Navgps pro для windows

Navgps pro для windows

Скачать NavGPS Pro 4.5 от 01.02.2007

Версии для ПК и КПК в файловом архиве

Скачать топокарты можно

База данных для МВЛ Западно-Сибирского управления.

Добавил: кофеварк | Дата: 06.12.2009

Программа определения восхода и захода солнца и луны
Добавил: yankiuzb | Дата: 15.08.2008

Экран Today для КПК в стиле Navgps Basic
На WM6 выглядит эффектней
Добавил: Friend_sky | Дата: 27.05.2008

Экран Today для КПК в стиле Navgps Pro
На WM6 выглядит эффектней
Добавил: Friend_sky | Дата: 27.05.2008

Новая база по СНГ
База данных FIX по СНГ сконвертированная из файла от DED

Новая, от 08.05.2008г, база WP по СНГ от ЦАИ ГА
(Проверил на дубли из atlantic NG2 , файл с дублями внутри архива)
Добавил: yankiuzb | Дата: 27.05.2008

Аэропорты Дальний Восток
Аэропорты Охотск, Совгавань, Оха ит.д.
Добавил: zhanna75 | Дата: 20.04.2008

пересчет координат
перевод координат ск-42 в 84
Добавил: chernovandrei | Дата: 23.02.2008

Программа для работы с таблицами
Программа для работы с таблицами, где значения отдельных колонок разделяются разделительным символом, например, запятой (,), точкой с запятой(;), символом табуляции.
В этой программе помимо всего прочего, есть возможность удалять дубликаты строк.
Использую для удаления дубликатов из файлов *.ndb.
Добавил: baton | Дата: 21.02.2008

Файлы для изменения цветовой схемы NavGps Pro
Файлы цветовой схемы
Как использовать описано здесь
Добавил: baton | Дата: 16.02.2008

База без удаленных дублей
Собрал в один файл данные по точкам из баз предоставленных:
Штурман ёмоё: arinc
yankiuzb: FIX_SNG_17_01
DED: WP_22.11.07
Добавил: baton | Дата: 21.01.2008

NavGpsRuss
NavGpsRus
Добавил: arkon | Дата: 17.01.2008

Файл Excel для пересчета координат между СК-42 WGS-84
Файл Excel для пересчета координат между СК-42 WGS-84
Работает и на КПК.
Добавил: baton | Дата: 14.01.2008

Аэропорты в формате NavGPS, только МВЛ(140штук)
Аэропорты в формате NavGPS, только МВЛ(140штук), чатоты АТИС,РУЛЕНИЕ и т.д отсутствуют желающие могут добавить себе сами.
Добавил: yankiuzb | Дата: 22.01.2008

Navgps pro для windows

Описание: Программа «GNSS Data Interface» предназначена для обеспечения работоспособности «традиционных» навигационных программ, которые получают данные GPS/ГЛОНАСС через последовательный коммуникационный порт (COM порт).

Операционная система: Windows 7/8/10

Текущая версия программы: 1.2.0.2

Часто задаваемые вопросы: Читать

Скачать актуальную версию: GnssDataInterface v1.2.0.2.zip ( 1,46 МБ )

Программа «GNSS Data Interface» предназначена для обеспечения работоспособности «традиционных» навигационных программ, которые получают данные GPS/ГЛОНАСС через последовательный коммуникационный порт (COM порт).

Программа «GNSS Data Interface», далее «Программное Обеспечение» предоставляется «как есть», Вы пользуетесь им на собственный риск. Автор не предоставляет никаких других прямых и/или косвенных гарантий или условий. Лицензия на использование Программного Обеспечения предоставляется безвозмездно для использования только в личных целях. Вы вправе установить и использовать Программное Обеспечение одновременно на неограниченном числе компьютеров.

