Mac os copy paste не работает

Копирование и вставка на компьютере Mac

Копируйте или вырезайте текст либо другие объекты в одном месте, а затем вставляйте их в другое место. Эти способы работают в большинстве приложений.

Копирование или вырезание

Сначала выберите текст или другой объект, который требуется копировать или вырезать. Затем выполните одно из следующих действий, чтобы сохранить объект в буфере обмена и вставить его в другом месте.

Копировать

  • Нажмите сочетание клавиш Command-C.
  • Или выберите «Правка» > «Копировать» в строке меню.
  • Либо удерживая клавишу Control (или щелчком правой кнопкой мыши) выберите необходимый объект, а затем выберите «Копировать» в контекстном меню.

Вырезать

  • Нажмите сочетание клавиш Command-X.
  • Или выберите «Правка» > «Вырезать» в строке меню.
  • Либо удерживая клавишу Control (или щелчком правой кнопкой мыши) выберите необходимый объект, а затем выберите «Вырезать» в контекстном меню.

Вставить или вставить и согласовать стиль

Сначала щелкните мышью, чтобы разместить точку вставки, а затем выполните одно из следующих действий, чтобы вставить скопированный объект в это место. При использовании функции «Вставить и согласовать стиль» шрифт, цвет, размер и другой стиль вставляемого объекта будут согласованы с окружающим его содержимым.

Вставить

  • Нажмите сочетание клавиш Command-V.
  • Или выберите «Правка» > «Вставить» в строке меню.
  • Либо удерживая клавишу Control (или щелчком правой кнопкой мыши) выберите необходимый объект, а затем выберите «Вставить» в контекстном меню.

Вставить и согласовать стиль

  • Нажмите сочетание клавиш Option-Shift-Command-V.
  • Или выберите «Правка» > «Вставить и согласовать стиль» в строке меню.

Источник

Копировать вставить не работает на Mac? Вот как исправить застрявший буфер обмена

Использование копирования и вставки — это обычная часть большинства рабочих процессов Mac, поэтому, если внезапно функция Copy and Paste перестает работать или появляется буфер обмена, вы можете себе представить, почему это раздражает.

Не подчеркивайте, большинство проблем с нефункциональными буферами обмена и копирование и вставка на Mac можно решить с помощью ряда довольно простых шагов устранения неполадок.

Эти трюки работают одинаково во всех версиях macOS и Mac OS X, они работают путем таргетинга на демона буфера обмена и принудительного повторного запуска. Это разрешает почти все случаи застрявшего буфера обмена или другие проблемы, при которых копирование и вставка перестают работать. Мы покажем вам два разных подхода к этому: один использует Activity Monitor, а другой — в командной строке.

Как исправить копирование и вставить не работает, Stuck Clipboard в Mac OS

Один из способов заставить буфер обмена перезапустить себя в Mac OS через Activity Monitor:

  1. Выйдите из приложения Mac, где копирование / вставка не работают должным образом
  2. Откройте приложение «Монитор активности», оно находится в папке / Applications / Utilities / или вы можете нажать Command + Spacebar и ввести Activity Monitor, чтобы запустить его через Spotlight
  3. В поле поиска Монитора активности введите «pboard»,


Нажмите на процесс «pboard», а затем нажмите (X) на панели инструментов «Монитор активности», затем нажмите кнопку «Принудительное закрытие»

  • Монитор активности выхода
  • Откройте приложение Mac еще раз, когда копирование и вставка не работают должным образом, и попробуйте снова использовать команды копирования и вставки, и он должен работать как ожидалось.

    Если команды не работают, попробуйте использовать подход меню «Изменить» вручную, выбрав «Копировать» и «Вставить». Если этот подход работает, он предполагает, что что-то происходит с клавиатурой, а не с буфером обмена. Иногда это может означать, что клавиши мыши включены или что другое приложение противоречит стандартным сочетаниям клавиш.

    Если по какой-либо причине копия и вставка все еще не работают после этого трюка, продолжайте и перезапустите Mac, перейдя также в меню Apple и выбрав Restart. Перезапуск Mac часто может разрешать такие проблемы, включая некоторые проблемы, при которых Universal Clipboard может внезапно перестать отвечать на запросы, как ожидалось, но, очевидно, если вы сможете исправить проблему без перезагрузки Mac, то это предпочтительнее для большинства пользователей.

