Обработка шейдеров vulkan дота 2 linux

как установить и запустить vulkan для доты из под linux??

23 Nov 2019 в 18:48

23 Nov 2019 в 18:48 #1

установил в систему, настроил библиотеки, но в доте просит загрузить доп. контент!!

23 Nov 2019 в 18:50 #2

доп контент в самом стиме, там вулкан где, галочку поставь

ну и vulkan-icd-loader и драйвер для твоеей карты(vulkan-intel, vulkan-radeon, нвидиа уже в драйвере имеет)

23 Nov 2019 в 18:50 #3

В стиме когда в своей библиотеке выбираешь доту, там есть раздел «дополнительный контент» (у всяких игр там обычно DLC), среди перечня будет и возможность установить поддержку вулкана.

23 Nov 2019 в 18:52 #4

В стиме когда в своей библиотеке выбираешь доту, там есть раздел «дополнительный контент» (у всяких игр там обычно DLC), среди перечня будет и возможность установить поддержку вулкана.

какой я олух, спс, всё работает))

23 Nov 2019 в 18:57 #5

какой я олух, спс, всё работает))

а уже пофиксили, когда запускашь доту при русской раскладке клавы, кнопки не жмутся?

23 Nov 2019 в 18:59 #6

а уже пофиксили, когда запускашь доту при русской раскладке клавы, кнопки не жмутся?

ообана) в настройках управление заходи и расширенные параметры, и использовать клавишы по расположению а не по расскладке.

а уже пофиксили, когда запускашь доту при русской раскладке клавы, кнопки не жмутся?

если не найдёшь, скрин я те помечу!! а то лень в доту снова заходить

а уже пофиксили, когда запускашь доту при русской раскладке клавы, кнопки не жмутся?

или так спросил. но почему эту функцию по умолчанию не сделают как в кске?

Источник

Processing vulkan shaders everytime #1859

Comments

safield commented Dec 22, 2020

Everytime I start dota2, it says «Processing Vulkan Shaders» which takes around 10 minutes to complete.

The best part of all of this is that my card does not even support vulkan, so why is it doing Vulkan specific stuff?

Also there is no export or copy button for system info AND it does not let me scroll while I select, so this is all I could grab for system info.

Operating System Version:
Ubuntu 20.04.1 LTS (64 bit)
Kernel Name: Linux
Kernel Version: 5.4.0-58-generic
X Server Vendor: The X.Org Foundation
X Server Release: 12008000
X Window Manager: KWin
Steam Runtime Version: steam-runtime_0.20201203.1
Video Card:
Driver: NVIDIA Corporation GeForce GTX 580/PCIe/SSE2
Driver Version: 4.6.0 NVIDIA 390.138
OpenGL Version: 4.6
Desktop Color Depth: 24 bits per pixel
Monitor Refresh Rate: 60 Hz
VendorID: 0x10de
DeviceID: 0x1080
Revision Not Detected
Number of Monitors: 1
Number of Logical Video Cards: 2
Primary Display Resolution: 1920 x 1080

Читайте также:  Подключение внешнего диска linux

The text was updated successfully, but these errors were encountered:

kisak-valve commented Dec 22, 2020

Hello @safield, Vulkan shader pre-caching is handled by the Steam client, not Dota 2. Also, this issue is already being tracked at ValveSoftware/steam-for-linux#7306.

For your video card, the best option is just to turn off the option entirely for the time being (Steam -> Settings -> Shader Pre-Caching -> uncheck Enable Shader Pre-Caching ), at least until background processing of OpenGL shaders is an option.

Closing as a duplicate.

You can’t perform that action at this time.

You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session.

Источник

Обработка шейдеров vulkan дота 2 linux

Steam for Linux

I have the same problem on my PC (100% Manjaro Linux) since at least 4-6 months which I especially noticed playing Rocket League.
Sometimes it launches instantly (2/10) and the other times it displays the vulkan shader progress bar (even after I restart the game).

BUT when I skip it (I have done this for Halo and Rocket League) the games did both still run — I never had that a game after skipping wouldn’t load.

Multiple other titles do not have a problem with this (idk the names but I have played a lot of Windows titles using Proton and a lot of them do never ask this twice or do complete the progress bar so fast that I don’t really care 1-4s).

I think the shader jobs are broken up incrementally and simply updated over time and as the Proton & shader process are refined are repeated. Gets annoying, but I usually let Steam do its thing and patiently wait. Good time to catch up on some docs, surf the web or doodle in Inkscape -whatever. My favorite thing is when I have 5 games in queue for shader cache with one being around 5GB and two others at about 2GB -you get the idea —yes, that happened to me. twice.

What ya gonna do.

I made the question because it happened two or three times with the same game («a hat in time»). Each time i allowed the extremely long process to end while doing something else, but for whatever reason i had to do it again (maybe related to the game crashing?). Hope the way steam is handling this process improves.

Читайте также:  Повышенная точность указателя мыши windows 10 что это

I dont use the same library files in different machines (yet), but i would try that sometime to see what happens. Im also using manjaro.

+1, I have the same issue on «a hat in time».

It takes forever, every time I launch the game.
That by itself is a turn off.

