- Если при обновлении или установке macOS произошла ошибка
- Проверка подключения к Интернету
- Установка в безопасном режиме
- Процессор Apple
- Процессор Intel
- Установка после восстановления диска
- Установка из раздела восстановления macOS
- Процессор Apple
- Процессор Intel
- Установка после стирания данных с компьютера Mac
- Ошибка при чистой установке Mac OS X
- Меняем дату на Mac
- Question: Q: What is error 1004
- All replies
Если при обновлении или установке macOS произошла ошибка
В сообщении может быть указано, что при загрузке, подготовке или установке произошла ошибка либо что установщик поврежден или не может быть проверен.
Такие сообщения могут появляться по разным причинам, иногда эти причины являются временными. Если в сообщении рекомендовано решение проблемы, например повторная загрузка установщика перед повторением попытки, попробуйте его в первую очередь. Здесь предложены другие решения, начиная с самого простого. Если проблема не решена или нужны дополнительные инструкции, обратитесь в службу поддержки Apple.
Проверка подключения к Интернету
Даже если вы устанавливаете macOS не через Интернет, установщику требуется доступ в интернет для получения прошивки и другой информации, необходимой для компьютера Mac. Убедитесь, что компьютер Mac имеет активное и стабильное подключение к Интернету.
Установка в безопасном режиме
Выполните установку после запуска компьютера Mac в безопасном режиме. Для запуска в безопасном режиме убедитесь в том, что используете компьютер Mac с процессором Apple, а затем выполните следующие действия.
Процессор Apple
- Выключите компьютер Mac.
- Нажмите кнопку питания, чтобы включить компьютер Mac, и удерживайте ее, пока не отобразится окно с параметрами запуска.
- Выберите загрузочный диск и нажмите «Продолжить в безопасном режиме», одновременно нажав и удерживая клавишу Shift.
- Войдите в систему на компьютере Mac. Возможно, вам придется выполнить вход повторно.
Процессор Intel
- Включите или перезапустите компьютер Mac, после чего сразу нажмите и удерживайте клавишу Shift.
- Отпустите клавишу при появлении окна входа и войдите в систему компьютера Mac.
- Возможно, вам придется выполнить вход повторно. В правом верхнем углу первого или второго окна входа должна отобразиться надпись «Загрузка в безопасном режиме».
Установка после восстановления диска
Установка из раздела восстановления macOS
Выполните установку после запуска компьютера Mac из раздела восстановления macOS. Эта процедура позволяет установить последнюю версию macOS. Чтобы выполнить запуск из раздела восстановления macOS, выполните следующие действия.
Процессор Apple
Нажмите кнопку питания, чтобы включить компьютер Mac, и удерживать ее, пока не отобразится окно с параметрами запуска. Нажмите значок в виде шестеренки (меню «Параметры»), затем нажмите «Продолжить».
Процессор Intel
Включите компьютер Mac и сразу же нажмите и удерживайте клавиши Command (⌘)-R, пока не увидите логотип Apple или другое изображение.
Если вам предложат выбрать пользователя, пароль которого вы знаете, выберите такого пользователя, нажмите «Далее» и введите пароль администратора. После того как при запуске из раздела восстановления macOS отобразится окно утилит, выберите «Переустановить macOS», затем нажмите «Продолжить» и следуйте инструкциям на экране. Узнайте больше об использовании раздела восстановления macOS для переустановки системы.
Установка после стирания данных с компьютера Mac
Если другие решения не работают, сотрите данные с компьютера Mac, а затем переустановите macOS или восстановите из резервной копии.
Источник
Ошибка при чистой установке Mac OS X
При установке OS X El Capitan или OS X Yosemite могут появиться ошибки:
«This copy of the Install OS X El Capitan application can’t be verified. It may have been corrupted or tampered with during downloading» или «This copy of the Install OS X Yosemite application can’t be verified. It may have been corrupted or tampered with during downloading», ну или «An error occurred while preparing the installation. Try running again».
«Не удалось проверить этот экземпляр программы Установка OS X Yosemite (Mavericks). Он мог был быть поврежден или подвергнуться изменениям в процессе загрузки.»
Иногда они могут быть решены путем простой перезагрузки и попытки переустановки OS X еще раз (или повторной перезаписи дистрибутива на флешку/диск, если он был поврежден), но если сообщения об ошибках появляются постоянно, то можно решить проблему только сменой даты на вашем Mac.
