- Использование мыши Microsoft Arc Mouse или мыши Surface Arc
- Требования
- Подключение мыши
- Навигация с помощью сенсорной панели
- Скачайте Центр управления мышью и клавиатурой (Майкрософт)
- Microsoft Arc Touch Bluetooth Mouse and Windows 10
- Replies (21)
- Настройка мышей Wedge Touch Mouse и Arc Touch Mouse для Surface
- Установка батареек в сенсорную мышь Surface
- Мышь Wedge Touch Mouse
- Мышь Arc Touch Mouse
- Подключение сенсорной мыши Surface
- Установка приложения для Arc Touch Bluetooth Mouse
- Использование четырехсторонней сенсорной прокрутки
- Использование гаптической обратной связи во время работы с Arc Touch Mouse
- Чистка корпуса мыши
- Можно ли использовать сенсорную мышь Surface с другими компьютерами?
Использование мыши Microsoft Arc Mouse или мыши Surface Arc
Мышь Microsoft Arc Mouse и мышь Surface Arc комфортно лежат в руке, а в сложенном состоянии легко помещаются в сумке. Они готовы к вашим путешествиям независимо от того, где вы используете устройство.
Требования
Для настройки вам понадобится компьютер под управлением Windows 10 с поддержкой Bluetooth 4.0 или более поздней версии. Эта мышь поддерживает функцию быстрой связи в Windows 10.
Подключение мыши
Чтобы включить мышь, переведите ее в согнутое положение. Распрямите мышь для выключения.
Связывание мыши с помощью Bluetooth
Включите мышь, а затем следуйте указаниям, чтобы связать ее с компьютером.
Нажмите и удерживайте кнопку связывания в нижней части мыши до тех пор, пока индикатор не начнет мигать (около пяти секунд).
При появлении уведомления для мыши на компьютере с Windows 10 нажмите Подключить и дождитесь ее настройки.
Не видите уведомление? Нажмите кнопку » Пуск > Параметры > устройства > Bluetooth & другие устройства > Добавить Bluetooth или другое устройство > Bluetooth> с помощью мыши Microsoft Arc или Surface Arc , > Готово.
После связывания мыши индикатор перестанет мигать. Индикатор останется включенным до выключения мыши.
Навигация с помощью сенсорной панели
Мышь распознает щелчки или прокрутку на сенсорной панели. Ниже приведены основные жесты, которые помогут приступить к работе.
Щелчок левой кнопкой мыши
Нажмите одним пальцем в левой части сенсорной панели.
Щелчок правой кнопкой мыши
Нажмите одним пальцем в правой части сенсорной панели.
Прокрутка вверх и вниз
Переместите один палец вверх или вниз по сенсорной панели.
Прокрутка влево и вправо
Переместите один палец влево или вправо по сенсорной панели.
Скачайте Центр управления мышью и клавиатурой (Майкрософт)
Чтобы изменить основные параметры мыши, выберите Пуск > Параметры > Устройства > Мышь .
Если вы хотите изменить функции кнопок, параметры прокрутки и другие параметры, скачайте Центр управления мышью и клавиатурой (Майкрософт). Чтобы скачать приложение, см. раздел Скачивание приложения «Центр управления мышью и клавиатурой».
Microsoft Arc Touch Bluetooth Mouse and Windows 10
I have a Dell Inspiron 13 7000-series 2-in-1 and have updated it to Windows 10, everything is working fine except my Microsoft Arc Touch Bluetooth Mouse.
The Mouse pairs, connects and works normally, however when the the laptop goes to sleep the mouse disconnects and will not reconnect.
The only way to get it to reconnect is to switch the laptop off and back on again.
The symptom is the same as the bluetooth aerial being turned off by the laptop.
I have installed the latest bluetooth drivers from microsoft and Intel (the makers of the bluetooth module) and there is no difference.
I have made sure that the settings in Device manager DO NOT allow the PC to turn off the bluetooth aerial, the HID bluetooth mouse or to activate the low power consumption setting for bluetooth.
I have yet to try it with another bluetooth device such as a speaker to see if this also disconnects after sleep.
Replies (21)
* Please try a lower page number.
* Please enter only numbers.
* Please try a lower page number.
* Please enter only numbers.
Thank you for being part of Windows 10.
