Star Citizen Minimum System Requirements
Below you will find the system specifications needed to run Star Citizen on your PC, as well as our system recommendations to give a better experience when exploring the ‘verse. As the game is still in development, these minimum and recommended system specs may change in the future.
Minimum Requirements
Star Citizen requires a 64-bit processor and operating system.
OS | Windows 8.1 / Windows 10 (Latest Service Pack) |
---|---|
CPU | Quad Core CPU — Intel: Sandy Bridge or later, AMD: Bulldozer or later |
GPU | DirectX 11 Graphics Card with 3 GB Ram |
Memory | 16 GB |
Storage | 65 GB |
Star Citizen is not available for macOS or Linux.
As of patch 3.11, Star Citizen requires a computer with the ability to run AVX instructions, which is noted above under the CPU requirements.
Regarding Windows 11 support:
Star Citizen will fully support Windows 11, however extensive testing and troubleshooting to ensure the game has proper compatibility in this operating environment has not been completed.
All technical issues found related to running the game on a Windows 11 operating system should reported on the Issue Council so our teams can investigate and work through them while compatibility testing continues.
Recommended
For the best gaming experience when exploring the ‘verse, we advise players have systems that meet or exceed the below specifications:
OS | Windows 10 (Latest Service Pack) |
---|---|
CPU | Quad Core CPU — Intel: Sandy Bridge or later, AMD: Bulldozer or later |
GPU | DirectX 11 Graphics Card with 4+ GB Ram |
Memory | 16+ GB DDR4 |
Storage | 65 GB SSD |
Star Citizen Telemetry Info
We offer a tool our players can use to get a rough estimate of the performance of most system configurations so they can get an idea of what to expect. This is the Telemetry Dashboard. Keep in mind that any individual system is unique and your performance may vary depending on a number of factors that can’t be accounted for in this tool.
Click here to go directly to the dashboard page.
Related articles
©2012-2018 Cloud Imperium Games Corporation & Roberts Space Industries Corp. & Cloud Imperium Games UK Ltd. & Roberts Space Industries International Ltd.
Источник
На большом шоу Star Citizen показали новую систему, корабли, облака — даты релиза так и нет
Cloud Imperium Games провела очередной ивент CitizenCon, в этом году снова в цифровом формате, в рамках которого представила множество новых особенностей, запланированные для космического симулятора. К сожалению, на этот раз никакого живого геймплея не привезли. Также разработчики не назвали и даты релиза для своих проектов.
CitizenCon начался с сообщения Криса Робертса, который рассказал о сложностях перевода 720 человек на удаленную работу из-за пандемии. Несмотря на это последние полтора года были успешными, а количество ежедневных игроков в 2-3 раза превышало максимальные значения 2019 года.
После этого CIG представила серию заранее записанных роликов, посвященных различным аспектам разработки Star Citizen. Особенно можно выделить панель Life In The ‘Verse, на которое показали нынешнюю вселенную игры и представили Пайро — следующую систему, которую добавят в игру, а также новую версию объемных облаков.
Вот как выглядит облачность:
Также состоялась премьера трейлера, посвященного космическому кораблю Origin 400i:
Все это определенно позитивно и должно порадовать поклонников, но края этой разработки так и не видно. За все годы Star Citizen совершила поистине гигантские шаги в создании самой комплексной и многогранной симуляции космоса за всю историю игровой индустрии, но когда игра достигнет момента, что можно будет сказать — вот теперь точно можно играть, неясно.
Тем временем обновление 3.15 уже задерживается, а 3.16 и 3.17 запланированы на первую половину 2022 года. Версия 3.18 должна выйти в конце 2022 года.
Что же касается сюжетной игры Squadron 42, то она еще дальше. Никаких новостей на ее счет так и нет.
Зато общие сборы Star Citizen уже приблизились к 400 миллионам долларов.
Источник