- Решение проблем в TLauncher
- Java Edition unused features
- Contents
- Blocks [ edit ]
- Unobtainable block state combinations [ edit ]
- Unobtainable fluid state combinations [ edit ]
- Entities [ edit ]
- Giant [ edit ]
- The Killer Bunny [ edit ]
- Zombie Horse [ edit ]
- Illusioner [ edit ]
- Minecart with Spawner [ edit ]
- Potions [ edit ]
- Status effects [ edit ]
- Luck [ edit ]
- Bad Luck [ edit ]
- Health Boost [ edit ]
- Biomes [ edit ]
- Sounds [ edit ]
- Audio loops [ edit ]
- Others [ edit ]
- Resources [ edit ]
Решение проблем в TLauncher
Если у вас появились вопросы при использовании нашего TLauncher, то в этой новости мы собрали наиболее частые проблемы и их решения.
— А это платно?
Нет, это бесплатно.
— Что делать, если TLauncher или Minecraft отказывается работать?
1) Переустановить Java с сайта http://java.com
2) Скачать последнюю версию TLauncher:
3) Удалить файл настройки
/.tlauncher/ru-minecraft.properties
4) Удалить папку
/.minecraft/ (см. пункт 5)
5) Пути к нужным папкам:
— В Windows: . \%Папка пользователя%\AppData\Roaming\
— В Linux: /home/%Имя пользователя%/
— В MacOS: /home/%Имя пользователя%/Library/Application Support/
(!) Если у Вас есть важные файлы в папке Minecraft, сделайте их резервную копию.
— Не запускается игра, в консоли последние строки:
Error occurred during initialization of VM
Could not reserve enough space for 1048576KB object heap
Java HotSpot (TM) Client VM warning: using incremental CMS
[. ]
Ошибка связана с выделением оперативной памяти лаунчеру. Для решения, нажимаем «Настройки» -> «Дополнительно», находим надпись «Выделением памяти», пробуем изменять значения до тех пор, пока игра не запустится, конечно после каждого изменения сохраняя и пробуя запускать.
* на скриншоте количество выделяемой памяти стоит для примера, у вас может запуститься только на других значениях.
— Что делать, если TLauncher не запускается?
1) Скачайте лаунчер заново, так как это может быть связано с ошибкой при скачивании/обновлении исполняемого файла.
2) Переместите исполняемый файл TLauncher в папку, в пути которой нет спец. символов (!, ?, @. ) и символов, которых не поддерживает стандарт ASCII (то бишь кириллицы, иероглифов и других не латинских букв).
3) Удалите Java и скачайте более новую версию. Если таковой нет, просто переустановите имеющуюся.
— Как установить 32-битную / 64-битную Java на Windows?
1) Откройте страницу загрузки:
Java 7: ТУТ .
Java 8: ТУТ .
2) Жмакните «Accept License Agreement»
3) Выберите и скачайте нужную версию
Для Java 7: Windows xAA jre-7uNN-windows-xAA.exe
Для Java 8: Windows xAA jre-8uNN-windows-xAA.exe
. где AA – разрядность (32 или 64, выберите нужный), NN – номер апдейта (чем больше, тем лучше и новее).
4) Установите как обычную программу.
5) Готово!
— Как установить скин?
Купить игру и установить в профиле на официальном сайте.
— Почему мой скин отображается криво?
Начиная с версии 1.8 используется другой формат скинов, который не поддерживается в более ранних версиях.
— Почему мой скин — баба Алекс?
Скин вычисляется по идентификатору вашего ника. Тип скина может быть сменён только из личного кабинета на Minecraft.net , то есть для этого нужно купить игру.
— Я поставил скин по нику, почему он не отображается?
С введением новой системы скинов (с версий 1.7.5+), скин перестал отображаться у пиратов.
— Где взять моды?
У нас на сайте, в разделе Моды.
— Как установить моды?
Читайте инструкцию в новости с модом.
— Где папка «bin», файл «minecraft.jar»?