Меняем дату на Mac
Сделать это можно не выходя из меню установки, использовав терминальные команды. Для этого запускаем «Терминал» и вводим команду:
После чего вам отобразится установленная в данный момент дата. Ее нужно поменять, задав дату выпуска дистрибутива.
Дата и время вводятся в определенном формате: [mm]dd]HH]MM[[cc]yy]. Расшифровывается это так: Месяц Число Часы Минуты Секунды Год, введенные без пробелов и, обязательно, в такой последовательности.
К примеру, если нужно установить дату и время на 24 октября 2015 года 18 часов 25 минуты, то команда будет выглядеть так:
Смысл в том, чтобы выставить дату, позже выпуска вашего дистрибутива, но раньше выпуска следующего обновления. Экспериментируйте!
После этого закрываем «Терминал» и начинаем процесс установки.
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.
Источник
Question: Q: What is error 1004
what is error 1004
Posted on Sep 4, 2012 4:36 PM
All replies
Loading page content
Page content loaded
Go to Settings>Safari>Clear History, Cookies and Data. Restart the iPad. Restart the iPad by holding down on the sleep button until the red slider appears and then slide to shut off. To power up hold the sleep button until the Apple logo appears and let go of the button.
Then look here for help.
Error 1004, 1013, 1638, 3194: These errors may be the result of the connection to gs.apple.com being redirected or blocked. Follow these steps to resolve these errors:
- Install the latest version of iTunes.
- Check security software. Ensure that communication to gs.apple.com is allowed. Follow this article for assistance with security software. iTunes for Windows: Troubleshooting security software issues.
- Check the hosts file. The restore will fail if there is an active entry to redirect gs.apple.com. FollowiTunes: Advanced iTunes Store troubleshooting to edit the hosts file or revert to a default hosts file. See section «Blocked by configuration: (Mac OS X/Windows) > Rebuild network information».
- Try to restore from another known-good computer and network.
- If the errors persist on another computer, the device may need service.
Sep 4, 2012 4:45 PM
For Error 1004, look at this post
Sep 4, 2012 6:02 PM
The alert message in iTunes may include one of the following numbers (or the message may include a number not listed here):
Click the link for the error code you have. If it’s not listed here, check the error messages below, and then if necessary follow the advanced steps below to resolve the issue.
Specific error messages and resolutions
Collapse All | Expand All
This device is not eligible for the requested build (Also sometimes displayed as an «error 3194»)
- Update to the latest version of iTunes. Mac OS X 10.5.8 (Leopard) users may need to download iTunes 10.6.3.
- Third-party security software or router security settings can also cause this issue. To resolve this, follow Troubleshooting security software issues.
- Downgrading to a previous version of iOS is not supported. If you have installed software to perform unauthorized modifications to your iOS device, that software may have redirected connections to the update server (gs.apple.com) within the Hosts file. Uninstall the unauthorized modification software from the computer.
- Edit out the «gs.apple.com» redirect from your hosts file, and then restart the computer for the host file changes to take affect. For steps to edit the Hosts file and allow iTunes to communicate with the update server, see iTunes: Advanced iTunes Store troubleshooting—follow steps under the heading Blocked by configuration (Mac OS X / Windows) > Rebuild network information > Mac OS X > The hosts file may also be blocking the iTunes Store. If you do not uninstall the unauthorized modification software prior to editing the hosts file, that software may automatically modify the hosts file again on restart.
- Avoid using an older or modified .ipsw file. Try moving the current .ipsw file (see Advanced Steps > Rename, move, or delete the iOS software file (.ipsw) below for file locations), or try restoring in a new user to ensure that iTunes downloads a new .ipsw.
This error occurs when iTunes is unable to reach gs.apple.com in a timely fashion. Follow the steps below in Unable to contact the iOS software update server gs.apple.com.
This error occurs when the device unexpectedly loses its USB connection with iTunes. This can occur if the device is manually disconnected during the restore process. This issue can be resolved by performing USB troubleshooting, using a different USB dock-connector cable, trying another USB port, restoring on another computer, or by eliminating conflicts from third-party security software.
Error 20, 21, 23, 26, 28, 29, 34, 36, 37, 40
These errors typically occur when security software interferes with the restore and update process. Follow Troubleshooting security software issues to resolve this issue. In rare cases, these errors may be a hardware issue. If the errors persist on another computer, the device may need service.
