Mac networked to windows

Если не удается подключиться к компьютеру Mac или компьютеру Windows

Если Вам не удается подключить компьютеры Mac и Windows, убедитесь, что оба компьютера находятся в одной сети, а сетевое подключение работает. Вот несколько дополнительных вариантов решения.

Убедитесь, что Ваш компьютер Mac подключен к сети. Чтобы проверить подключение, откройте меню «Apple»

> «Системные настройки», затем нажмите «Сеть». Тип Вашего сетевого подключения указан слева. Индикатор рядом с ним должен быть зеленым.

Если предполагается, что компьютеры входят в одну рабочую группу и подключены к одной локальной сети или подсети, убедитесь, что имена рабочей группы на обоих компьютерах совпадают.

Убедитесь в правильности введенных имен компьютеров и рабочей группы.

Проверьте, правильно ли введено имя пользователя и пароль на компьютере Mac.

В некоторых случаях требуется сбросить пароль учетной записи в настройках пользователей и групп. Чтобы сбросить пароль, выберите пункт меню «Apple» > «Системные настройки», затем нажмите «Пользователи и группы».

Проверьте, правильно ли введено имя пользователя и пароль в Windows.

Возможно, пароль учетной записи пользователя Windows, которой Вы пользуетесь, нужно сменить на компьютере Windows.

В некоторых случаях после смены пароля следует перезагрузить компьютер с Windows.

Если Вы пытаетесь подключиться к общей папке на Mac и видите сообщение о том, что указанная папка недействительна, проверьте, правильно ли Вы ввели информацию. Если все правильно, проверьте, не перешел ли Mac в режим сна.

Если у Вас нет доступа к одному или нескольким компьютерам, обратитесь за помощью к администратору компьютера или сети.

Посмотрите «Справку Windows» и службы поддержки Microsoft для получения дополнительной информации о настройке общего доступа к файлам на компьютерах с Windows.

Подключение компьютера Windows к компьютеру Mac

Вы можете подключиться к компьютерам, работающим в ОС Windows, и серверам Вашей сети с компьютера Mac.

Подключение к компьютеру с Windows, найденному в списке

В Finder на Mac выберите «Переход» > «Подключение к серверу» и нажмите «Просмотреть».

Найдите имя компьютера в разделе «Общий доступ» в боковом меню окна Finder и нажмите на него, чтобы установить подключение. В некоторых случаях для просмотра всех общих компьютеров нужно нажать кнопку «Все».

Когда Вы обнаружите компьютер или сервер с включенным общим доступом, выберите его и нажмите «Подкл. как».

В некоторых случаях Вам понадобится информация о сети или рабочей группе, к которой относится общий компьютер. Если Вы не располагаете данной информацией, свяжитесь с владельцем компьютера или обратитесь к сетевому администратору.

При необходимости введите имя пользователя и пароль, затем выберите тома или общие папки сервера.

Пароли для компьютеров и серверов, работающих с Windows, часто состоят из 14 символов или менее. Для надежности обратитесь к администратору или владельцу.

Чтобы облегчить подключение к компьютеру в дальнейшем, установите флажок «Запомнить пароль в связке ключей» для добавления Вашего имени пользователя и пароля в Вашу связку ключей.

Подключение к компьютеру с Windows путем ввода его адреса

В Finder на Mac выберите «Переход» > «Подключение к серверу».

В поле «Адрес сервера» введите сетевой адрес компьютера в одном из следующих форматов.

Дополнительную информацию о корректном формате сетевых адресов см. в Форматы сетевого адреса для общих компьютеров и серверов.

Чтобы верно ввести имя пользователя и пароль, следуйте инструкциям на экране, затем выберите нужную общую папку.

Если Вы не знаете имя рабочей группы и сетевое имя («имя компьютера») для компьютера с Windows, обратитесь к владельцу компьютера или к администратору сети.

Читайте также:  Как убрать панель пуск с рабочего стола windows 10

При необходимости введите имя пользователя, пароль и выберите тома или общие папки сервера.

Пароли для компьютеров и серверов, работающих с Windows, часто состоят из 14 символов или менее. Уточните пароль у владельца или администратора компьютера.

Чтобы облегчить подключение к компьютеру в дальнейшем, установите флажок «Запомнить пароль в связке ключей» для добавления Вашего имени пользователя и пароля в Вашу связку ключей.

Подключение с помощью кабеля Ethernet

Подключите Mac к компьютеру с Windows, используя стандартный кабель Ethernet. Если Ваш Mac не оснащен Ethernet-разъемом, используйте адаптер «USB в Ethernet».

Соединение двух компьютеров создает небольшую локальную сеть, состоящую всего из двух компьютеров.

