s on, make sure TCP port 445 is open to allow sharing connections.

For more information, refer to the user manual and onscreen help for the Windows computer.

On your Mac, choose Go > Connect to Server, then click Browse, or type the network address for the computer in the Server Address field.

Читайте также:  Samba для windows домена

Reconnect to recent computers or servers

Here are some ways to make it easy to reconnect to shared computers and servers you frequently use:

On your Mac, choose Apple menu

> Recent Items, then choose from the list of recent servers.

In the Finder on your Mac, choose Go > Connect to Server, click the pop-up menu to the far right of the Server Address field, then choose a recent server.

Add shared computers, network areas and workgroups to the Finder sidebar. Select the item, then choose File > Add To Sidebar or press Command-T.

Add a shared computer or server to your list of favourites. In the Finder on your Mac, choose Go > Connect to Server, enter the network address, then click the Add button .

If you can’t locate a shared computer or server or connect to it, it may not be available, or you may not have permission to connect to it. Contact the person who owns the computer or the network administrator for help.

Загрузка и установка ПО поддержки Windows на компьютере Mac

После использования приложения «Ассистент Boot Camp» для установки или обновления Microsoft Windows на компьютере Mac вам может понадобиться также установить последнее ПО поддержки Windows (драйверы) от Apple.

При установке Microsoft Windows на компьютер Mac приложение «Ассистент Boot Camp» автоматически открывает установщик Boot Camp, который устанавливает последнее ПО поддержки Windows (драйверы). Если этого не произошло или возникли описанные ниже проблемы с использованием Windows на компьютере Mac, следуйте инструкциям, представленным в этой статье.

  • В Windows не работает мышь, трекпад или клавиатура Apple.
    Windows не поддерживает Force Touch.
  • В ОС Windows отсутствует звук из встроенных динамиков компьютера Mac.
  • В ОС Windows не распознается встроенный микрофон или камера компьютера Mac.
  • В Windows отсутствует либо недоступно одно или несколько разрешений дисплея.
  • В Windows невозможно настроить яркость встроенного дисплея.
  • В Windows возникают проблемы с Bluetooth или Wi-Fi.
  • Появляется предупреждение о прекращении работы приложения Apple Software Update.
  • Появляется сообщение о том, что на вашем компьютере установлены драйвер или служба, которые не готовы для работы с текущей версией Windows.
  • После установки Windows при запуске компьютера Mac отображается черный или синий экран.

Если ваш компьютер Mac оснащен видеокартой AMD и при этом возникают проблемы с работой графики в Windows, вместо описанной процедуры вам может потребоваться обновить драйверы для видеокарты AMD.

Установка последних обновлений macOS

Прежде чем продолжить, установите последние обновления macOS, которые могут включать обновления для Boot Camp.

Форматирование флеш-накопителя USB

Чтобы установить последнее ПО для поддержки Windows, требуется флеш-накопитель USB емкостью не менее 16 ГБ, отформатированный как MS-DOS (FAT).

  1. Запустите компьютер Mac в macOS.
  2. Подключите к компьютеру Mac флеш-накопитель USB.
  3. Запустите приложение «Дисковая утилита» (оно находится во вложенной папке «Утилиты» папки «Приложения»).
  4. В строке меню выберите «Вид» > «Показать все устройства».
  5. В боковом меню приложения «Дисковая утилита» выберите флеш-накопитель USB. (Необходимо выбрать имя диска, а не имя тома, которое отображается под ним.)
  6. Нажмите кнопку или вкладку «Стереть».
  7. В качестве формата выберите MS-DOS (FAT), а в качестве схемы — основную загрузочную запись.
  8. Нажмите «Стереть», чтобы отформатировать диск. По окончании выйдите из приложения «Дисковая утилита».

Загрузка ПО поддержки Windows

После подготовки флеш-накопителя USB выполните следующие действия.

  1. Убедитесь, что компьютер Mac подключен к Интернету.
  2. Откройте приложение «Ассистент Boot Camp» во вложенной папке «Утилиты» папки «Программы».
  3. В строке меню в верхней части экрана выберите пункт «Действие» > «Загрузить ПО поддержки Windows», а затем — флеш-накопитель USB для сохранения. По окончании загрузки выйдите из приложения «Ассистент Boot Camp».

Установка ПО поддержки Windows

После загрузки ПО поддержки Windows на флеш-накопитель следуйте инструкциям по его установке. (Если в процессе решения проблем мышь или клавиатура подключены через Bluetooth, возможно, следует выполнить указанные ниже действия, подключив мышь или клавиатуру через USB.)

  1. Убедитесь, что флеш-накопитель USB подключен к компьютеру Mac.
  2. Запустите компьютер Mac в Windows.
  3. В проводнике откройте флеш-накопитель USB, а затем выберите файл Setup или setup.exe, который находится в папке WindowsSupport или BootCamp. Если отобразится запрос разрешить Boot Camp внести изменения на вашем устройстве, нажмите «Да».
  4. Нажмите «Восстановить», чтобы начать установку. Если появляется сообщение о том, что устанавливаемое программное обеспечение не было проверено на совместимость с этой версией Windows, нажмите кнопку «Продолжить».
  5. По окончании установки нажмите «Завершить», а когда появится запрос на перезагрузку компьютера Mac — «Да».
Читайте также:  Как включить установщик windows с флешки

Дополнительная информация

Если не удается загрузить или сохранить ПО поддержки Windows

  • Если ассистент сообщает, что ПО поддержки Windows не удалось сохранить на указанный диск или не удается использовать флеш-накопитель USB, убедитесь, что емкость флеш-накопителя USB составляет не менее 16 ГБ и он правильно отформатирован.
  • Если приложение «Ассистент Boot Camp» не находит флеш-накопитель USB, нажмите кнопку «Назад» и убедитесь, что диск подключен непосредственно к порту USB на компьютере Mac, а не к дисплею, концентратору или клавиатуре. Отключите и повторно подключите диск, затем нажмите кнопку «Продолжить».
  • Если приложение «Ассистент Boot Camp» сообщает, что не удается загрузить ПО из-за проблемы с сетью, убедитесь, что компьютер Mac подключен к Интернету.
  • Проверьте компьютер Mac на соответствие системным требованиям для установки Windows с помощью Boot Camp.