Also, check your hosts file to verify that it’s not blocking iTunes from communicating with the update server. See iTunes: Advanced iTunes Store troubleshooting—follow steps under the heading Blocked by configuration (Mac OS X / Windows) > Rebuild network information > Mac OS X > The hosts file may also be blocking the iTunes Store. If you have software used to perform unauthorized modifications to the iOS device, uninstall this software prior to editing the hosts file to prevent that software from automatically modifying the hosts file again on restart.
This error is often related to USB timing. Try changing USB ports, using a different dock connector to USB cable, and other available USB troubleshooting steps (troubleshooting USB connections. If you are using a dock, bypass it and connect directly to the white Apple USB dock connector cable. If the issue persists on a known-good computer, the device may need service. If the issue is not resolved by USB isolation troubleshooting, and another computer is not available, try these steps to resolve the issue:
- Connect the device to iTunes, confirm that the device is in Recovery Mode. If it’s not in Recovery Mode, put it into Recovery Mode.
- Restore and wait for the error.
- When prompted, click OK.
- Close and reopen iTunes while the device remains connected.
- The device should now be recognized in Recovery Mode again.
- Try to restore again.
If the steps above do not resolve the issue, try restoring using a known-good USB cable, computer, and network connection.
Error 1600, 1601, 1602
Follow the steps listed above for Error 1604. This error may also be resolved by disabling, deactivating, or uninstalling third-party security, antivirus, and firewall software. See steps in this article for details on troubleshooting security software.
Follow the steps listed above for Error 1604. Also, discard the .ipsw file, open iTunes and attempt to download the update again. See the steps under Advanced Steps > Rename, move, or delete the iOS software file (.ipsw) below for file locations. If you do not want to remove the IPSW in the original user, try restoring in a new administrator user. If the issue remains, Eliminate third-party security software conflicts.
This error typically occur when security software interferes with the restore and update process. Follow Troubleshooting security software issues to resolve this issue. In rare cases, this error may be a hardware issue. If the errors persist on another computer, the device may need service.
Error 13, 14, 35 and 50 (or -50)
These errors are typically resolved by performing one or more of the steps listed below:
- Perform USB isolation troubleshooting, including trying a different USB port directly on the computer. See the advanced steps below for USB troubleshooting.
- Put a USB 2.0 hub between the device and the computer.
- Try a different USB 30-pin dock-connector cable.
- Eliminate third-party security software conflicts.
- There may be third-party software installed that modifies your default packet size in Windows by inserting one or more TcpWindowSize entries into your registry. Your default packet size being set incorrectly can cause this error. Contact the manufacturer of the software that installed the packet-size modification for assistance. Or, follow this article by Microsoft: How to reset Internet Protocol (TCP/IP) to reset the packet size back to the default for Windows.
- Connect your computer directly to your Internet source, bypassing any routers, hubs, or switches. You may need to restart your computer and modem to get online.
- Try to restore from another known-good computer and network.
Error 2000-2009 (2001, 2002, 2005, 2006, 2009, and so on)
If you experience this issue on a Mac, disconnect third-party devices, hubs, spare cables, displays, reset the SMC, and then try to restore. If you are using a Windows computer, remove all USB devices and spare cables other than your keyboard, mouse, and the device, restart the computer, and try to restore. If that does not resolve the issue, try the USB issue-resolution steps and articles listed for Error 1604 above. If the issue persists, it may be related to conflicting security software. If the errors persist on another computer and known-good USB cable, the device may need service.
Restore loop (being prompted to restore again after a restore successfully completes)
Troubleshoot your USB connection. If the issue persists, out-of-date or incorrectly configured third-party security software may be causing this issue. Please follow Troubleshooting security software issues. .
There was a problem downloading the software for the iPhone (or another iOS device)
See the steps below for error codes 3000-3999.
iTunes cannot connect to the iPhone because an invalid response received from the device
This error occurs when there are problems communicating through USB. This may be resolved by following the steps for errors 13 or 14 above.
Unknown Error containing «0xE» when restoring
To resolve this issue, follow the steps in iPhone, iPad, iPod touch: Unknown error containing ‘0xE’ when connecting. If you have a Windows computer with an Intel® 5 series/3400 series chipset, you may need updates for your chipset drivers. See iTunes for Windows: Issues syncing iOS devices with P55 and related Intel Chipsets for more information.
Источник