Logging windows server 2012

Как посмотреть журнал ошибок ОС Windows 2012

Просмотр системного журнала

Если в работе Windows 2012 появляется какая-то нестабильность, или появляются ошибки запуска\установки приложений, то это может быть связано с появлениями ошибок в самой операционной системе.

Все системные ошибки и предупреждения можно найти в «Журнале системы«.

В нем сохраняется информация о событиях, записываемых системными компонентами Windows.

Для просмотра и сохранения системного журнала нужно выполнить шаги:

Открыть «Пуск«:

Открыть «Панель управления«:

В «Панели управления» выбрать «Просмотр журналов событий«

В открывшемся окне выбрать «Просмотр событий» -> «Журналы Windows» -> «Система«

Экспорт журнала

Системный журнал в полном объеме можно выгрузить путем нажатия на ссылку «Сохранить все события как. «

После нажатия ссылки «Сохранить все события как. » нужно выбрать путь и имя файла для сохраняемого журнала.

При сохранении файла возможно появление окна «Отображение сведений«.

В данном окне нужно выбрать пункт «Отображать сведения для следуюших языков: Русский«

How to enable logging in WDS in Windows

This article describes how to enable logging in Windows Deployment Services (WDS) in Windows Server.

Original product version: В Windows Server 2012 R2
Original KB number: В 936625

This article contains information about how to modify the registry. Make sure that you back up the registry before you modify it. Make sure that you know how to restore the registry if a problem occurs. For more information about how to back up, restore, and modify the registry, see Windows registry information for advanced users.

Introduction

This article discusses how to enable logging in WDS in Windows Server. Additionally, this article describes how to gather data in WDS.

You can use this information to help troubleshoot issues that you may experience in WDS.

Overview

Serious problems might occur if you modify the registry incorrectly by using Registry Editor or by using another method. These problems might require that you reinstall the operating system. Microsoft cannot guarantee that these problems can be solved. Modify the registry at your own risk.

Each WDS component has a mechanism that you can enable for logging and for tracing. You can then analyze the results for troubleshooting. Use the information in the following sections to enable logging and tracing for WDS components.

General WDS server health

Type the following command to generate general server health information:

This command causes general server health information to be logged in the Application log and in the System log.

WDS server component

Type the following command to generate health information about the WDS server component:

This command causes WDS information to be logged in the Application log and in the System log.

Obtain trace logs for Windows Server

To obtain trace information for Windows Server, do the following:

  1. Open Event Viewer (eventvwr).
  2. Browse to Windows Logs\Applications and Services Logs\Microsoft\Windows\Deployment-Services-Diagnostics.
  3. Right-click the channel and choose Enable Log.
Читайте также:  Windows server rpc error

Then, configure the components that you want to be logged by setting one or more of the following registry keys to a 0 value.

WDS servers also support the following additional tracing:

You can set these registry keys to the following values to control what is included:

  • 7F0000: This value includes packet tracing and protocol tracing.
  • 3F0000: This value excludes packet tracing.
  • 3E0000: This value excludes packet tracing and protocol tracing. By default, this value is used.

A tracing process may affect performance. Therefore, we recommend that you disable the tracing functionality when you do not have to generate a log.

After you set this registry entry, trace information for the WDS server component is logged in the following file:%windir%\Tracing\wdsserver.log

WDS management components

Type the following command to generate management component health information:

This command causes WDS component health information to be logged in the Application log and in the System log.

Enable tracing

To obtain trace information, you must enable tracing in the WDS management component and in the WDS Microsoft Management Console (MMC) component. To do this, set the following registry entries:

For the management component

  • Path: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\WDSMGMT
  • Name: EnableFileTracing
  • Value type: REG_DWORD
  • Value data: 1

For the MMC component

  • Path: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\WDSMMC
  • Name: EnableFileTracing
  • Value type: REG_DWORD
  • Value data: 1

After you set these registry entries, trace information for the WDS management component is logged in the %windir%\Tracing\wdsmgmt.log file.

Additionally, trace information for the WDS MMC component is logged in the %windir%\Tracing\wdsmmc.log file.

Although the WDS MMC component and the WDSUTIL component share the same API layer, MMC sometimes adds processing and functionality. If an error occurs, it is frequently worthwhile to use WDSUTIL to try to reproduce the failure. WDSUTIL may help you determine whether the error is local to MMC or whether the error is a general management API failure. Frequently, the WDSUTIL component provides more detailed error output when tracing is not enabled. Where applicable, use the following options to obtain extra information:

WDS legacy components

If you perform legacy management functions, set the following registry entry to enable tracing in the RISetup component:

  • Path: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\RISetup
  • Name: EnableFileTracing
  • Value type: REG_DWORD
  • Value data: 1

To obtain the trace log in the WDSCapture operation, follow these steps:

Start the Capture Windows PE boot image.

