Сфера компьютерных игр сегодня развивается настолько стремительно, что очень сложно оставаться в стороне такого динамичного процесса. Именно поэтому самые лучшие специалисты и разработчики стараются держать руку на пульсе, и кроме создания непосредственно новых игр предлагают пользователям различные приложения, которые максимально облегчают процесс этой самой игры.
Современные люди, имеющие различные гаджеты, сегодня играют в самое разное время на различных устройствах. Среди лидеров остаются смартфоны и планшеты. Мы привыкли коротать время ожидания или просто свободные минуты за интересным времяпрепровождением с гаджетом в руке. Но как же раздражает тот факт, что определенный момент в игре просто невозможно пройти по какой-либо из причин. У многих пользователей просто не хватает терпения, и люди попросту забывают об этой игре или вовсе, разозлившись не на шутку, удаляют ее.
Сегодня и эта, казалось бы, безвыходная проблема, нашла свое решение. Благодаря программе Cheat Engine, которая теперь выпускается и для устройств на MAC, вы сможете забыть о том, что такое непроходимое место в игре. Вне зависимости от того, во что вы любите играть в свободное время, будь то аркада, стрелялка, файтинг, квест или что-либо другое, «умное» приложение, Cheat Engine сможет поспособствовать вам в прохождении игры. Теперь, вне зависимости от уровня сложности, вы сможете преодолеть все препятствия в вашем любимом игровом приложении. На первый взгляд это не самая важная опция, но для людей, которые не на шутку увлечены своей игрой, программа Cheat Engine – это находка, потому что позволяет за считанные минуты решить те вопросы, которые еще раньше вызывали раздражение и злость.
Cheat Engine. Как это работает
Среди основных функций популярной программы Cheat Engine стоит отметить:
возможность внедрения кодов;
поиск различных адресов;
поддержка последних плагинов и скриптов;
генерирование чит-кода;
поиск необходимых указателей различного уровня;
возможность создавать трейнеры;
возможность менять скорость процессов в игре;
вмонтированный отладчик системы.
Благодаря специалистам, разработавшим эту прогу, любой пользователь имеет возможность пройти участок игры, который вызывает затруднения. Это происходит следующим образом. Установленная на ваше устройство Cheat Engine сканирует игру и все файлы, которые с нею связаны: персонажей, локации, умения, задания, миссии и т. д. Благодаря ее свойствам можно оптимизировать процесс игры таким образом, чтобы пройти участок игры быстро и просто. Можно привести такой пример. Играя в игру, где проходит сражение с соперником или боссом у вас не получается на определенном этапе его победить. Причина тому – ваше недостаточные умения в пользовании трюками и силами или сложности в преодолении силы вашего соперника. Программа Cheat Engine, которая теперь доступна и для устройств на MAC, сканируя игру, просто снижает уровень способностей вашего соперника или повышает ваши умения ля прохождения определенного этапа.
Скачать Cheat Engine для MAC OS
Новости
Сфера компьютерных игр сегодня развивается настолько стремительно, что очень сложно оставаться в стороне такого динамичного процесса. Именно поэтому .
Этого разработчикам не хочется, поэтому они в последнее время пытаются объявить войну подобным программам. Тем не менее, есть и такие, которые .
И как раз для них разработчики постоянно добавляют новые фичи в программе и стараются поддерживать ее на уровне последних игр. Конечно, было бы .
Источник
Cheat Engine
Cheat Engine 7.1 for Mac
Новая версия Cheat Engine 7.1 for Mac уже запущена, вы можете ей воспользоваться прямо сейчас. Исходный код cheat engine был значительно переработан. На выходе получилась неплохая сборка для 64 битной osx. В эту версию было добавлено много возможностей которые при вашем участии хотелось бы протестировать, проверить в деле на разных выпусках Mac. Если вы при использовании выявите какие либо ошибки, зависания и подобное, то поделитесь этим. Все это поможет быстрее их исправить и реализовать задуманное.
Исправления Cheat Engine 7.1 for Mac:
В новую версию cheat engine для операционной системы Mac os, включены следующие улучшения и изменения по отношению к предыдущей 6.2 версии, а именно:
Теперь при включенной защите целостности системы не возникает проблем при открытии процесса или отладке процесса.
В предыдущей версии у некоторых пользователей была проблема с одновременным выделением значений в левом поле, теперь это исправлено.
