Recovering C:/Windows/system32/SRU/SRUDB.dat
The support team of a third party application said that on my PC the following file is damaged or corrupted:
They suggested to use the Windows System File Checker («sfc /scannow») without further information.
I attempted to run it as Administrator either in normal and in safe mode with no success.
I attempted to repair the file by running:
but I got a message saying that Windows protection blocked the required action.
Given that the solution provided by the third party application support team is correct, how can I repair the file witout compromising other installed applications?
Replies (1)
Thank you for posting the query on Microsoft Community.
It could be due to corrupt system files or missing updates or software changes or virus.
Are you using any third party security software?
I suggest you to try the steps provided below and check if it helps.
Restart the computer a few times and check for Windows Updates.
In the Search box on the taskbar, enter Windows Update, select Windows Update. On the Windows Update page, select Check for updates.
Try to run Microsoft Safety Scanner. It helps remove viruses, spyware, and other malicious software. It works with your existing antivirus software.
If you are using any third party security software, disable it and check if you can run SFC scan.
When you disable Antivirus:
Important Note: Antivirus software can help protect your computer against viruses and other security threats. In most cases, you shouldn’t disable your antivirus software. If you have to temporarily disable it to install other software, you should re-enable it as soon as you’re done. If you’re connected to the Internet or a network while your antivirus software is disabled, your computer is vulnerable to attacks.
Hope this helps in resolving the issue. If the issue persists, do get back to us. We will be happy to assist you.
Srujet c windows system32 sru srudb dat
Профиль | Отправить PM | Цитировать
Конфигурация компьютера |
Материнская плата: MSI H61M-P21 (MS-7680) (B3.0) |
HDD: WDC Caviar Green WD10EARS-22Y5B1 ATA Device 1Т (1000 Gb), WDC Caviar Blue WD10EZEX-08M2NA0 ATA Device 1Т (1000 Gb) |
Звук: VIA VT1708S VIA High Definition Audio |
CD/DVD: ATAPI iHAS122 ATA Device |
ОС: Microsoft Windows 7 Home Basic x86, Microsoft Windows 10 Home x64 . |
Прочее: Multi Flash Reader USB Device, Logitech HD Webcam C310 |
В лог файле, проблема с доступом к файлу C:\Windows\System32\sru\ SRUtmp.log
Проверьте на него разрешения и владельца. Он же вообще есть ? (возможно файл скрытый ?)
Вообще желательно сравнить со здоровой Windows 8, разрешения на папку и это файл. Восьмерки нет под рукой. Но владельцем может быть и система .
——-
Будь джентльменом, если есть удача. А нет удачи, джентльменов нет . Нажми .
Последний раз редактировалось ruslan. 22-04-2015 в 01:32 .
Это сообщение посчитали полезным следующие участники:
Конфигурация компьютера |
Материнская плата: MSI H61M-P21 (MS-7680) (B3.0) |
HDD: WDC Caviar Green WD10EARS-22Y5B1 ATA Device 1Т (1000 Gb), WDC Caviar Blue WD10EZEX-08M2NA0 ATA Device 1Т (1000 Gb) |
Звук: VIA VT1708S VIA High Definition Audio |
CD/DVD: ATAPI iHAS122 ATA Device |
ОС: Microsoft Windows 7 Home Basic x86, Microsoft Windows 10 Home x64 . |
Прочее: Multi Flash Reader USB Device, Logitech HD Webcam C310 |
Попробуйте отключить Защитник windows.
——-
Будь джентльменом, если есть удача. А нет удачи, джентльменов нет . Нажми .
Конфигурация компьютера |
Материнская плата: MSI H61M-P21 (MS-7680) (B3.0) |
HDD: WDC Caviar Green WD10EARS-22Y5B1 ATA Device 1Т (1000 Gb), WDC Caviar Blue WD10EZEX-08M2NA0 ATA Device 1Т (1000 Gb) |
Звук: VIA VT1708S VIA High Definition Audio |
CD/DVD: ATAPI iHAS122 ATA Device |
ОС: Microsoft Windows 7 Home Basic x86, Microsoft Windows 10 Home x64 . |
Прочее: Multi Flash Reader USB Device, Logitech HD Webcam C310 |
——-
Будь джентльменом, если есть удача. А нет удачи, джентльменов нет . Нажми .