    Зафиксировать буфер обмена Mac через терминал

    Если вы предпочитаете использовать терминал для устранения проблемы, выполните следующие действия:

    1. Откройте приложение «Терминал», находящееся в разделе «Приложения / Утилиты /
    2. Введите следующую команду:

    killall pboard

  • Hit Return
  • Это завершает и перезапускает процесс pboard, который является демоном для обмена данными для Mac OS. Если вы хорошо разбираетесь в командной строке, вы можете сразу же проверить, работает ли буфер обмена с ожиданием с помощью pbcopy и pbpaste, инструментов командной строки, которые работают с буфером обмена на Mac.

    Опять же, если этот подход не работает, просто перезагрузите Mac.

    Если вы знаете другой подход к решению проблем копирования и вставки в Mac OS и Mac OS X, поделитесь ими с нами в комментариях ниже.

    Источник

    Если не удается переместить или скопировать объект на Mac

    Если Вы не можете перенести или скопировать файл или папку, возможно, необходимо изменить права на доступ к этому объекту. Возможно, понадобится также изменить права для диска, сервера или папки, куда Вы хотите переместить объект.

    На Mac выберите объект, затем выберите «Файл» > «Свойства» или нажмите сочетание клавиш Command-I.

    Нажмите стрелку рядом с разделом «Общий доступ и права доступа», чтобы отобразить весь этот раздел.

    Нажмите всплывающее меню рядом со своим именем пользователя, чтобы увидеть настройки прав.

    Если Вы вошли в систему не как администратор, Вам нужно нажать значок с изображением замка , чтобы открыть замок, затем ввести имя и пароль администратора (или использовать Touch ID или Apple Watch).

    Установите права на «Чтение и запись» или «Только чтение».

    При необходимости также измените права доступа для папки, в которую Вы хотите поместить объект.

    Если Вы не можете поменять права доступа, обратитесь к администратору Вашего компьютера Mac или к владельцу файла или папки.

    Источник

    Question: Q: Copy/Paste broken in MacOS Sierra

    I upgraded to MacOS Sierra yesterday, and since then I cannot copy paste across apps.

    For eg. copying text from chrome allows me to paste it in chrome, but pastes nothing on safari or my text editor.

    This probably has something to do with Universal Copy/Paste ? How can I disable it? Can’t do any productive work without copy/paste

    MacBook Pro (Retina, 13-inch,Early 2015), macOS Sierra (10.12)

    Posted on Sep 22, 2016 11:34 PM

    Helpful answers

    I found a solution that worked for me:

    Something has been bugging me with OS X for a while — sometimes the OS X clipboard (officially known as “pasteboard”) gets stuck and won’t accept any new ‘copied’ content. Instead, when you ‘paste’ in any app, the clipboard always pastes back the last thing you successfully copied.

    One solution to this is to reboot the Mac, but since Mac OS X is generally so stable and doesn’t need to be periodically rebooted as a matter of course, rebooting a machine with many open apps and windows can be a hassle.

    Searching for this issue online provides a lot of bad advice (one website I saw said “repair permissions and if that doesn’t work, reinstall the OS”… terrible advice.)

    Other websites incorrectly advise to kill the PBS process and restart it.

    Apple’s manual page for PBS notes it is not related to the Pasteboard process. Instead, the correct process to kill is PBoard.

    So, to fix a stuck clipboard (pasteboard) problem, you simply need to:

    1. Open your application folder

    2. Open the utilities subfolder

    3. Open the Activity Monitor app

    4. Type “pboard” into the search box at the top right

    5. In the search results below, there should only be one result — a row listing the “pboard” process. Highlight it by clicking on it.

    6. Click the “x” button at the top left of the window which represents ‘quit this process’

    Once you’ve done that, OS X will kill the faulty PBoard process and re-establish it with a fresh one automatically. Your clipboard should be back to normal.

    I have a suspicion that this stuck clipboard is a bug in OS X Mavericks 10.9 – I don’t recall it happening before I installed that. It is still an (infrequent) current problem as at 10.9.2.»

    May 8, 2017 6:38 AM

    Restarting does not really help this. It has just started recently for me. I have shut down several times and I have a hard time copying and pasting between apps. I am not even trying to use the universal copy and paste between devices. I can’t copy test from anything to paste in textedit, ultraedit, textmate..Nothing

    Oct 11, 2016 9:19 AM

    There’s more to the conversation

    Loading page content

    Page content loaded

    Hello pastelsky,
    Thank you for using Apple Support Communities.