Кроме этого внесены незначительные изменения при сканировании и работе с отладчиком, теперь это выполняется намного эффективнее.
Обратите внимание на то что данная сборка cheat engine mac osx является тестовой версией. Использование этой версии, по функционалу и стабильности может быть ограниченным, примите это во внимание перед использованием. В самое ближайшее время после тестирования, будут внесены окончательные изменения, далее будет опубликован полноценный релиз, не пропустите. Но уже сейчас если есть желание, вы можете воспользоваться обновленными функциями.
Предоставленная сборка является тестовой и подходит исключительно для операционной системы MacOs, на данном этапе русификатор не прилагается. Русификатор будет предоставлен при полноценном релизе.
Поделитесь о нас в социальных сетях, щелкните по кнопкам ниже.
Cheat Engine 7.2 для Mac — это вариант стандартной программы cheat engine, но реализованный специально под операционную систему Mac osx. Представленная версия 7.2 окончательно доработана и вы ее можете полноценно использовать прямо сейчас. Изменения внесены значительные, например появилась поддержка шестнадцатеричной памяти. Дополнительно были добавлены новые функции которые значительно расширят возможности при работе с играми, сканированием и другими параметрами.
Изменения в версии Cheat Engine 7.2 Mac:
Добавлена опция меню проверки синтаксиса в окно сценария lua CE.
При изменении значения memoryrecord вы можете ссылаться на ‘value’ и применять к нему математические вычисления.
Auto Assembler: исправлено получение странных чисел для newmem при использовании шаблонов для добавления новых скриптов.
Code Dissect теперь имеет дело с перемещенными модулями памяти при загрузке состояния обратно.
Горячие клавиши для записи в памяти отображаются в окне настроек как на передний план.
Исправлено усечение адресов AOBScanUnique.
Реализован RemoteExecutor, который представляет собой класс, который может выполнять удаленную память быстрее, чем ExecuteCodeEx, сохраняя при этом те же возможности.
Данная версия не только лучше по характеристикам, но и имеет новые функции по сравнению с предыдущей Cheat Engine 7.1 Mac. Добавлены новые возможности которые позволят обрабатывать быстрее код, даже на мало-мощных устройствах. Кроме того, теперь можно запускать приложение не только после установки, но и из портативного варианта.
Данная версия программного обеспечения, подходит только для операционной системы Mac, русификатор не прилагается, возможно он будет реализован позже.
Поделитесь о нас в социальных сетях, щелкните по кнопкам ниже.
Источник
Cheat Engine
Trouble running Cheat Engine? Check out the known github issue here on how to solve it
Read before download: Cheat engine is for private and educational purposes only. Before you attach Cheat Engine to a process, please make sure that you are not violating the EULA/TOS of the specific game/application. cheatengine.org does not condone the illegal use of Cheat Engine
August 26 2021:Cheat Engine 7.3 Released for Windows and Mac for everyone:
August 14 2021:Cheat Engine 7.3 Released for Windows and Mac for Patreons (public will be here soon):
I’m happy to announce the official release of Cheat Engine 7.3 for all my patreon members (The public release will be here any day now. Waiting for the advertisers / network owners to sign of on it) Edit:Done My patreon members can get it here
Please report bugs and give feature requests for next version so I can make it even better.