Конфигурация компьютера |
Материнская плата: ASUS F2-A55M |
HDD: Seagate ST1000DM003 1Tb SATA-III |
Звук: int. Realtek ALC888 |
CD/DVD: Optiarc DVD RW AD-5240S ATA Device |
ОС: Windows 7 Ultimate x64 |
Прочее: USB Multi Flash Card Reader,Logitech HD Webcam C270 |
Вложения
svchost.exe__Logfile.zip | |
(119.1 Kb, 2 просмотров) |
Приветствую всех на этом форуме! Он мне не раз помогал, и здесь же я освоил крутейший метод диагностики с Sysinternals ProcMon
По сути. Всё стандартно, журнал завален сообщениями
svchost (1360) SRUJet: Не удалось открыть файл «C:\WINDOWS\system32\SRU\SRU.chk» для чтения и записи, системная ошибка 5 (0x00000005): «Отказано в доступе. «. Операция открытия файла не будет выполнена, ошибка: -1032 (0xfffffbf8).
но вот ещё беда, от админа блокнот не видит этот файл, выдаёт «Не найден». С какого ж лешего не найден, когда я преспокойно открываю эту папку проводником, вижу список файлов и даже смотрю разрешения, непонятно
C:\WINDOWS\system32>icacls C:\WINDOWS\system32\SRU
C:\WINDOWS\system32\SRU NT AUTHORITY\СИСТЕМА:(OI)(F)
NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE:(OI)(CI)(F)
streamchannel\polzovatel’:(OI)(CI)(F)
BUILTIN\Администраторы:(OI)(CI)(F)
BUILTIN\Пользователи:(OI)(CI)(RX)
NT SERVICE\TrustedInstaller:(OI)(CI)(F)
ПРАВА ВЛАДЕЛЬЦА:(OI)(CI)(F)
Успешно обработано 1 файлов; не удалось обработать 0 файлов
C:\WINDOWS\system32>icacls C:\WINDOWS\system32\SRU.chk
C:\WINDOWS\system32\SRU.chk: Не удается найти указанный файл.
Успешно обработано 0 файлов; не удалось обработать 1 файлов
Checking file system on C:
The type of the file system is NTFS.
Volume label is WINSYS.
Stage 1: Examining basic file system structure .
337664 file records processed. File verification completed.
977 large file records processed. 0 bad file records processed.
Stage 2: Examining file name linkage .
395484 index entries processed. Index verification completed.
0 unindexed files scanned. 0 unindexed files recovered.
Stage 3: Examining security descriptors .
Cleaning up 35 unused index entries from index $SII of file 0x9.
Cleaning up 35 unused index entries from index $SDH of file 0x9.
Cleaning up 35 unused security descriptors.
Security descriptor verification completed.
28911 data files processed. CHKDSK is verifying Usn Journal.
40829952 USN bytes processed. Usn Journal verification completed.
Windows has scanned the file system and found no problems.
No further action is required.
43059199 KB total disk space.
30619736 KB in 135838 files.
105980 KB in 28912 indexes.
0 KB in bad sectors.
439579 KB in use by the system.
57408 KB occupied by the log file.
11893904 KB available on disk.
4096 bytes in each allocation unit.
10764799 total allocation units on disk.
2973476 allocation units available on disk.
Internal Info:
00 27 05 00 99 83 02 00 c9 23 05 00 00 00 00 00 .’. #.
92 01 00 00 66 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 . f.
——-
______________________ ламер с 2005-го года =) — — —
Последний раз редактировалось Schmut0FF, 19-02-2019 в 14:57 .