После выхода Minecraft 1.6 (которая вышла больше года назад, слоупоки) папка «bin» заменена на папку «versions/Номер_версии/», а «minecraft.jar» на «versions/Номер_версии/Номер_версии.jar» соответственно.
— Версии с Forge (до 1.7.10) не запускаются вообще. Или при их запуске лаунчер перезапускается (закрывается и снова открывается).
Возможно, у тебя установлен один из апдейтов Java 8, который имеет известный баг сортировщика.
Патчинг Forge
1) Скачай один из перечисленных файлов:
– Для Forge 1.6.4 #965: ТУТ .
– Для Forge 1.7.2 #1121 / #1147: ТУТ .
– Для Forge 1.7.10 #1208: ТУТ .
(!) Для новых версий Forge 1.7.10 патч не требуется.
2) Открой папку Minecraft, кликнув на иконку папки в главном меню TLauncher.
3) Последовательно перейди в папку libraries/net/minecraftforge/minecraftforge/
4) Найди папку, окончание имени которого совпадает с номером патча.
Например, ты скачал патч для Forge 1.7.2 #1121 / #1147: тебе нужно открыть папку 1.7.2-10.12.2.1121 (или 1.7.2-10.12.2.1147, как там будет; если есть обе папки, применяй патч к обоим)
5) Открой JAR-файл, находящийся в этой папке любым архиватором. Удали папку META-INF/. Открой папку cpw/mods/fml/relauncher/ и скопируй в неё файл, который ты скачал. Согласись на замену и закрой архиватор.
6) Готово 🙂
Установка Java 7.
1) Удали Java 8:
– Панель управления -> Программы и компоненты -> Java 8 Update xx -> Удалить
2) Установи Java 7, если она не установлена:
– Перейди по этой ссылке: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloa..
– Нажмите «Accept License Agreement»
– Если у тебя 64-битная система, выбери «Windows x64 (jre-7uXX-windows-x64.exe)». Если нет, то выбери «Windows x86 Offline (jre-7uXX-windows-i586.exe)».
* На месте XX любое двузначное число от 51 до 99.
– Запусти загруженный файл
— Не могу играть на сервере!
1) Если выходит ошибка «связанная чем-то там с java», то попробуйте отключить антивирус и/или брандмауэр и проверьте подключение к Интернету.
2) Если выходит ошибка «Bad Login» или «Invalid session» («Недопустимая сессия»), то ошибка связана с тем, что сервер использует премиум-модель авторизации, то есть пиратов (или просто людей с другими лаунчерами), на этот сервер не пустят. Попробуйте войти на этот сервер с использованием лаунчера, который предлагается на сайте/странице этого сервера, либо используйте официальный.
— Не могу играть по локальной сети: пишет «Недопустимая сессия»
«Открыть» сервер для сети могут только премиум-пользователи. Создайте отдельный сервер (У нас есть статья как создать сервер Майнкрафт) и в его настройках пропишите online-mode=false
— Антивирус avast! блокирует трафик TLauncher. Что делать?
Настройки -> Активная защита -> Веб-экран -> Сканировать трафик только через известные браузеры
— Антивирус Касперского блокирует загрузку ресурсов. Что делать?
Добавьте в белый список Анти-баннера адрес: http://resources.download.minecraft.net/ad/ad*
— Что делать при «Minecraft closed with exit code: -805306369»?
Лаунчер сам консультирует Вас по этому вопросу
У этой ошибки нет строго определённой причины.
Но мне известно, что она имеет место:
— Преимущественно на версиях >1.6.4
— При попытке сломать стекло
— После установки текстур-пака (с сервера)
— Техническая причина: из-за ошибки выделения памяти (PermGen, все дела).
Возможные решения:
— Нажмите галочку «Обновить клиент» и нажмите «Переустановить». Таким образом Вы даёте лаунчеру шанс обнаружить поврежденные файлы и скачать их заново.
— Удалите моды и ресурс-паки. Да, они тоже могут наложить свои лапы на сложившуюся ситуацию
— Можете отключить звук в настройках самого Minecraft. Вы будете играть без звука, зато без вылетов.