  • Программа считывает данные с сенсора GNSS Geolocation Sensor (GPS + ГЛОНАСС) и передаёт их в формате NMEA в последовательный коммуникационный порт.
  • В случае если навигационный сенсор выдаёт нативные данные в NMEA формате, таким образом, что в программе навигации мы будем иметь абсолютно всю информацию о спутниках (видимость, азимуты, уровни сигнала).
  • В случае, если «родные» данные в NMEA формате не «отдаются» навигационным чипом, то программа производит эмуляцию всех необходимых NMEA данных, как положение/высота/скорость, так и «поддельную» информацию о спутниках (12 спутников).
    Например Broadcom чип в Asus VivoTab выдаёт данные в NMEA формате, а чип Ericsson в ноутбуках Lenovo нет
  • Если пропадает сигнал со спутников или пропадает информация от GNSS сенсора, программа также производит эмуляцию NMEA данных, таким образом, что навигационная программа выдаёт сигнал «Потерян сигнал GPS».
  • Из меню программы можно запускать любимую программу навигации, прописав её имя настройках программы, а также возможно настроить и автоматический запуск навигационной программы при старте программы GNSS Data Interface.
  • Из меню программы можно открыть онлайн карты Google, Yandex, Bing, OpenStreetMap.
    Онлайн карты откроются в браузере по умолчанию с автоматическим указанием настоящего местоположения.
  • Также есть возможность генерации файлов в формате GPX, KML (для Google Earth) с информацией о пройденным маршруте.
  • Конфигурация программы производится через конфигурационный диалог (пункт в меню Options -> Setting, или через кнопку на тулбаре).
  • В конфигурации программы можно настроить, в том числе, и автоматический запуск интерфейса с датчиком местоположения (GNSS), автоматическое открытие указанного COM порта.
  • В «экспертной» конфигурации вывод NMEA данных поддерживается одновременно до четырех СОМ портов (т.е. нет необходимости использовать программы типа GPS Gate), а также и многое другое.
Читайте также:  Atheros ar5b97 драйвера для windows

Инструкция по расширенной конфигурации и дополнительным возможностям:
GNSS Data Interface — extended configuration v1.0 (ru).pdf ( 80,43 КБ )

Navgps pro для windows

  • Reviews
  • Review Categories
  • Reviews by Company
  • Hardware Reviews
  • Software Reviews
  • Accessory Reviews
  • Speed Camera Reviews
  • OTHER ARTICLES
  • How GPS Works
  • GPS Event Blogs
  • Forums
    • Log In to Post
    • FORUM FILTERS
    • Forum Index
    • Recent Posts
    • Unanswered Posts
    • FORUM QUICK LINKS
    • SpeedCamera Database
    • CamerAlert Discussion
    • CONTROL PANEL
    • Private Messages
    • Your Account
  • Free Downloads
    • Make a Donation
    • POINTS OF INTEREST
    • Download FREE POIs
    • Submit Your POIs
    • Mobile POI Site
    • OTHER DOWNLOADS
    • Customise Your Satnav
    • SpeedCam Voice Alerts
    • SpeedCam Icons
    • TomTom Vehicle Cursors
  • Speed Cameras (Subscribe Now!)
    • UPDATED: 14 Apr 21
    • Subscribe
    • Why Our Database?
    • Submit Speed Cameras
    • SPEED CAMERA HELP
    • Supported SatNavs
    • Installation Guides
    • CamerAlert Website
    • iPhone CamerAlert Guide
    • Android CamerAlert Guide
    • Report Piracy
    • Fleet Discounts
  • Subscribers Area
    • SUBSCRIBERS ONLY
    • Subscribe Now
    • Subscribers Forum Index
    • Subscribers Discounts
    • Your Subscription
  • Support
    • Submit A Support Request
  • Contact
    • Contact Us
    • About Us
    • Corporate Enquiries
    • Our Partner List
    • Report Piracy
  • Log In / Register
    • NEW USERS
    • Register
    • EXISTING USERS
NavGPS Pro v3.10 Aeronautical Review 21st October 2003

Review by Peter Bailey

Introduction
NavGPS is a well thought out and comprehensive aeronautical navigation system for Pocket PC’s and works with most types of GPS Receivers. Versions are available for Windows (PC), ARM/ Xscale, MIPS and SH3.

The system is available with vector based worldwide topographical maps and aeronautical data and can be downloaded from www.gonavgps.com. The cost is $199 for a single licence, with aeronautical info updated on a 28 day basis at a cost of $80 p.a.

A free 30 day trial is recommended but this comes with only 20 mins of active gps use. On-line support is prompt and friendly.

For evaluation purposes we were granted a single licence and proceeded to load the program and maps onto a CF card for use with an iPAQ 2210/Emtac CRUX combination.

