No browser sound windows 10

Пропал звук в браузере Opera, Яндекс, Chrome, Firefox в Windows 10. Что делать?

В этой статье я расскажу что делать, если пропал звук в браузере. Такое случается со всеми популярными браузерами. Решение этой проблемы мы рассмотрим на примере компьютера с установленной Windows 10. И на примере разных браузеров: Google Chrome, Opera, Яндекс Браузер, Firefox, Microsoft Edge. Проблема на самом деле очень неприятная, так как через браузер мы смотрим фильмы, YouTube, слушаем музыку и т. д., а без звука это все делать невозможно.

Причин, по которым нет звука в браузере может быть несколько. Звук может быть отключен в самом браузере, во вкладке. Может быть выставлен минимальный уровень звука в проигрывателе (на том же YouTube, например) . Так же могут быть проблемы с системными настройками в Windows. Или более серьезные проблемы с устройствами вывода звука (звуковой картой, динамиками, внешними колонками) . В этой статье речь пойдет о решении проблем со звуком только в браузерах, если нет звука в других программах, нет системных звуков, то это уже совсем другая проблема.

Возможно звук отключен в браузере – проверяем

Для начала проверьте уровень звука в самом проигрывателе на сайте.Практически во всех браузерах есть возможность отключить звук на отдельной вкладке. Когда он отключен, то во вкладке как правило отображается соответствующий значок. Сейчас покажу, как это выглядит в разных браузерах.

Google Chrome

Обратите внимание на вкладку, где должен воспроизводиться звук. Если там есть перечеркнутый значок динамика, то нажмите на вкладку правой кнопкой мыши и выберите «Включить звук на сайте».
Если такого значка нет вообще, то на этой странице скорее всего просто нет звука.

Opera

В браузере Opera управление звуком на странице происходит в самой вкладке. Когда на странице воспроизводится какой-то звук, то возле иконки сайта идет анимация. Если звук выключен, то будет соответствующий значок. Включить звук можно нажатием на этот значок.
Можно нажать правой кнопкой мышки на вкладку и выбрать «Включить звук на вкладке».

Яндекс Браузер

Как и в случае с другими браузерами, отключить или включить звук для конкретной страницы можно на самой вкладке. При воспроизведении звука там появляется значок динамика. Когда звук выключен – он перечеркнут. Просто нажмите на него для включения звука.

Или выберите пункт «Включить звук на вкладке» нажав на вкладку правой кнопкой мыши.

Mozilla Firefox

Если у вас пропал звук в браузере Firefox, то обратите внимание, нет ли во вкладке соответствующего значка. Если звук должен быть, но его нет, то возможно вы случайно отключили звук в этой вкладке.

Можно просто нажать правой кнопкой мыши на вкладку и выбрать «Восстановить звук во вкладке».

Microsoft Edge

В браузере Edge значок указывающий на воспроизведение звука в открытой вкладке появляется возле иконки сайта. Когда звук отключен – значок перечеркнутый. Нажав на него можно включить звук.

Или включить его как и в других браузерах, открыв меню отдельной вкладки (нажав на нее правой кнопкой мыши) .

Можно использовать сочетание клавиш Ctrl + M.

Нет звука в браузере из-за системных настроек в Windows 10

Нужно проверить настройки вывода звука в Windows 10. Так как в десятке можно настроить вывод звука для отдельных приложений и выставить разный уровень громкости, то возможно проблемы связаны с этими настройками.

  1. Первым делом открываем «Микшер громкости». Для этого нужно нажать правой кнопкой мыши на значок звука и выбрать соответствующий пункт.
    Проверьте уровень громкости для нужного браузера.
    Попробуйте повысить уровень громкости.
  2. Нажмите на значок звука в трее и выберите «Открыть параметры звука».
    Дальше перейдите в «Параметры устройств и громкости приложений».
    Внимательно проверьте уровень громкости и устройство вывода звука для нужного браузера. Попробуйте установить устройство вывода «По умолчанию». Или попробуйте разные варианты из списка доступных устройств.
    Может быть такое, что звук для конкретного браузера скручен до 0, или в качестве устройства вывода выбрано какое-то другое устройство.

Что еще проверить?

Как я уже писал в начале статьи – проверяем, есть ли звук в других приложениях и есть ли системные звуки. Дальше я бы проверил звук в других браузерах и на разных сайтах. Откройте любой сайт, где есть возможность запустить воспроизведение видео или музыки и проверьте, есть ли звук. Возможно проблема с проигрывателем на каком-то конкретном сайте.