Если после обновления ПО поддержки Windows нужная функция Mac по-прежнему не работает, попробуйте найти сведения о своем симптоме на веб-сайте службы поддержки Apple или Microsoft. Некоторые возможности компьютера Mac несовместимы с Windows.

Информация о продуктах, произведенных не компанией Apple, или о независимых веб-сайтах, неподконтрольных и не тестируемых компанией Apple, не носит рекомендательного или одобрительного характера. Компания Apple не несет никакой ответственности за выбор, функциональность и использование веб-сайтов или продукции сторонних производителей. Компания Apple также не несет ответственности за точность или достоверность данных, размещенных на веб-сайтах сторонних производителей. Обратитесь к поставщику за дополнительной информацией.

Install Windows on your older Mac using Boot Camp

You can use Boot Camp Assistant to install Windows 10 on your Intel-based Mac.

You need an external USB drive to install Windows on older Mac computers. To find out whether you have a Mac that requires an external USB drive, see the “Learn more” section in the Apple Support article Install Windows 10 on your Mac with Boot Camp Assistant. If your Mac is a newer model that doesn’t require a USB drive, follow the instructions in Install Windows on your newer Mac using Boot Camp instead.

What you need

The keyboard and mouse or trackpad that came with your Mac. (If they aren’t available, use a USB keyboard and mouse.)

A blank 16 GB or larger external USB 2 flash drive, formatted as MS-DOS (FAT).

To format an external USB drive as MS-DOS (FAT), use Disk Utility, located in /Applications/Utilities. In Disk Utility, choose View > Show All Devices, select the USB drive in the sidebar, then click Erase in the toolbar. In the dialog, enter a name for the drive, choose MS-DOS (FAT) from the Format pop-up menu, choose Master Boot Record from the Scheme pop-up menu, then click Erase.

A full-installation, 64-bit version of Windows 10 on a disk image (ISO file) or other installation media.

Sufficient free storage space on your startup drive. For information about the amount of free space needed, see the Apple Support Article Install Windows 10 on your Mac with Boot Camp Assistant.

Before you begin

Before you install Windows, make sure you back up important files.

You can use Time Machine or any other method to back up your files. For information about backing up files, see Back up your files with Time Machine and Ways to back up or protect your files.

Читайте также:  Windows 10 pro настройка локальной сети

Perform the installation

Do the following steps in order.

Step 1: Check for software updates

Before you install Windows, install all macOS updates.

On your Mac, log in as an administrator, quit all open apps, then log out any other users.

Choose Apple menu > System Preferences, click Software Update, then install all available updates.

If your Mac restarts after installing an update, open Software Update again to install any additional updates.

Step 2: Prepare your Mac for Windows

Boot Camp Assistant prepares your Mac by creating a new partition for Windows named BOOTCAMP and downloading the Boot Camp support software.

Important: If you’re using a Mac notebook computer, connect it to a power source before continuing.

Connect an external USB drive or insert a flash drive into the USB port on your Mac; keep it connected or inserted while you install Windows and the Windows support software.

On your Mac, open Boot Camp Assistant , located in /Applications/Utilities.

At the introduction screen, click Continue.

The system is checked for total available disk space. Older Time Machine snapshots and cached iCloud files are removed to make space for Boot Camp. This process may take a long time to complete (you can click the Stop button to skip this process).

At the Select Tasks step, select all the tasks, then click Continue.

At the Create Bootable USB Drive for Windows Installation step, choose the Windows ISO image and the USB drive, then click Continue.

The Windows files are copied to the USB drive. This process may take a long time to complete (you can click the Stop button to interrupt this process).

At the Create a Partition for Windows step, specify a partition size by dragging the divider between the macOS and Windows partitions. If you have multiple internal hard drives, you can select a different hard drive from the one running macOS and create a single partition on that drive to use solely for Windows.

Important: You can’t resize the partition later.

When this step is complete, the Windows installer starts.

Step 3: Install Windows

In the Windows installer, follow the onscreen instructions.

When you’re asked where to install Windows, select the BOOTCAMP partition (you may need to scroll through the list of partitions to see it), then click Next.

WARNING: Do not create or delete a partition, or select any other partition. Doing so may delete the entire contents of your macOS partition.

Continue following the onscreen instructions to finish installing Windows.

After you install the Windows software, your Mac automatically restarts using Windows.

Follow the onscreen instructions to set up Windows.

Step 4: Install Boot Camp on Windows

After installing Windows, Boot Camp drivers that support your Mac hardware start installing.

Note: If the support software doesn’t install automatically, you need to install it manually. For instructions, see the Apple Support article If the Boot Camp installer doesn’t open after using Boot Camp Assistant.

In the Boot Camp installer in Windows, follow the onscreen instructions.

Important: Do not click the Cancel button in any of the installer dialogs.

If a message appears that says the software you’re installing has not passed Windows Logo testing, click Continue Anyway.

You don’t need to respond to installer dialogs that appear only briefly during installation, but if a dialog asks you to install device software, click Install.

If nothing appears to be happening, there may be a hidden window that you must respond to. Look behind open windows.

When the installation is complete, click Finish, then click Yes to restart your Mac.

After your Mac restarts, follow the instructions for any other installers that appear.

Оцените статью