- SMS/MMS Device drivers Windows 10 Version 1709 Build 16299.437 on Acer Aspirer E1 -522 cause error 0xc1900101 -0x40017
- Drivers for the device SMS/MMS for Windows 10 64 bit on Dell Precision M6700 needed
- Replies (6)
- Новые возможности «Ваш телефон» в Windows 10: улучшения функции «Экран телефона», отправка MMS-сообщений
- Новые возможности приложения «Ваш телефон»
- Функция «Экран телефона»
- Работа с сообщениями
- Синхронизация
- Продолжает развиваться
- SMS/MMS and SDLRouterService driver missing
- missing drivers — AAS, Bitlisten Service, MAP SMS/MMS, Tethering control channel protocol
SMS/MMS Device drivers Windows 10 Version 1709 Build 16299.437 on Acer Aspirer E1 -522 cause error 0xc1900101 -0x40017
SMS/MMS Device drivers Windows 10 Version 1709 Build 16299.437 on Acer Aspirer E1 -522 cause error 0xc1900101 -0x40017 on second installation working on update at 71%
SMS/ MMS Device Driver unidentified hardware under Device manager Hardware list
is actually related to Microsoft Bluetooth features
Microsoft Bluetooth Enumerator
Microsoft Bluetooth LE Enumerator
Microsoft Bluetooth Protocol Support Driver
How I solve this was turning off the Bluetooth device feature under Windows setting in devices Bluetooth and other devices and notice SMS/MMS disappears along with
Microsoft Bluetooth Enumerator
Microsoft Bluetooth LE Enumerator
Microsoft Bluetooth Protocol Support Driver
it only leaves the default Acer Aspirer Bluetooth USB Module and it working correctly.
It seem the more and more Microsoft play around with Windows 10 builds they are actually introducing more issue instead of fixing them.
Before anyone says the blue tooth drivers for my acer is incorrectly installed my phone connects via Bluetooth that my default Bluetooth driver is infact installed correctly
I gather Microsoft blue tooth installation is missing a vital files that causing it to show SMS/ MMS Device Driver as being incorrectly installed so considering it is Microsoft problem and not my Acer Aspire E1-522 when is Microsoft going to fix this installation issue under Windows 10 Version 1709 Build 16299.437
Drivers for the device SMS/MMS for Windows 10 64 bit on Dell Precision M6700 needed
The device manager lists this device as «other devices» without drivers.
The Hardware IDs are
As you can imagine, I won’t download anything from dubious third-party sites. I already googled for it. I also reinstalled Network_Driver_565N6_WN32_12.0.1.750_A03.EXE, rebooted, and it did’t help.
I also made the device manager search within the drivers from
(after extraction). It didn’t help.
Replies (6)
Hi AM0. I’m Greg, an installation specialist, 10 years awarded Windows MVP, and Volunteer Moderator, here to help you.
Since you have Dell you can also use Dell Mobile Connect which works better than Your Phone app built into WIndows 10:
https://www.dell.com/en-us/shop/dell-mobile-con.
I hope this helps. Feel free to ask back any questions and keep me posted. If you’ll wait to rate whether my post resolved your problem, I will keep working with you until it’s resolved.
______________________________________________
Standard Disclaimer: There are links to non-Microsoft websites. The pages appear to be providing accurate, safe information. Watch out for ads on the sites that may advertise products frequently classified as a PUP (Potentially Unwanted Products). Thoroughly research any product advertised on the sites before you decide to download and install it.
Windows MVP 2010-20
Over 100,000 helped in forums in 10 years
I do not quit for those who are polite and cooperative.
I will walk you through any steps and will not let you fail.
Новые возможности «Ваш телефон» в Windows 10: улучшения функции «Экран телефона», отправка MMS-сообщений
29 мая Microsoft выпустила новую предварительную версию Windows 10 20H1 Insider Preview build 18908 в рамках программы предварительной оценки Windows Insider.
Сборка примечательна большим количеством улучшений для приложения «Ваш телефон». «Ваш телефон» и приложения-компаньоны для Android и iOS позволяют организовать взаимодействие между компьютерами Windows 10 и мобильными устройствами. В результате часть функциональности мобильных девайсов становится доступна в Windows 10.
Больше всего внимания Microsoft сейчас уделяет взаимодействию с устройствами Android и большинство перечисленных ниже улучшений касаются работе с девайсами на этой ОС.
Текущая версия приложения «Ваш телефон», доступная в Windows 10 версии 1903, имеет ограниченную функциональность. В зависимости от используемого устройства, вы можете использовать приложение для ответа на SMS, просмотра уведомлений с телефона, передачи фотографий или использования функции дублирования смартфона «Экран телефона».
Недавно Microsoft опубликовала сообщение на странице поддержки, в котором подтвердила, что приложение «Ваш телефон» нельзя удалить с компьютеров Windows 10 из-за его особой важности.