Читайте также:  Install linux mint next to windows 10

В качестве дополнительного решения можно отключить все расширения в проблемном браузере или удалить и заново установить браузер.

Расскажите в комментариях свою историю, как вам удалось решить эту проблему. Что помогло. Если ни одно из решений не помогло избавиться от проблемы с отсутствием звука в браузере, то подробно опишите свой случай, постараюсь что-то подсказать.

Fix sound problems in Windows 10

If you’re having audio problems, the following suggestions might help. The tips are listed in order, so start with the first one, see if that helps, and then continue to the next one if it doesn’t.

If multiple audio output devices are available, check that you have the appropriate one selected. Here’s how:

Select the Speakers icon on the taskbar.

Next, select the arrow to open a list of audio devices connected to your computer.

Check that your audio is playing to the audio device you prefer, such as a speaker or headphones.

If this doesn’t help, continue to the next tip.

The audio troubleshooter might be able to fix audio problems automatically.

To run the troubleshooter

In the search box on the taskbar, type audio troubleshooter, select Fix and find problems with playing sound from the results, then select Next.

Select the device you want to troubleshoot and then continue through the troubleshooter.

You can also launch the troubleshooter from audio Settings. Select Start > Settings > System > Sound > Troubleshoot.

If running the troubleshooter doesn’t help, continue to the next tip.

To check for updates

Select Start > Settings > Update & Security > Windows Update > Check for updates.

Do one of the following:

If the status says «You’re up to date, go to the next tip.

If the status says «Updates are available,» select Install now.

Select the updates you want to install, then select Install.

Restart your PC and see if your sound is working properly.

If that didn’t solve your problem, continue to the next tip.

Try these steps

Check your speaker and headphone connections for loose cords or cables. Make sure all cords and cables are plugged in.

If you have multiple 5mm jacks to plug into, especially on a surround sound system, make sure all cords and cables are plugged into the correct jack.

If it’s not clear which jack goes with which cord, consult your hardware manufacturer, or try the most obvious outputs one at a time and see if they work.

Note: Some systems use a green jack for output and pink for mic input and others will be labeled «headphone» or «microphone.»

Make sure the power is turned on and check the volume level.

Make sure the mute setting is not turned on, and try turning up all the volume controls.

Remember some speakers and apps have their own volume controls. Be sure to check them all.

Try connecting your speaker and headphones to a different USB port.

It’s possible that your speakers won’t work when your headphones are plugged in. Unplug your headphones and see if that helps.

If your cables and volume are OK, see the next sections for additional troubleshooting.

Check to make sure your audio devices aren’t muted and haven’t been disabled.

Right-click the Speakers icon on the taskbar, and then select Open Volume mixer.

You’ll see a set of volume controls for your devices. Make sure none of them are muted. If any of them are muted, you’ll see a red circle with a line through it next to the volume control. In that case, select the volume control to unmute.

Check your device properties to make sure that your devices have not been disabled by mistake. Select Start > Settings > System > Sound .

Select your audio device, and then select Device properties. Be sure to select Device properties for both the output and input devices.

Читайте также:  Key windows office 2010 professional

Make sure the Disable check box is cleared for the output and input devices.

If that didn’t solve your problem, continue to the next tip.

Hardware problems can be caused by outdated or malfunctioning drivers. Make sure your audio driver is up to date and update it if needed. If that doesn’t work, try uninstalling the audio driver (it will reinstall automatically). If that doesn’t work, try using the generic audio driver that comes with Windows. If you’re having audio issues after installing updates, try rolling back your audio driver.

To update your audio driver automatically

In the search box on the taskbar, type device manager, then select it from the results.

Select the arrow next to Sound, video and game controllers to expand it.

Right-click the listing for your sound card or audio device, such as headphones or speakers, select Update driver, then select Search automatically for updated driver software. Follow the instructions to complete the update.

If Windows doesn’t find a new driver, look for one on the device manufacturer’s website and follow those instructions. If that doesn’t work, try uninstalling your audio driver.

To uninstall your audio driver

In the search box on the taskbar, type device manager, then select it from the results.

Select the arrow next to Sound, video and game controllers to expand it.

Right-click the listing for your sound card or audio device, select Uninstall device, select the Delete the driver software for this device check box, and then select Uninstall.

Restart your PC.

Note: Be sure to save documents and any other current work before you restart.

This restart will automatically prompt your PC to reinstall your audio driver.

To restart, select Start > Power > Restart .

If those options didn’t work, try using the generic audio driver that comes with Windows.

To use the generic audio driver that comes with Windows

In the search box on the taskbar, type device manager, then select it from the results.