If your computer is having problems with a recently installed device or other hardware, try using the Hardware and Devices troubleshooter to fix the problem. It checks for common issues and makes sure that any new device or hardware attached to your computer was installed correctly.
Run the Hardware Troubleshooter and see if it helps.
a : Press Windows logo to open the search box.
b: Type troubleshooting, hit enter.
c: Now click Hardware and sound.
d: Now click Hardware and devices and then click Next.
Do get back to us for any issues pertaining to Windows in the future. We will be happy to help.
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
This nasty problem pests me as well.
The control option ‘can wake up computer’ is grayed out, other then that I switched off
the power saving ‘can switch off device’ with no success. Rebooting seems the only fix; switching the mouse off/on does not do the trick.
The disconnect happens after 15 or so minutes sitting idle (not always!). A Logitech mouse with own transceiver works well; the Microsoft Arc Touch mouse might be the nasty animal. Laptop is a Lenovo X250 and Windows 10.
Thanks for helpful suggestions,
PS the suggested troubleshooter didn’t fix anything
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
2 people found this reply helpful
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
The trouble shooter could not find a fault as the mouse is still paired, but not connected.
I’ve already tried the drivers from the dell website and the latest PROset wireless 7265 drivers from the Intel website.
I am going to re-install windows 10 as a clean install to see if it fixes the problem.
It might be because i upgraded to windows 10 from windows 8.1
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
Same here. Dell XPS 13 and the MS Arc Touch mouse. Disconnects after sleep and does not reconnect afterwards. Extremely annoying at work, where I lock the screen or close my laptop very often.
Quickest way to work around the problem is to switch bluetooth off and back on again in the quick settings menu (notification sidebar). Then it reconnects. I did not have this problem on windows 7, though.
Hope there’s a fix. some time. Not awesome when MS mouse does not work with MS OS.
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
I am having the same issues with my new Dell XPS 13 and the Arc Touch BT mouse.
I bought it with Windows 8.1 Pro, but immediately upgraded to 10 and did not test it before hand.
Mouse stops working if left idle for 10-15 minutes or if the laptop goes to sleep. Shows paired. The Logitech K810 keyboard that I also use has no issues and stays connected.
I have the Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7265 2×2 + Bluetooth 4.0
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
You need to press Window/X to open Device Manager
Choose Bluetooth adaptor/Properties (not the mouse properties)
Choose Power management
Uncheck Allow the computer to turn off this device
Should work
1 person found this reply helpful
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
since I had tested and applied all fixes suggested here and elsewhere I send the device back
suspecting a HW/firmaware defect.
The dealer checked, agreed with the conclusion and returned the money.
To date I have not seen a statement from Microsoft on this matter.
The net of it, in case the Bluetooth power options (mouse and general) don’t help,
return the device and buy something else.
Regards and thanks to all who responded,
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
I managed to «solve» all my connectivity issues by disabling the «Stay connected to WiFi while asleep» setting in the power & sleep settings (windows 10 > settings > power & sleep). My laptop model has Intel’s WiFi + Bluetooth on a single chip and apparently this setting was screwing up both WiFi and BT during sleep. Since I disabled it — mouse started reconnecting automatically on wake and there are no WiFi problems either. Hope this helps.
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
NO USEFUL ANSWERS FOUND YET ON THIS THREAD THAT COULD FIX SAME ISSUE
I am having the same problem that is described here and on multiple other threads, where my Microsoft Wedge mouse, Microsoft Wedge Keyboard, and one other Bluetooth keyboard sold to me at the Microsoft store, which all worked fine with a prior release of Windows 10, but under the current release, they all stop being recognizing as having a prior Bluetooth connection whenever the computer sleeps, hibernates, or is restarted. Luckily at least I can reconnect the Bluetooth devices by removing them, then repairing them again, which will work okay for a while. But, I still have the same issue even after having deleted all hidden Bluetooth drivers in device manager as was suggested on another thread. I have tried all of the suggestions on this thread. I have also tried.
1) Repairing (necessary each time for Win10 to temporarily connect to device).
2) Had Microsoft tech person troubleshoot with remote desktop. (Case #1330540294)
3) Followed said tech person’s advice to reinstall operating system, which didn’t work.
4) Restarted Bluetooth service (
5) Troubleshoot Compatibility, check marked «this program worked in earlier versions of Windows», which didn’t solve the problem.