    I understand from your post that you are not able to copy/paste from one app to another after updating your MacBook Pro to macOS Sierra. I know how important it is for you to be able to quickly and efficiently copy/paste information between applications. I recommend testing the issue while your Mac is in Safe Mode and/or in a new user account. The following articles have the steps you will need to test the issue in both Safe Mode and in a new user account:

    Sep 24, 2016 8:45 AM

    Try the advice you’ve been given about Safe Mode. I’d be extremely surprised if this failed to work correctly in Safe Mode.

    If it does work correctly, try again in normal mode.

    If it still fails after that, then it is likely that some other software that is installed on your mac is causing the problem.

    If that is the case, run Etrecheck (an utility by a respected member of this community) and post its report here, so we have a better idea of your hardware and software setup so we can better help.

    Sep 24, 2016 9:21 AM

    Open text edit via spotlight , click on new document write some thing in the text edit : for example you tube videos , select it , click on edit from top menu bar and again click on paste , or can press command + option + V .

    Sep 24, 2016 10:17 AM

    I would simply shut down the machine and then boot the machine as normal.

    Sep 24, 2016 10:18 AM

    Restarting seems to have solved it.

    Sep 28, 2016 7:33 AM

    I would simply shut down the machine and then boot the machine as normal.

    Restarting seems to have solved it.

    pastelsky—I am glad to hear this solved your problem. Good computing.

    Sep 28, 2016 8:03 AM

    Restarting does not really help this. It has just started recently for me. I have shut down several times and I have a hard time copying and pasting between apps. I am not even trying to use the universal copy and paste between devices. I can’t copy test from anything to paste in textedit, ultraedit, textmate..Nothing

    Oct 11, 2016 9:19 AM

    Try restarting in Safe Mode. Does copy and paste work? Now try restarting again normally. Does it work?

    Oct 11, 2016 9:25 AM

    I Am afraid this feature may be like Airdrop. Inconsistent behavior at best. The copy and paste has worked for me successfully a couple times. Howevet the last couple times I tried it has failed to work. YMMV.

    Send Apple feedback may be the best we can do in an effort to resolve your issue

    SEnt from my iPhone

    Oct 11, 2016 9:54 AM

    Same problem for me. Trying in Safe Mode, rebooting, etc has not worked at all. Very frustrating that such a basic function cannot be performed. I would hope this can be addressed by Apple people soon. I use this function (or, I guess, I USED to use this function) all day long.

    Oct 13, 2016 12:33 AM

    I have the same problem. I have to log out and log in again to workaround. It’s really annoying.

    BTW, the «Paste Selection» in iTerm2 works though.

    Oct 21, 2016 8:43 AM

    I found a solution to my problem—download the Microsoft Remote Desktop (free) from App store. Installing that solved the HIGHLY IRRITATING AND UNNECESSARY problem. C’mon, Apple. Feeling like not updating anything any more.

    Oct 22, 2016 1:15 AM

    Agreed! I am still having this problem. Started right after upgrade. Has nothing to do with other software. This is an apple problem. Restarting fixes it but then it starts again right away.

    Safe Mode is not an option for normal work. This is significantly interrupting my ability to do work!

    Someone below suggests installing Microsoft Remote Desktop but I have never used that and see now reason why that would be relevant.

    Oct 28, 2016 10:35 AM

    Agreed! I am still having this problem. Started right after upgrade. Has nothing to do with other software. This is an apple problem. Restarting fixes it but then it starts again right away.

    Safe Mode is not an option for normal work. This is significantly interrupting my ability to do work!

    Someone below suggests installing Microsoft Remote Desktop but I have never used that and see now reason why that would be relevant.

    If this were widespread, there would be a huge outcry.

    Most people have no problem with copy and paste.

    So rather than expect Apple to fix a problem that is not in the OS, you should try and figure out what is different in your system that makes this fail.

    Of course Safe Mode is not an option for normal work! Noone is suggesting you use safe mode permanently.

    It serves two purposes:

    1) Check that copy and paste work as they should in safe mode, implying that something else, that is not loaded in safe mode, may be involved;

    2) Clear system caches, which is done when booting in safe mode; sometimes a corrupt system cache is the cause, and just restarting in safe mode and again restarting normally fixes problems.

    Источник

    Читайте также:  Реестр windows сетевые настройки
    Оцените статью