Then it will crash when I am configuring my controller.
I cant even play the game anymore.

is there any chance of exiting the game after the lengthy shader compilation and before the crash?

then running it again to confirm it doesn’t do it again unless it crashes or something gets updated (game/proton/related OS components)

is there any chance of exiting the game after the lengthy shader compilation and before the crash?

then running it again to confirm it doesn’t do it again unless it crashes or something gets updated (game/proton/related OS components)

[. ] In addition, I often see dowanloads for it telling something about shaders. What’s the catch here? It’*s an «old» game — it should be enoug

that’s shader caches.

they change when the game changes. but they also need to change when vulkan changes, etc

so even if the game itself gets no update at all, there may be need for shader updates

Источник

Announcement

Forum Rules

  • No flaming or derogatory remarks, directly or through insinuation.
  • No discussion, sharing or referencing illegal software such as hacks, keygen, cracks and pirated software.
  • No offensive contents, including but not limited to, racism, gore or pornography.
  • No excessive spam/meme, i.e. copious one liners in a short period of time, typing with all caps or posting meme responses (text/image).
  • No trolling, including but not limited to, flame incitation, user provocation or false information distribution.
  • No link spamming or signature advertisements for content not specific to Dota 2.
  • No Dota 2 key requests, sell, trade etc.
  • You may not create multiple accounts for any purpose, including ban evasion, unless expressly permitted by a moderator.

  • Please search before posting. One thread per issue. Do not create another thread if there is an existing one already.
  • Before posting anything, make sure you check out all sticky threads (e.g., this). Do not create new threads about closed ones.
  • It is extremely important that you post in correct forum section.

  • Balance discussion only in Misc.
  • All art related (such as hero model) feedbacks go to Art Feedback Forum.
  • All matchmaking feedback should go here: Matchmaking Feedback
  • All report/low priority issues should go here: Commend/Report/Ban Feedback
  • No specific workshop item feedback. These should go to workshop page of that item.
  • When posting in non-bugs section (such as this), use [Bugs], [Discussion] or [Suggestion] prefix in your thread name.
Читайте также:  Заставки время для mac os

  • Before posting any bug, test it in latest DotA map or Latest DotA Test Map and make sure it is actually a bug.
    You can also find references in PlayDota Guides and PlayDota Mechanics.
  • Follow Bug Reporting Guide when reporting bugs.

In case you object some action by a moderator, please contact him directly through PM and explain your concerns politely. If you are still unable to resolve the issue, contact an administrator. Do not drag these issues in public.

All rules are meant to augment common sense, please use them when not conflicted with aforementioned policies.

Источник

Влияние API Vulkan на FPS в Dota 2

Мы провели небольшой тест на производительность Vulkan в Dota 2, а именно сравнили значения FPS с данным API и без него. Результат окажется ожидаемым для многих, поскольку изменения вышли практически незаметными.

После появления Vulkan в Dota 2 мы конечно же не могли это пройти стороной и решили проверить, есть ли вообще хоть какая-то польза от него. Тесты проводились на разном «железе» и можно заявить, что серьезных изменений от появления данного API попросту нет. Возможно, в дальнейшем все начнет работать лучше, но на данный момент нет особого смысла качать DLC и играть с Vulkan.

Все настройки видео в Dota 2 на максимальных показателях, каждый скриншот кликабелен.

  • Процессор: AMD Phenom II X3 Black Edition 720, 2800 MHz
  • Видеокарта: Gigabyte GTX 950 2 Gb

Разница, все показатели в FPS

# Стандарт Vulkan Разница Фонтан 58 66 +8 Ульт 61 66 +5 Река 59 62 +3 High ground 65 69 +4
  • Процессор: Intel® Core™ i7-4790 Processor (8M Cache, up to 4.00 GHz)
  • Видеокарта: GeForce GTX 970

Разница, все показатели в FPS

# Стандарт Vulkan Разница Фонтан 155 148 -7 Ульт 136 111 -25 Река 140 139 -1 High ground 152 154 +2
  • Процессор: Intel® Core™ i3-3220 Processor (3M Cache, 3.30 GHz)
  • Видеокарта: GeForce GT 640

Разница, все показатели в FPS

# Стандарт Vulkan Разница Фонтан 45 36 -9 Ульт 36 32 -6 Река 42 30 -12 High ground 39 34 -5

Если кто-то еще не знает как установить DLC, то вот инструкция в несколько простых шагов:

  • Нажать ПКМ по Dota 2 в Библиотеке и выбрать пункт «Дополнительный контент»
  • Поставить галочку напротив Dota 2 — Support Vulkan, загрузка начнется сама
  • В параметрах запуска прописать -vulkan
    Image not found
  • Если имеются данные настройки dx9/-dx11/-gl, то их нужно удалить и нажать «Ок»
  • Минимальные требования
    Windows 7/8/10 64-bit: NVIDIA 600+ (365.18+ драйвера), AMD 7700+ (Crimson 16.5.2.1+ драйвера)
    Linux 64-bit: NVIDIA 600+ (364.16+ драйвера), AMD GCN 1.2 (16.20.3 драйвера)
    Память GPU не менее 2 ГБ

Следите за новостями у нас на сайте и в нашей группе Вконтакте!

Источник

Оцените статью