When the Capture Wizard starts, press SHIFT+F10 to open a command prompt.

Enable tracing in the WDSCapture component. To do this, follow these steps:

  1. Start Registry Editor.
  2. Set the following registry entry to enable tracing in the WDSCapture component:
  • Path: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\WDSCapture
  • Name: EnableFileTracing
  • Value type: REG_DWORD
  • Value data: 1

Start a second instance of the WDSCapture component. Then, reproduce the problem by using the second instance of WDSCapture.

Don’t close the original instance of WDSCapture. If you close the original instance of WDSCapture, Windows PE restarts. Instead, press ALT+TAB to switch between the instances of WDSCapture.The following trace log file is generated: X:\Windows\Tracing\WDSCapture.log.

WDS client components

To turn on the client logging functionality, run the following command on the WDS server:

Then, run the following command on the WDS server to change which events are logged:

Each category includes all the events from the previous categories.

The following are the definitions of the logging levels:

  • The NONE logging level disables the logging functionality. By default, this logging level is used.
  • The ERRORS logging level logs only errors.
  • The WARNINGS logging level logs warnings and errors.
  • The INFO logging level logs errors, warnings, and informational events. This logging level is the highest logging level.

To view the event logs, follow these steps:

  1. Open Server Manager, and then click Diagnostics.
  2. Click Event Viewer.
  3. Click Applications and Services Logs.
  4. Click Microsoft, click Windows, and then click Deployment-Services-Diagnostics.
Читайте также:  Windows грузится до черного экрана

In the tree structure of event logs, the Admin log contains all the errors, and the Operational log contains the information messages. The following are the definitions of the architectures that are listed for some errors in these logs:

  • The Architecture 0 is the x86 processor architecture.
  • The Architecture 6 is the IA-64 processor architecture.
  • The Architecture 9 is the x64 processor architecture.

Setup logs from the client computer

The location of the setup logs depends on when the failure occurs.

If the failure occurs in Windows PE before the disk configuration page of the WDS client is completed, you can find the logs at the X:\Windows\Panther folder. Use Shift+F10 to open a command prompt, and then change the directory to the location.

If the failure occurs in Windows PE after the disk configuration page of the WDS client is completed, you can find the logs on the local disk volume at the $Windows.

BT\Sources\Panther folder. The local disk volume is usually the drive C. Use Shift+F10 to open a command prompt, and then change the directory to the location.

If the failure occurs on the first boot after the image is applied, you can find the logs in the \Windows\Panther folder of the local disk volume. The local disk volume is usually the drive C.

Использование сборщика журналов Windows Server Essentials Use the Windows Server Essentials Log Collector

Область применения: Windows Server 2016 Essentials, Windows Server 2012 R2 Essentials, Windows Server 2012 Essentials Applies To: Windows Server 2016 Essentials, Windows Server 2012 R2 Essentials, Windows Server 2012 Essentials

При устранении неполадок, связанных с компьютером, у представителя службы поддержки пользователей Майкрософт могут попросить вас собрать журналы с серверов, компьютеров в сети или с помощью сборщика журналов Windows Server Essentials. When you are troubleshooting computer issues, a representative from Microsoft Customer Service and Support may ask you to gather logs from servers, computers on the network, or both by using the Windows Server Essentials Log Collector.

Сборщик журналов копирует журналы программ, событий и прочую информацию среды в единый ZIP-файл по указанному адресу. The Log Collector copies program logs, event reviewer logs, and related environment information into a single zip file at a specified location. Сборщик журналов можно запускать непосредственно c сервера или любого компьютер сети, а также через удаленное подключение к компьютерам. You can run the Log Collector directly from the server or any computer on the network, or by using a remote connection to the computers.

Сборщик журналов не проводит анализ сетевых проблем и не вносит изменения в настройки серверов или компьютеров сети. The Log Collector does not analyze network issues or make changes to any server or computer on the network. Дополнительную информацию об устранении сетевых неполадок см. в справочной документации по вашему серверу. For information about how to troubleshoot network issues, see the Help documentation for your server product. В этом разделе Компьютеры в сети, отличные от сервера, называются сетевыми компьютерами. In this guide, the computers on your network, other than your server, are called network computers.

Чтобы установить и запустить сборщик журналов, выполните шаги, описанные в следующих разделах. To install and run the Log Collector, perform the steps in the following topics:

Сбор сведений о среде Environment information collected

Для каждого компьютера сети или сервера, указанного вами, сборщик журналов собирает следующие сведения о среде и помещает их в файл журнала коллекции: For each network computer or server that you specify, the Log Collector gathers the following environment information and places it into the log collection file.