Select the arrow next to Sound, video and game controllers to expand it.

Right-click the listing for your sound card or audio device, then select Update driver > Browse my computer for driver software > Let me pick from a list of device drivers on my computer.

Select the audio device whose driver you want to update, select Next, and then follow the instructions to install it.

If these steps didn’t solve your audio issue, visit your device manufacturer’s website and install the most recent audio/sound drivers for your device. Following is an example of a driver download page for a sound device manufacturer.

If you have audio issues after installing updates

If your audio was working before you ran Windows Update and now isn’t working, try rolling back your audio driver.

To roll back your audio driver

In the search box on the taskbar, type device manager, then select it from the results.

Select the arrow next to Sound, video and game controllers to expand it.

Right-click the listing for your sound card or audio device, then select Properties.

Select the Driver tab, then select Roll Back Driver.

Read and follow the instructions and then select Yes if you want to roll back your audio driver.

If rolling back your audio driver didn’t work or wasn’t an option, you can try to restore your PC from a system restore point.

Restore your PC from a system restore point

When Microsoft installs updates on your system, we create a system restore point in case problems arise. Try restoring from that point and see if that fixes your sound problems. For more info, see «Restore from a system restore point» in Recovery options in Windows 10.

If you’re connecting to an audio device—such as headphones or speakers—using USB or HDMI, you might need to set that device as the default audio device. If you’re using an external monitor that doesn’t have built-in speakers, make sure that the monitor isn’t already selected as your default output device. if it is, you won’t have any audio. You can check that when you set your default output audio device. Here’s how:

Читайте также:  Idea создать ярлык linux

In the search box on the taskbar, type control panel, then select it from the results.

Select Hardware and Sound from the Control Panel, and then select Sound.

On the Playback tab, right-click the listing for your audio device, select Set as Default Device, and then select OK.

If setting your audio device as the default device doesn’t help, continue to the next tip for additional troubleshooting.

Sometimes having audio enhancements on can result in audio issues. Disabling them may resolve your issue.

In the search box on the taskbar, type control panel, then select it from the results.

Select Hardware and Sound from the Control Panel, and then select Sound.

On the Playback tab, right-click the Default Device, and then select Properties.

On the Enhancements tab, select either the Disable all enhancements or the Disable all sound effects check box (depending on which option you see), select OK, and try to play your audio device.

If that doesn’t work, on the Playback tab, select another default device (if you have one), select either the Disable all enhancements or the Disable all sound effects check box (depending on which option you see), select OK, and try to play audio again. Do this for each default device.

If turning off audio enhancements doesn’t help, see the next sections for additional troubleshooting.

In the search box on the taskbar, type services, then select it from the results.

Select each of the following services, right-click, and then select Restart:

Windows Audio Endpoint Builder

Remote Procedure Call (RPC)

If restarting these services doesn’t resolve your issue, see the next sections for more troubleshooting.

In the search box on the taskbar, type control panel, and then select it from the results.

Select Hardware and Sound from the Control Panel, and then select Sound.

On the Playback tab, right-click (or press and hold) Default Device, and then select Properties.

On the Advanced tab, under Default Format, change the setting, select OK,and then test your audio device. If that doesn’t work, try changing the setting again.

If trying different audio formats doesn’t help, see the next sections for additional troubleshooting.

Many updates require you to restart your device.

To check and see if you have installed updates pending and need to restart

Save your work and close all open applications.

Select Start > Power . If you have installed updates pending, you’ll see options to Update and restart and Update and shut down.

Select one of those restart options to apply the updates

If restarting doesn’t help, see the next section for additional troubleshooting.

Some audio problems might be caused by an issue with the audio system’s IDT High Definition Audio CODEC. This can be fixed with a manual driver update which allows you to choose the sound driver you want to use.

Note: Not all systems will have an IDT High Definition Audio CODEC.

To check and see if you have one, and to manually update the driver

In the search box on the taskbar, type device manager, then select it from the results.

Select the arrow next to Sound, video and game controllers to expand it.

Look for IDT High Definition Audio CODEC. If it’s listed, right-click it and select Update driver, then select Browse my computer for driver software > Let me pick from a list of device drivers on my computer.

You’ll see a list of pre-installed drivers. Select High Definition Audio Device, and then select Next.

1. Select Start > Settings > Privacy , and then select Microphone from the left menu.

Under Allow access to the microphone on this device, select Change. Make sure the toggle is turned On.

If you’re having this issue with a specific app, scroll down to Choose which Microsoft Store apps can access your microphone and make sure that the toggle next to that app is turned On as well.

Оцените статью