— Как установить Forge самостоятельно?
1. Перейдите на этот сайт: http://files.minecraftforge.net/
2. Найдите нужную версию Forge
3. Скачайте «Installer» выбранной версии
4. Запустите его, нажмите «OK»
5. .
6. Profit! Установленные таким образом версии Forge обычно находятся в конце списка версий.
— Как установить OptiFine самостоятельно?
1. Перейдите на этот сайт: http://optifine.net/downloads
2. Найдите нужную версию OptiFine и скачайте её. Рекомендуется редакция «Ultra»
3. Запустите файл, нажмите «Install»
4. .
5. Profit!
— Как установить LiteLoader самостоятельно?
1. Перейдите по этой ссылке: http://www.liteloader.com/download
2. Найдите нужную Вам версию и скачайте её
3. Запустите загруженный файл и выберите версию, на которую надо установить LiteLoader. Примечание: если Вы устанавливали Forge способом выше, то установщик автоматически найдет её. Таким образом, если Вы хотите совместить Forge и LiteLoader, то либо выберите Forge в списке версий, либо щёлкните по галочке «Chain to Minecraft Forge».
— Как установить ForgeOptiFine (и/или OptiForgeLiteLoader) самостоятельно?
1. Скачайте Forge, OptiFine и LiteLoader (при желании) нужных Вам версий (см. выше)
2. Установите и запустите Forge (обязательно), LiteLoader (при желании)
3. Положите OptiFine в папку mods/
4. .
5. Profit! При запуске Forge, OptiFine и LiteLoader (если есть) включат режим взаимной совместимости (или нет)
— Я обновил лаунчер, а у меня пропали все аккаунты/сохранения/сервера/плюшки. Что делать?
Начнём с того, что ничего не пропало. Обновился ТОЛЬКО лаунчер и ТОЛЬКО файл его конфигурации.
Скорее всего, ты поместил папку Minecraft не в стандартную директорию, а в какое-то другое место. Вспомни, где всё это дело лежало, и в настройках лаунчера в поле «Директория» укажи на него. Ничего трудного. Лаунчер снова начнёт работать по старому пути.
0) Прочитайте FAQ выше и попробуйте все варианты решения наиболее частых проблем. Если же не помогло, читаем дальше.
Java Edition unused features
Since the beginning of Minecraft’s development, there have been a number of features added to the game that have no actual use in Survival or in Creative. Some of these features are leftover from removed features, or simply placeholders for new features.
Note: that this page documents only unused features that are currently in the game. See Java Edition removed features for features previously in the game that are no longer available.
Contents
Blocks [ edit ]
Unobtainable block state combinations [ edit ]
Certain blocks have certain combinations of block states that cannot be encountered in usual Survival gameplay, and instead require using commands, the debug stick or a debug world. Some may also be able to be created via update suppression methods, or be able to be created in older game versions and updated forwards. As these are impossible to encounter, mapmakers may be able to use some of them as blank slates and remodel these using model files for custom blocks as these will not be able to be encountered in any gameplay. Note, however, that these states are generally fragile.
- Vines with all directional states set to false is generally inaccessible. It uses the exact same model as south facing vines, [ until JE 1.17] but has no hitbox.
- Walls have several inaccessible block states — for example, walls with no orthogonal attachments nor the «up» state are completely invisible. Several other unattainable state combinations exist, most of which allow the inside of the wall to be seen, which can be seen through completely.
- Iron doors and iron trapdoors have distinct «open» and «powered» states. Normal survival gameplay would dictate that these both either be simultaneously true or false, with no exceptions to this rule currently known. As such, these blocks with mismatched such states should be normally inaccessible.
- Redstone wire with only one attachment will still stretch all the way to the side opposite its attachment, despite there being valid different block states which only have and visually show one attachment. Interestingly, they were even given distinct models in 20w18a, yet still never made available in Survival.
- Campfires can be lit while waterlogged using commands or debug sticks. However, current survival gameplay renders this impossible.