Версия операционной системы Operating system version

Читайте также:  Show the windows button

Изготовитель и описание ЦП CPU manufacturer and description

Объем памяти и ее выделение Memory amount and allocation

Сетевые адаптеры, связанные с TCP/IP Network adapters that are bound to TCP/IP

Языковой стандарт Locale

Конфигурация хранилища Storage configuration

Сведения о файле узла Host file information

Журналы событий, включая события приложений, системные события, события Windows Server и Media Center Event Logs including Application, System, Windows Server and Media Center

Сообщения диспетчера управления службами Service Control Manager messages

События перезагрузки и Центра обновления Windows Reboot events and Windows Update events

Системные ошибки и ошибки приложений System Errors and Application Errors

Собираемые сведения о службах Services information collected

Службы сервера Server services

Служба резервного копирования Windows Server клиентского компьютера Windows Server Client Computer Backup Service

Поставщик службы резервного копирования Windows Server клиентского компьютера Windows Server Client Computer Backup Provider Service

Поставщик устройств Windows Server Windows Server Devices Provider

Управление доменными именами Windows Server Windows Server Domain Name Management

Реестр поставщика службы Windows Server Windows Server Service Provider Registry

Поставщик параметров Windows Server Windows Server Settings Provider

Служба UPnP-устройств Windows Server Windows Server UPnP Device Service

Поставщик средств удаленного администрирования Windows Server Windows Server Remote Web Access Administration Provider

Служба работоспособности Windows Server Windows Server Health Service

Служба хранения данных Windows Server Windows Server Storage Service

Служба SQM Windows Server Windows Server SQM Service

Службы сетевых компьютеров Network computer services

Поставщик службы резервного копирования Windows Server клиентского компьютера Windows Server Client Computer Backup Provider Service

Служба работоспособности Windows Server Windows Server Health Service

Реестр поставщика службы Windows Server Windows Server Service Provider Registry

Служба SQM Windows Server Windows Server SQM Service

Сбор сведений из журналов и реестров Logs and registry information collected

Для каждого указанного компьютера сети или сервера сборщик журналов собирает следующие сведения из журналов и реестра от сервера и компьютеров сети: For each network computer or server specified, the Log Collector gathers log and registry information from the server and network computer as follows.

Сведения из журналов и реестра сервера Server logs and registry information

Журналы серверных продуктов, с \Микрософт\виндовс сервер\логс Server product logs, from

Запланированные задачи Scheduled tasks

Журналы API установки Setup API logs

Журналы центра обновления Windows Windows Update logs

Файл оповещений о работоспособности Health Alerts file

Файл сведений об устройствах Devices Info file

Файл журнала архивации сервера Server Backup Log file

Файл журнала Panther Panther Log file

Разделы реестра из Registry keys, from

\\ HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Server \\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Server \

Сведения из журналов и реестра компьютеров сети Network computer logs and registry information

Журналы продуктов для сетевого компьютера в \Микрософт\виндовс сервер\логс Network computer product logs at

Файл оповещений о работоспособности в \Микрософт\виндовс сервер\дата Health Alerts file at

Журналы центра обновления Windows Windows Update logs

Журналы API установки Setup API logs

Сведения о запланированных задачах Scheduled tasks info

Разделы реестра от \ \ HKEY_LOCAL_MACHINE \Софтваре\микрософт\виндовс Server Registry keys from \\HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE\Microsoft\Windows Server \

Журналы компьютеров, которые работают не под управлением ОС Windows Logs for computers that do not run a version of the Windows operating system

Сборщик журналов не собирает файлы журналов с компьютеров, которые работают не под управлением ОС Windows. The Log Collector does not gather log files from computers that do not run a version of the Windows operating system. При использовании компьютеров, работающих под управлением ОС, отличной от Windows, вручную скопируйте следующие файлы журналов в ту же папку, где хранятся файлы сборщика журналов: For non-Windows computers, manually copy the following log files to the same location where you are storing the Log Collector files.

Library/Logs/Windows Server.log Library/Logs/Windows Server.log

Библиотека/журналы/Крашрепортер/панель запуска — (копирование всех файлов панели запуска- . Crash) Library/Logs/CrashReporter/LaunchPad- (copy all of the LaunchPad- .crash files)

Библиотека/журналы/Диагностикрепортс/панель запуска — (копирование всех файлов панели запуска- . Crash) Library/Logs/DiagnosticReports/LaunchPad- (copy all of the LaunchPad- .crash files)

Оцените статью