На компьютере с Windows включите общий доступ к файлам. Если Вы столкнулись с затруднениями, обратитесь к сопроводительной документации к компьютеру с Windows.

Убедитесь, что брандмауэр сетевого подключения на компьютере Windows выключен или, если он включен, убедитесь, что TCP-порт 445 открыт для разрешения общих подключений.

Дополнительную информацию см. в руководстве пользователя и экранной справке компьютера Windows.

На компьютере Mac выберите «Переход» > «Подключение к серверу», затем нажмите «Просмотреть» или введите сетевой адрес компьютера в поле «Адрес сервера».

Подключение к недавно использованному компьютеру или серверу

Вот несколько вариантов удобного подключения к общим компьютерам и серверам, которые Вы часто используете:

На Mac выберите меню «Apple»

> «Недавно использованные объекты», затем выберите сервер в списке недавно использованных серверов.

В Finder на Mac выберите «Переход» > «Подключение к серверу», нажмите всплывающее меню в правой части поля «Адрес сервера» и выберите недавно использованный сервер.

Добавьте общие компьютеры, сети и рабочие группы в боковое меню Finder. Выберите элемент, затем выберите «Файл» > «Добавить в боковое меню» или нажмите сочетание клавиш Command-T.

Добавьте общий компьютер или сервер в список избранных. В Finder на Mac выберите меню «Переход» > «Подключение к серверу», введите сетевой адрес, затем нажмите кнопку «Добавить» .

Если Вы не можете обнаружить сервер или компьютер с включенным общим доступом или подключиться к нему, возможно, он недоступен, либо у Вас отсутствует разрешение на подключение к нему. Обратитесь за помощью к владельцу компьютера или администратору сети.

Share Files from Mac OS X to Windows PC’s Easily

If you have a mixed network of Mac and Windows PC’s, chances are good that you’ll be wanting to move files between the two operating systems. The easiest way to share files from Mac OS X to Windows is to enable Samba support for a given user account on the Mac. This tutorial will how to share files between Mac and Windows PC this way.

Samba (SMB) may have a funny name but it’s essentially just Mac OS X to Windows file sharing support. Because it’s not required by all Mac users or for Mac-to-Mac sharing, it’s actually a separate unique sharing option within Mac OS X File Sharing panel, and enabling it allows a Windows PC to connect to the Mac without any additional software. Let’s cover exactly how to enable this feature, and then how to connect to a shared Mac from a networked Windows PC so that you can swap files back and forth with ease.

Enable Mac to Windows File Sharing in Mac OS X

First you need to enable the Windows to Mac file sharing functionality, this is a simple preference toggle in Mac OS system settings on the Mac:

  1. Launch “System Preferences” and click on “Sharing”
  2. Click the checkbox next to “File Sharing” to enable it
  3. Once File Sharing is turned on, select it and then click on the “Options…” button
  4. Click the check box next to “Share files and folders using SMB (Windows)”
  5. Now click on the checkbox next to the user accounts you want to share or access from Windows – when you click to enable SMB sharing on a user account, you will be asked for that users password
  6. Click on “Done”
Читайте также:  Нет пользователей доступных для авторизации mac os

With SMB enabled, we now can connect from the Windows PC to the Mac. If you already know the Macs IP address you can skip this first part of this and go directly to the Windows PC to access the shared users directory.

Connect to the Mac File Share from a Windows PC

With SMB and Windows File Sharing enabled, you can now connect to the Mac from any Windows PC. First you’ll get the Macs IP address that you need to connect to, then you’ll connect to that from Windows:

    Back at the ‘Sharing” system preference panel, take note of your Macs IP address as seen below, discard the afp:// portion and pay attention to the numbers in the format of x.x.x.x

  • From the Windows PC connecting to the Mac:
    • Go to the Start menu and choose “Run” or hit Control+R from the Windows desktop
    • Enter the IP address of the Mac in the format of \\192.168.1.9\ and choose “OK”
    • Enter the shared Mac OS X users login and password and click on “OK”
  • Access to the shared Mac directory and user files appear as any other folder within Windows. You’re free to copy or access individual files, or perform more substantial tasks like moving an iTunes library from a Windows PC to a Mac.

    This process of connecting to the Mac should be identical from Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 10, and Windows 8 or RT, and enabling file sharing on the Mac is the same in MacOS Catalina 10.15, MacOS Mojave 10.14, macOS High Sierra 10.13, macOS Sierra 10.12, Mac OS X 10.6 Snow Leopard, 10.7 Lion, 10.8 Mountain Lion, and OS X Mavericks 10.9, and El Capitan 10.11, OS X Yosemite 10.10.x. SAMBA has been a supported Mac protocol for a very long time, so technically you will find that older Macs and OS X versions will also be supported by this.