- Similarly, Candles [ upcoming: JE 1.17] can also be both waterlogged and lit, but the candle must be viewed from inside the water or with the graphics option set to Fabulous! to view any particles.
- Slabs can be both waterlogged and be double slabs using commands or debug sticks. However, current survival gameplay renders this impossible.
- TNT has a block state that causes it to explode when hit. This was obtainable in the past, but not with current survival gameplay.
- Chorus Plant which have both up and down and at least one side set to true, while placable, will break immediately. Additionally, chorus plants with both up and down set to false, but 2 sides set to true cannot be placed.
- Scaffolding with distance set to 7, while placable, become a falling entity, which will land on any place where it will be non-7, or break.
- Glow Lichen [ upcoming: JE 1.17] with all directional states set to false is generally inaccessible. Unlike vines, this block state has no model. It also has no hitbox, but does still emit light. [1]
Unobtainable fluid state combinations [ edit ]
- Both non-flowing water and lava have a fluid state named falling, which is always false.
- Both water and lava created from a corresponding block above have the fluid state falling set to true and height set to 8, while without block above, the fluid state has falling set to false and height set to 1 through 7, making the combinations of falling set to false and height set to 8, and falling set to true and height set to 1 through 7 unavailable.
Entities [ edit ]
Giant [ edit ]
Giants are an unused mob added in Indev. They appear to be a giant zombie. Giants have no movement AI, therefore they are unable to walk around. They cannot spawn naturally because the game requires the light level to be both greater than 11 and less than 8 and those conditions cannot be met in vanilla. This makes them impossible to appear through spawners.
Giants can be summoned only by using the /summon giant command.
During the 2020 April Fools’ snapshot, the giant is able to naturally spawn on occasion in custom dimensions.
The Killer Bunny [ edit ]
The killer bunny is a variant of the rabbit that is hostile toward all players and tamed wolves. Its fur is pure white with blood-red eyes that are horizontal, compared to a normal rabbit’s vertical eyes.
If the killer bunny finds any player within a 16-block radius, it hops quickly toward the player, much faster than a normal rabbit. It moves in a style similar to that of a spider. Once it closes in, it lunges at the player, dealing a fair amount of damage. If the player strikes at the killer bunny, it runs away for a brief moment, then returns to lunging at the player. Killer rabbits are also immune to the Thorns enchantment.
If it cannot find a player, the killer bunny actively seeks out and attacks any wolves as well, including tamed wolves. These wolves, in turn, turn hostile and attack the killer bunny, leading to a vicious fight.
On peaceful difficulty, the killer bunny does not despawn, despite its hostile nature. It still attacks wolves and tamed wolves.
The killer bunny can be spawned only with the /summon rabbit
Zombie Horse [ edit ]
Zombie horses are a variant of horses that were added in Java Edition 1.6.1, along with normal and skeleton horses. There is a zombie horse spawn egg available only in creative mode, but they remain unused in survival.
In addition to spawn eggs, zombie horses can be spawned with the /summon zombie_horse command.
Illusioner [ edit ]
The illusioner is an unused illager that was added in Java Edition 1.12. Like other illagers, they attack players, villagers, wandering traders and iron golems within a 12 blocks range. It attacks with its spells, and with its bow.
The illusioner has two spells: a spell that blinds its opponent, and a spell that summons duplicates and makes the illusioner invisible.
The illusioner has a face that is just like the face of a evoker, formerly of a vindicator.
Illusioners can be spawned only with the /summon illusioner command.
Minecart with Spawner [ edit ]
Minecart with spawner is a combination of a minecart and a spawner.
Minecarts with spawners cannot be obtained as an item in the inventory, and can only be placed using the /summon command.
The spawner inside the minecart acts the same way as normal spawners, and the mob being spawned can be changed with /data modify .
When killed, minecarts with spawners drop 1 minecart .
Potions [ edit ]
The uncraftable potion is a potion added in the Java Edition 1.9 snapshot 15w44b with no effect that is unobtainable in survival without cheats as of 1.16. It is also available in splash potion and lingering potion forms, as well as for tipped arrows. It serves as a placeholder for potions that have missing or invalid potion-effect tags, which default to this.