6) There are a number of other steps too, which I’ll skip listing, as I am fairly certain that the problem is a lack of Microsoft making available a compatible updated driver for the Samsung tablet that was originally sold to me at the Microsoft store, which is causing the lack of being able to automatic find any preconfigured Bluetooth devices. There is a message that intermittently flashes between «connected» , » incompatible driver «, «pairing» and «paired». One of this forum’s most knowledgeable sounding contributors had suggested on another thread that the driver is failing to write to the log properly, so that the information required to «automatically» recognize the last Bluetooth devices that were used, and was configured for multiple sessions, is missing. I’ve looked on the Samsung website for device driver updates, but of course none are not available for this tablet beyond what I am using.
Настройка мышей Wedge Touch Mouse и Arc Touch Mouse для Surface
Примечание: Некоторые продукты могут быть недоступны в вашей стране или вашем регионе.
Мыши Wedge Touch Mouse Surface Edition и Arc Touch Mouse Surface Edition — специально разработанные дополнительные устройства для Surface. Оба эти устройства поддерживают технологию беспроводной связи Bluetooth® и BlueTrack Technology®.
Arc Touch Mouse Surface Edition Wedge Touch Mouse Surface Edition Установка батареек в сенсорную мышь SurfaceМышь Wedge Touch MouseНажмите на защелку крышки, чтобы открыть отсек для батареек на нижней поверхности мыши. Вставьте новую батарейку типа AA, соблюдая полярность, затем задвиньте крышку. На нижней поверхности мыши загорится синий индикатор. Мышь Arc Touch MouseНажмите на защелку крышки, чтобы открыть отсек для батареек на нижней поверхности мыши. Вставьте две новые батарейки типа AAA, следуя обозначениям внутри отсека для батарей, затем закройте крышку. Сгибайте мышь до щелчка, чтобы включить ее. Подключение сенсорной мыши SurfaceНажмите и удерживайте кнопку питания и подключения на нижней поверхности мыши в течение 3–5 секунд. На устройстве Surface проведите пальцем от правого края экрана, нажмите и удерживайте кнопку Bluetooth, а затем выберите Перейти к настройкам. Убедитесь, что функция Bluetooth включена и выберите элементы Мышь > Связать. Установка приложения для Arc Touch Bluetooth MouseЧтобы настроить взаимодействие мыши Arc Touch Mouse с устройством Surface, скачайте приложение Arc Touch Mouse Surface Edition Settings. Выполните следующие действия: Откройте меню «Пуск» , выберите Microsoft Store и убедитесь, что вошли в систему с помощью учетной записи Майкрософт. В поле поиска введите Arc Touch Bluetooth Mouse. Выберите плитку для приложения, затем выберите Установить. Использование четырехсторонней сенсорной прокруткиОбе сенсорные мыши поддерживают четырехстороннюю прокрутку. Вы можете прокручивать экран в вертикальном или горизонтальном направлении, используя сенсорную полосу мыши. Быстро проводите пальцем вверх, вниз или из стороны в сторону для перемещения по электронным таблицам, многостраничным документам и веб-страницам. Чтобы медленно прокрутить страницу, плавно проведите пальцем по сенсорной полосе. Для быстрой прокрутки используйте аналогичный быстрый жест. Чтобы остановить прокрутку, коснитесь сенсорной полосы. Использование гаптической обратной связи во время работы с Arc Touch MouseСенсорная полоса мыши Arc Touch Mouse Surface Edition поддерживает гаптическую обратную связь (легкая вибрация, отражающая скорость прокрутки). Эта обратная связь позволяет мыши точно реагировать на движения пальца. С помощью сенсорной полосы можно регулировать скорость просмотра документов или веб-страниц, ориентируясь на собственные ощущения. Чистка корпуса мышиЕсли корпус мыши загрязнен, очистите его сухой тканью. Не допускайте намокания. Можно ли использовать сенсорную мышь Surface с другими компьютерами?Да. Мышь Wedge Touch Mouse или Arc Touch Mouse можно использовать с другими совместимыми компьютерами под управлением ОС Windows 8 или более поздней версии. Дополнительные сведения см. в статье Список совместимости оборудования Microsoft. Мышь Arc Touch Mouse для Surface работает с компьютерами с Windows, поддерживающими технологию Bluetooth Smart. |