    Connecting to a Windows PC from a Mac

    Going the other direction, you can connect to a Windows Shared PC very easily from a Mac running Mac OS X:

    1. From the Mac OS X Finder, hit Command+K to summon “Connect To Server”
    2. Choose the “Browse” button to browse the available network shares, double-clicking on the share to enter a login
    3. OR: In the “Server Address” field, simply enter the IP of the Windows share to connect to preceded by smb://

    For example, to connect to a Windows share at 192.168.1.115, the smb address would be: smb://192.168.1.115

    Note that an issue with some versions of Mac OS X Mavericks causes smb:// to use Samba2 rather than Samba1, which may cause connection errors with some servers. If you run into such a problem connecting to a NAS or SMB Windows share from OS X 10.9 Mavericks, you can forcibly use Samba1 with the cifs:// prefix like so: cifs://192.168.1.115 – this is not the case with Mac OS X Yosemite or other versions of MacOS and Mac OS X.

    What about the .DS_Store files?

    Depending on the Windows PC settings, you might see a bunch of .DS_Store files on the Mac file system. These are normal but if you’re peeved by them, you can disable .DS_Store files by entering the following defaults write command in Mac OS X’s Terminal:

    defaults write com.apple.desktopservices DSDontWriteNetworkStores true

    If you want them back, just switch that to ‘false’ at the end.

    Connect to a Windows computer from a Mac

    You can connect to Windows computers and servers on your network from your Mac.

    For instructions on setting up the Windows computer, see Set up Windows to share files with Mac users.

    Connect to a Windows computer by browsing

    In the Finder on your Mac, choose Go > Connect to Server, then click Browse.

    Find the computer’s name in the Shared section of the Finder sidebar, then click it to connect. You may need to click All to see all the shared computers.

    Читайте также:  Альтернатива dreamweaver для windows

    When you locate the shared computer or server, select it, then click Connect As.

    In some cases you need the network area or workgroup for the shared computer. If you don’t have this information, contact the computer’s owner or your network administrator.

    If necessary, enter your username and password, then select volumes or shared folders on the server.

    Passwords for Windows computers and servers are often 14 characters or fewer. Check with the owner or administrator to be sure.

    To make it easier to connect to the computer in the future, select “Remember this password in my keychain” to add your username and password for the computer to your keychain.

    Connect to a Windows computer by entering its address

    In the Finder on your Mac, choose Go > Connect to Server.

    Type the network address for the computer in the Server Address field using one of these formats:

    For information about the correct format for network addresses, see Network address formats for shared computers and servers.

    Follow the onscreen instructions to type the workgroup name and a username and password, then choose the shared folder you want to access.

    If you don’t know the workgroup name and the network name (called the computer name) for the Windows computer, contact the person who owns the computer or your network administrator.

    If necessary, enter your username and password and select volumes or shared folders on the server.

    Passwords for Windows computers and servers are often 14 characters or fewer. Check with the owner or administrator to be sure you have the correct password.

    To make it easier to connect to the computer in the future, select “Remember this password in my keychain” to add your username and password for the computer to your keychain.

    Connect using an Ethernet cable

    Connect your Mac to the Windows computer using a standard Ethernet cable. If your Mac doesn’t have an Ethernet port, try using a USB-to-Ethernet adapter.

    Connecting the two computers creates a small local network that consists of just the two computers.

    On the Windows computer, turn on file sharing. Refer to the instructions that came with the Windows computer if you’re not sure how to do this.

    Make sure the Internet Connection Firewall is turned off on the Windows computer, or if it’s on, make sure TCP port 445 is open to allow sharing connections.

    For more information, refer to the user manual and onscreen help for the Windows computer.

    On your Mac, choose Go > Connect to Server, then click Browse, or type the network address for the computer in the Server Address field.

    Reconnect to recent computers or servers

    Here are some ways to make it easy to reconnect to shared computers and servers you frequently use:

    On your Mac, choose Apple menu

    > Recent Items, then choose from the list of recent servers.

    In the Finder on your Mac, choose Go > Connect to Server, click the pop-up menu to the far right of the Server Address field, then choose a recent server.

    Add shared computers, network areas and workgroups to the Finder sidebar. Select the item, then choose File > Add To Sidebar or press Command-T.

    Add a shared computer or server to your list of favourites. In the Finder on your Mac, choose Go > Connect to Server, enter the network address, then click the Add button .

    If you can’t locate a shared computer or server or connect to it, it may not be available, or you may not have permission to connect to it. Contact the person who owns the computer or the network administrator for help.

    Оцените статью