Новые возможности приложения «Ваш телефон»
Новая инсайдерская сборка серьезно расширяет функциональность приложения «Ваш телефон». Рассмотрим новые возможности:
Функция «Экран телефона»
- Чтение с экрана: пользователи могут активировать приложение-компаньон для Android в настройках специальных возможностей для того, чтобы Экранный диктор на ПК Windows 10 мог рассказывать о происходящем на экране мобильного устройства.
- Отслеживание фокуса: это еще одна функция специальных возможностей, которая позволяет увеличить содержимое вокруг курсора мыши. Для работы функции также нужно активировать приложение-компаньон в настройках специальных возможностей. После этого для увеличения используйте стандартную горячую клавиши экранной лупы Windows +.
- Язык и раскладка клавиатуры: новая иконка позволяет настроить предпочитаемый язык клавиатуры и раскладку физической клавиатуры компьютера.
- Расширенная поддержка дублирования экрана: добавлена поддержка новых моделей Samsung, в том числе Samsung Galaxy A8 и A8+.
Работа с сообщениями
- Отправка и получение MMS-сообщений.
- Новый индикатор непрочитанных сообщений.
- Синхронизация эскизов для всех контактов.
- Функция мгновенного ответа.
- Инструмент выбора эмодзи / смайлов.
Синхронизация
- Синхронизация по мобильной сети: прошлые версии «Ваш телефон» работали только при подключении устройства Android к сети Wi-Fi. В новой версии реализована синхронизация по мобильной сети передачи данных. Просто откройте приложение и включите опцию «Синхронизировать с помощью тарифного плана мобильного оператора».
Большинство данных улучшений доступны только в последних сборках весеннего обновления 2020 года. В финальной версии обновления они могут быть изменены или удалены.
Продолжает развиваться
Приложение «Ваш телефон» становится более популярным в определенных кругах, например среди корпоративных пользователей. Больше не нужно отвечать клиенту по телефону, для этого можно использовать полноценную клавиатуру на компьютере.
«Ваш телефон» — это не первое приложение для Android, которое предлагает такую функциональность. Однако, это первое приложение, которое имеет глубокую интеграцию с системой Windows.
Что вы думаете о приложении «Ваш телефон»? Используете ли вы данное приложение?
SMS/MMS and SDLRouterService driver missing
09-07-2017 11:22 AM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Permalink
- Email to a Friend
- Flag Post
Under Other devices as described in the subject is missing and yes i already tried updating and i just couldnt find any drivers for my device online so hoping later my manufacturer or Windows or hp can get down on it.
09-09-2017 03:34 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Permalink
- Email to a Friend
- Flag Post
Welcome to HP Support Forums. 🙂
Thanks for reaching out to us on HP Support Forums. I came across your post and would like to help.
I understand that you have an HP ENVY x360 m6 Convertible series laptop. I read that in the device manager you see that the SMS/MMS and SDLRouterService driver missing.
I would like to know the following information to assist you better:
- Please let me know the exact laptop model no. This link will help you to find the model no: http://hp.care/2bygf7l
- Apart from the battery and charger, are there any other devices connected to the laptop?
- Did any software changes or updates happen on the laptop pst which this issue may have started?
Meanwhile, I recommend you to perform the following steps to isolate the issue and arrive at a fix:
- Open the device manager.
- Right click on any one of the devices and select «scan for hardware changes».
If the issue persists then please download and run the HP Support Assistant Program. This program will search for the missing drivers and try to update them for you.
Also, you may perform Microsoft updates for Win10. Please refer to «Installing updates in Windows 10» from this HP document.
I genuinely hope the issue gets resolved without hassles and the unit works great. Keep me posted.
missing drivers — AAS, Bitlisten Service, MAP SMS/MMS, Tethering control channel protocol
02-22-2016 09:58 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Permalink
- Email to a Friend
- Flag Post
can you help me with the name of the driver for the following devices.
Tethering control channel protocol
02-24-2016 12:47 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Permalink
- Email to a Friend
- Flag Post
Welcome to the HP Support Community where you can ask questions, find solutions and get help from others in the community! I read your post on the HP Support Forums and wanted to reach out to you.
I understand that you have devices called AAS, Bitlisten Service, MAP SMS/MMS and Tethering control channel protocol under the other devices category in your Device Manager.
I did look up some of these device names to see if they were affiliated with HP and if there were driver’s available. Based on the research I had done, I found that these devices may be linked to external bluetooth devices or cellphones.
The best suggestion I have to get driver’s for these devices is to:
Press Windows and X keys together.
Click on Device Manager . .
Right Click on the Device .
Click on Update .
You can also do all of your Windows Updates and use the HP Support Assistant to pull in driver’s for all of your HP Devices.
Please let me know if I answered your questions by clicking the ‘Thumbs up’. If the troubleshooting steps in this post resolved the issue for you, please click the ‘Accept as Solution’ button. This will allow others who have the same issue to find the solution also.
Please let me know how this goes!
EmeraldAvenger
I work on behalf of HP
Please click “Accept as Solution ” on the post that solves your issue to help others find the solution.
Click the Thumbs Up on the left to say “Thanks” for helping!