Additions and changes:
Added dark mode support (restart CE when you change the setting)
All saved results are now shown in the foundlist (can be turned off)
Groupscan now supports pointer wildcards. (only valid if the field is a proper pointer)
Hotkeys can be repeated by releasing the key and repressing if the repeat timer hasn’t finished yet
Structure dissect add to addresslist uses the addressstring instead of number, so symbols will be preserved
Structure dissect now has a option to save the previous state of a column and show changes easier
Middle-mouse clicking now copies the value of a structure element to your clipboard
Added <$LUACODE>blocks for inline Lua coding
Added a c-compiler to CE
Added <$C>blocks to the auto assembler. all <$C>blocks get combined into one script before execution
Added <$CCODE>blocks for inline C coding (Check the forum, wiki, CE patreon discord or CE’s youtube)
Added a C# compiler (compilecs)
Added routines to do .NET(and mono) method detouring. .NET info has a new contextmenu where you can create a detour template for the autoassembler
Added invoke method to the .NET Info window as well
[Disable] sections can now reference labels, defines, AOBScan results, and allocs created in the [ENABLE] section
Userdefined symbollist has a secondary list for CCode symbols
The change address window now also supports relative offsets
DBVM speed improvements
DBVM has an extra security level, and added dbvm_setKeys to easily change the access codes
DBVM has now some basic support for nested VM’s (only so you can run them, not yet modify)
New debugger interface: DBVM-level debugger
Improved performance of «Find what access/writes this address»
Dissect code now lets you specify custom ranges
Addresslist value sort now sorts values by alphabet if the record is a string type
The dropdown list of multiple entries can now be changed at the same time
Standalone register window now shows flags values as well
Value Between scans now autoswap the order if the first value is bigger than the 2nd Fixes:
fixed some games freezing CE when symbols where accesses
Lua debug now shows for loop variables
several windows now save their position, and won’t get corrupted if you don’t show them the first time running CE
fixed createthreadandwait when using a timeout
fixed disassembling vcvtsi2ss
fixed compare to first scan if it’s a large block, and made it more efficient
ceshare: logout fixed
fixed assembling movsq
fixed ultimap ret filter
fixed luapipe never calling OnError
fixed vehdebug in 64-bit CE zeroing out the FPU registers in 32-bit targets
fixed DBVM find what access/writes sometimes skipping entries on AMD
fixed undo not working on memory records when using the single line editor
fixed hide children group option when loading a table
fixed some font issues in the break and trace window
fixed pasting the other types in hexadecimal view
fixed the symbolloader fully crashing on unknown pdb symboldata lua:
saveTable won’t ask to sign the table anymore
messageDialog will work if you omit the buttonlist. (Defaults to mbOK then)
added more customizabe button
registerSymbol no longer errors out the whole script on failure. It now overwrites existing symbols
and many other things. New functions: form.saveToStream compile() compilecs() signExtend signTable symbollist.getModuleList symbollist.getSymbolList memscan.getSavedResultHandler memscan.getSavedResultList SavedResultHandler class
November 1 2020:Cheat Engine 7.2 Released for Windows and Mac:
I’m proud to announce that Cheat Engine 7.2 has been released. Many new features and fixes so check it out.
Please report bugs and suggest new features for an even better version next time.
Also, check out my Patreon for progress updates ,prerelease binaries, discord, etc.
Additions and changes:
Big Endian custom types. You can enable them in settings if you like
Commonality scanner now also compares the base address. (handy in case it’s more than one register)
translation support for ceshare
smartedit now also deals with isPointer and isOffset memrecs
referencedfunctions filter improvement
PE section display/parsing for addresses
D3D hook now asks if you’re sure you wish to use it (in case of accidental click)
Memoryview hexadecimal view: can now show custom types and changing memory protection depends on the selected byte(range)
Break and trace window now supports searching the referencedAddress, referencedBytes and Instruction
When changing a memoryrecord value, you can reference ‘value’ and apply math to it
Added a «File->Load Recent. » menulist
Added an option to autosave (in settings)
Added .netcore support to the dotnet data collector
Added a syntaxcheck menuoption to the CE lua script window
Added tabs to the autoassembler and CE Lua script window. In case of the Lua script, the tabs get loaded from left to right whenn the table loads
When syntax checking an AOBScan script in 64-bit that does an Alloc without prefered base, ask if the user understands that the jmp instruction will be 14 bytes long
Some extra foundlist preferences
Find out what access/writes now resolved the address to string (when it has time)
CEShare now has a list of games that have tables
AA: dealloc(*) — Now deallocated all memory a script allocated
AA: unregistersymbol(*) — Now unregisters all symbols a script registered
Added a more userfriendly .net inspector
Autoattach won’t open itself anymore
CEShare now has a list of all available tables
Code Dissect now deals with relocated memory modules when loading a state back