It can be obtained using the following command: /give @p minecraft:potion 1 0
Icon | Name | DV |
---|---|---|
Uncraftable Potion | 373 | |
Uncraftable Splash Potion | 438 | |
Uncraftable Lingering Potion | 440 | |
Uncraftable Tipped Arrow | 441 |
There are also potions that cannot be brewed, and give the player status effects not intended to be received by potions; e.g. Wither, Nausea. Again, these can be obtained only through custom potions.
Status effects [ edit ]
Various status effects remain unused in the game. They can be obtained using /effect or potion NBT data, but have no way of being obtained other than that.
Luck [ edit ]
Luck increases the chance of high-quality loot. Luck can be obtained from potion of luck, splash potion of luck, lingering potion of luck or arrow of luck, which cannot be obtained in survival.
From snapshot 19w13a to 1.14 Pre-Release 1, the arrows of luck could be obtained from fletcher villagers when the player has the Hero of the Village status effect.
Bad Luck [ edit ]
Bad Luck is the opposite of Luck; it reduces the chances of high-quality loot. Bad Luck cannot be obtained from potions, even in creative mode.
Health Boost [ edit ]
During the Java Edition 1.6.1 snapshots, the health boost status effect was added. It boosted the player’s hearts for a temporary time. It could be obtained from eating a golden apple.
In the next main snapshot, golden apples give the player absorption instead of a health boost, but the effect was still left in the game.
In Java Edition 1.9 and Java Edition 1.14, developers gave the Health Boost effect a new texture, despite the fact that it is still not in use.
Biomes [ edit ]
The following biomes remain unused since 13w36a and 18w08b. While they do not naturally generate in default worlds, they can be accessed using the Buffet world type.
Biome ID | Name and Features | Description | Images |
---|---|---|---|
20 | Similar to the jungle edge sub-biome, this sub-biome generates exclusively at the edge of mountains biomes (or any variant). | ||
44 | Similar to warm ocean biomes, but twice as deep. Because they are a deep ocean variant, they can generate ocean monuments, resulting in the spawning of guardians, elder guardians, prismarine, and sponges. |
Sounds [ edit ]
Audio loops [ edit ]
Loops were unused sounds, found in the game files, and were possibly meant for when the player is in a specific type of location (i.e., in caves, forests, the ocean and beside a waterfall).
They were found in .minecraft/resources/sound/loops/ , and could be converted to reveal four loops, of birds chirping, cave chimes, ocean and waterfall noises. They were removed in an unknown time.
Loop | Track |
---|---|
Birds Chirping | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Birds_screaming_loop.ogg |
Cave Chimes | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Cave_chimes.ogg |
Ocean | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Ocean.ogg |
Waterfall | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Waterfall.ogg |
Others [ edit ]
Others | Track |
---|---|
Ghast affectionate scream | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Ghast_affectionate_scream.ogg |
Classic Hurt | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Hurt_Old.ogg |
Breath | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Player_breathe.ogg |
Wolf Howl 1 | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Wolf_howl1.ogg |
Wolf Howl 2 | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Wolf_howl2.ogg |
Silverfish Walking Sounds | Track |
---|---|
Step1 | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Silverfish_step1.ogg |
Step2 | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Silverfish_step2.ogg |
Step3 | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Silverfish_step3.ogg |
Step4 | https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Silverfish_step4.ogg |
Some of these sounds are still usable by running:
- /playsound minecraft:entity.ghast.scream master @a for the «Ghast affectionate scream» sound. [4]
- /playsound minecraft:entity.player.breath master @a for the «Breath» sound. [5]
- /playsound minecraft:entity.wolf.howl master @a for the «Wolf Howl» sounds. [6]
- /playsound minecraft:entity.silverfish.step master @a for the «Silverfish walking» sounds. [7]
Curiously, the «affectionate scream» can be heard in the Nether Update Official Trailer at around 1:03.
Resources [ edit ]
Various resources located in the game’s assets files that remain unused.