This proved to be an effective and compact combination, fitting nicely onto a standard pilot’s kneepad, and no wires.

For our test flight in a Robin DR400 aircraft the Emtac worked OK actually clipped on the kneepad but picked up more sats when placed by the windscreen.

With our intention to fly in S.E. England we had to load 2 topographical maps and an aerodata file plus an additional client produced database for smaller airfields, (available on the website), as the regional data only includes major airports. This data was simply copied from the PC to the CF card.

Installing
The program needs to be installed, run on the PDA and then a licence code obtained from GoNavGPS website to match the indicated PDA code.

The program started in my study, first time, with the gps autofind feature locating the BT signal on COM8 and showing the aircraft type cursor in position over my home.

Flicking through the screen options, by pressing the centre button, immediately showed the scope of the product. HPI, satellite status, position and journey data.

A good place to start exploring is the ‘simulator mode’. This defaults to Germany on the topo. map but can be set to any centre required by simply entering the airfield code in ‘Prefs3’., I chose EGKH, Headcorn in Kent and have a screen display of S.E. England. Lydd, EGMD, was selected as a destination and runway 22 selected. A tap on the EGMD marker and local info was provided.

With a course set the sim plane follows it at 150 knots with the auto zoom facility always keeping the next waypoint in view, i.e. zooming in as the waypoint is approached.

Options and features

The operation of Navgps Pro is quite flexible with a good choice of alternatives. A comprehensive manual is available on the website for those who want to explore precise operating details, however the system becomes easy to understand after, say, 1 hour of practice with regularly used features quite instinctive.

The simplest operating mode is to press button 1, type in the next waypoint reference, and navigate.
Or tap on a VOR or airport, tap the blue indicator and get a vector with distance and direction.

For multi stage flight plans, tap plan, enter and simply insert your waypoint references, with a space between them and the plan is set. E.g. U-FIX2 EGKH sets a path via Beachy head to Headcorn, U-FIX being a user set waypoint, simply by tapping the screen.

As the basic airport list is only for large, tarmac fields there is a facility for providing your own listing of minor establishments, i.e. as used by the client database when first loading the CF card.

With up to date aero information the approach mode is available and will indicate an extended runway dotted line to assist in your landing. Approach mode is disabled after 28 days unless an up to date version is obtained and fee paid.

Or, press button 4 and select an airport from the list, tap and go. On screen buttons control the zoom level and type of nav-aid displayed, together with the simple to understand plan and options menus. All hardware buttons can be custom set, allowing for features like pda screen on/off for battery economy. The auto sequencing feature enables the system to fly to the waypoint closest to the direction of flight, with manual sequencing the program will simply follow the waypoints as entered in the flight plan.

Test Flight
We opted to use Navgps Pro on the return leg of a flight to Headcorn from Bembridge, Isle of Wight. As we had decided on a coastal route we inserted a waypoint (U-FIX2) near to Beachy head, simply by a couple of screen taps. This would be our first marker followed by a direct leg to Headcorn, EGHK. We initially followed the plan but decided to keep closer to the coast, this is clearly show by the black, actual track alongside the pink plan line.

The planned track passed over the Seaford beacon, SFD to our point of turn and then on to Headcorn.
Once past U-FIX2 the system realigned to the new course, 038deg.

The summary screen clearly show height, speed, distance etc. with an ETA Headcorn of 4.17 pm

Nearer to Headcorn we keyed up the nearest airport screen and confirmed our position vs emergency options before changing course to approach Headorn airport from the west, prior to our final descent.

The system worked well with the only criticism relating to the rather sparse topographical detail and lack of place names, even at high zoom.

Thanks also to Pevelius, one of our Finnish flying contributors, for his in-flight experience and comments

Summary

Navgps Pro is a mature and effective navigation aid for pilots. The Navgps customer agreement stresses that it should only be used as a back-up to other forms of navigation and that is the approach we always take when flying with portable gps systems. Our VFR plan includes VOR tracking and paper maps with navaid and airport frequencies on the kneepad.

In comparison to a CAA map the topographical data is quite limited and we did miss not having the names of towns available which meant double checking with a paper map when reporting position.

We found the system easy to install and operate with many useful features to re-enforce our navigation decisions and would recommend it for consideration by any serious amateur pilot.

Читайте также:  Серийный номер windows через cmd
Оцените статью