Lua Formula scan has an alternate scan option which allows for more than 1 thread
Change Value of memory records can now deal with math Fixes
Auto Assembler: Fixed getting weird numbers for newmem when using the templates to add new scripts
Unknown initial value scan for 2GB+ regions failed
Resolved issue where typecasts where replaced by addresses. (having a memoryrecord named float, would break AA scripts that’d use (float) )
AMD support for DBVM
Memoryrecord hotkeys showing up in the settings window as bring to front. Where clicking OK would then set it to that
Copy paste bug in the form designer
Hotkeys swapped comma and period on display
Resolved some issues with the forced module loader, and if it fails, don’t freeze CE forever
AutoAssemble local would fail after opening a process
Kerneldebug is more stable on newer windows builds
Lua/Mono: Better support for utf8 strings
Lua/Mono: Support targets that use mono, but not unity
Lua/Mono: UWP targets work better
LuaEngine: Autocomplete won’t lowercase functions anymore if they are lua functions Lua
Fixed executeMethod for widestrings (type4)
Fixed AOBScanUnique truncating addresses
AddressList[‘description’] works now as well
some scripts variables that used to be global are now local
injectDLL has a new parameter to specify if CE should reload the symbols
getNameFromAddress has a new parameter to specify if you wish section names (default=false)
TfrmLuaEngine: document the mOutput and mScript properties
loadModule now has an optional timeout value
added an interface for the DotNetDataCollector
implemented RemoteExecutor , which is a class which can execute remote memory fastyer than ExecuteCodeEx while keeping the same capabilities
createClass and createComponentClass won’t access violation anymore for giving an unsupported name
And a bunch of new functions and classes/methods/properties. Check out celua.txt Post patch releases: 11/05/2020: Fix some of the obsolete object_method functions that broke. (Only affects old (6.2) tables)
April 22 2020:Cheat Engine 7.1 Released for Windows and Mac:
Hereby the new release of CE 7.1. Just click the big download button above Also, check out my patreon for progress updates and prerelease binaries (which you can also get if you where to compile ce yourself) and to add, from now on, the Mac version and Windows version will have equal release dates and features(Excluding mac/windows only stuff) as the sourcecode of the both have been merged into one
Additions and changes:
Added support for il2cpp (mono)
Added support for .NET dll plugins
Change register on breakpoint now also affects FP and XMM registers
Added CEShare, a way to share your tables with other people
Improved disassembling
copy bytes+addresses now only does bytes+addresses
call filter can now use the unwind data for functions to get a decent list of instructions
structure dissect shows the pointerpath at the bottom
Follow register while stepping (rightclick the register to show the option)
registersymbol and label now support multiple definitions in one line
improved the speed of the structure list when getting data from a pdb
hexview: doubleclicking a non-byte value now shows in the type you set
added sorting to the found code dialog
added filtering to the changed addresses window
the debugger settings won’t lock from changing anymore, still needs you to reopen a process to have an affect
added always hide children groupoption
group headers can act as address now
AA command createthreadandwait now has a timeout parameter
Assembler scanning improvement
Added an AVX2 version of CE, which will speed up all those floating point operations CE does so much.
Improved structure lookup for PDB files
Symbolhandler can now have the following types in front of pointers : (BYTE), (WORD), (DWORD), (QWORD), (CHAR), (SHORT), (INT), (INT64) to typecast the pointer to a value of that type
Structure dissect can detect vc++ and object pascal classnames now
Dissect code now also detects references to strings
Sorting the addresslist now sorts faster and more properly with regards to groups (depends on the level your current selection is)
Rightclick the addresslist header to bring up a menu which allows you to disable sorting
Improved the processlist responsiveness
The chosen floating point rounding type is now saved in the registry
You can now use (addresslist description) as an address
Improved autocomplete Changes:
DBVM doesn’t activate the TSC hook by default. You can still activate it by using dbvm_enableTSCHook() Fixes:
Fixed memoryleak when opening a file for hexediting again
Fixed utf8 display of the dissect windows window
Clear the taskbar progress when using a custom scan
Hexview: Fixed changing the address when pressing a non char key
Hexview: Fixed changing the address when doubleclicking and then canceling
alloc with a prefered base is now more aggressive in getting the range you want
fixed mono symbol lookup while dlls are still being loaded
fixed the structure compare not giving a proper errormessage
fixed improper error messages in structure dissect
fixed opening process in XP
fixed potential deadlock with the symbolhander
fixed issue with using the process var as symbol
fixed default form size for some windows when using high DPI
fixed DBVM on systems that have the default MTRR set as 6 (e.g Asus systems)
fixed DBVM find what accesses with large datasets Lua New functions:
function onTableLoad(before)
sendMessageTimeout
createTimer(delay,function())
createStructureFromName()
createSynEdit() changes:
fixed executeCodeLocalEx with certain parameter definitions