- There is/There are — быстрое и понятное объяснение с примерами
- Значение There is и There are
- Let’s check your knowledge quickly
- Think out the puzzle /Отгадайте загадку/
- ЧИТАЙТЕ ДРУГИЕ СТАТЬИ КАНАЛА:
- СМОТРИТЕ ВИДЕО:
- Environment variable is too large on Windows 10
- 13 Answers 13
- Упражнения по теме «Артикль в английском языке». Тематические тексты
- Тематические тексты для закрепления темы «Артикль в английском языке»
- 1. Texts «My Flat»
- 2. Texts «Food»
- 3. Texts «My Family»
- 4. Texts «Seasons and Weather»
- Конструкция there is / there are (there’s / there’re)
- Отрицание
- Вопрос
- Исчисляемые и неисчисляемые существительные
- Конструкция a lot of
- Some / any
- Употребление в других временах
- Модальные глаголы и there is / are
- Упражнения
- Упражнение №1
- Впишите конструкцию there is / there are в правильной форме
- Упражнение №2
- Впишите перевод слова или фразы
There is/There are — быстрое и понятное объяснение с примерами
Чтобы не впадать в ступор, когда вас просят что-то описать, нужно изучать не только слова, но и грамматику. Конструкции There is и There are могут стать вашими верными помощниками. Употребляются они в утвердительных, отрицательных и вопросительных предложениях. А это значит, что они представляют собой фундамент в изучении иностранного языка.
Сегодня разберем подробнее, уместно ли начинать свой рассказ с этой модели и как же она переводится на русский язык.
Значение There is и There are
Стоит отметить, что мы используем общую формулу There + be + noun phrase , когда хотим рассказать, о существовании чего-либо. Другими словами, мы приводим факты.
- There is some meat in the freezer. – В морозильной камере есть немного мяса.
- There are my favorite sweets in the kitchen. – На кухне есть мои любимые конфеты.
Первое, что бросается в глаза, обороты There is или There are не переводятся на русский язык. Вы спросите, почему? Потому что этого не требует грамматика переводимого языка. Для английского характерен прямой порядок слов. Но перевод предложений на русский мы начинаем с конца. Простой закон логики.
Если обстоятельство места у нас отсутствует, мы можем заменить его словами «существует», «есть», «имеется», «находится».
Делаем вывод, что There is несет в себе значение (для единственного числа), здесь есть что-либо.
Для перевода There are мы используем множественное число.
- It is awful. There is no orange, no banana, but there is a lemon. – Это ужас. Апельсина нет, банана нет, но есть лимон.
- There are a lot of toasts. – Есть много тостов.
- There is not some juice in my fridge. – В холодильнике нет сока.
- There are not any tomatoes on the kitchen table. – На кухонном столе нет никаких помидоров.
Чтобы задать вопрос мы ставим Is или Are на первое место.
- Is there a dictionary on the floor? – На полу словарь?
- Are there new newspapers on the coffee table? – На кофейном столике новые газеты?
Let’s check your knowledge quickly
Complete the sentences and translate/Заполните пропуски, и переведите предложения/
Think out the puzzle /Отгадайте загадку/
In a distant place, there is a big white house. But there are no windows, there are no doors, there is no furniture. But there is a yellow ball inside. Put two and two together and say, what is this house?
Итак, мы изучили важную модель построения предложений в английском языке. Для закрепления материала пробуйте описывать все, что видите вокруг. Не ждите волшебства или понедельника, начинайте учить английский более усердно уже сегодня.
Ставьте лайки 👍 Подписывайтесь на наш 👉 КАНАЛ 👈
ЧИТАЙТЕ ДРУГИЕ СТАТЬИ КАНАЛА:
СМОТРИТЕ ВИДЕО:
Environment variable is too large on Windows 10
I have recently upgraded to Windows 10 from Windows 8.1.
Now I wanted to set an environment variable for my new installation of Apache Maven.
Each time I created the user variable, things were fine. However, I also need to create the system variable where I will need to append the bin directory to the variable that I already create in the user variable to be «path».
Now, each time I do this, I get an error that says «This environment variable is too large». As a result of this, I am unable to create the path.
I have attached an image of this error.
13 Answers 13
When the PATH environment variable gets overloaded with too many values it reaches a point where you cannot add values any more. Trying the following should solve your problem.
Solution 1:
- Create a new system environment variable, say ‘NEWPATH’
- Assign the bin directory location to ‘NEWPATH’
- Now append ‘; %NEWPATH%‘ to the PATH environment variable
If this still doesn’t work then try to copy some part of the PATH environment variable already existing values to the ‘NEWPATH’ and then append the ‘NEWPATH’.
Solution 2:
Check the value of the PATH environment variable if you can group and shorten the paths. For example,
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\102\Tools\Binn;C:\Program Files\Microsoft SQL Server\102\DTS\Bin;
can be combined to
C:\Program Files\Microsoft SQL Server;
In this way, you can build more space into your fixed length PATH variable and finally adjust your bin directory location into PATH.
Упражнения по теме «Артикль в английском языке». Тематические тексты
Тексты на английском языке ниже содержат пропуски. В них отсутствуют маленькие слова — артикли, без которых существительные в английском языке не употребляются. Вставив артикль в пропуски вы закрепите тему «Артикль в английском языке» и заодно повторите лексику по некоторым распространенным темам. Предлагаются тексты по темам:
Тематические тексты для закрепления темы «Артикль в английском языке»
1. Texts «My Flat»
A. My Aunt’s Flat»
My aunt’s flat is in … new house. There is … living room, … bedroom, … study, … bathroom and … kitchen in … flat. … bedroom is … large room with … two windows. … room is light as … windows are large. There are … white curtains on … windows. There are … two beds with … large pillows on them. There are … small tables near … beds. There are … lamps on them. To … left of … door there is … dressing table with … mirror on it. There is … low chair at… dressing table. There are … several pictures on … pale green walls. There is … thick carpet on … floor. … carpet is dark green. … room is very cosy. There is … sofa in … corner of … room. There are … nice yellow cushions on .. sofa.
B. My Friend’s Flat
My friend’s … flat is very comfortable. There are … three rooms in … flat: a living room,… study and … bedroom…. living room is not very large…. walls in … living room are blue. There are … pictures on … walls. There is … table in … middle of … room with some chairs around it. To … left of … door there is … sofa. Near … sofa there are … two large armchairs. They are very comfortable. There is… piano in my friend’s living room…. piano is to … right of … door. … bedroom and … study are small. … furniture in … flat is brown.
Here is … large window. Through … window we can see … room. Opposite … window there is … door. On … door there is … curtain. In … corner of … room there is … round table. On it we can see … books and … telephone. There is … bookshelf over … table. On … bookshelf we can see … newspapers and … book by … Jack, London. There are … two … pictures in … room. One … picture is small, … other picture is very large. There are … two bookcases in … room. … bookcases are full of … books. There is … large sofa in … room. On … sofa we can see … bag.
2. Texts «Food»
A. What can you see in … fridge? — There is … sausage on … top shelf, but there is no … cheese there. There is … butter in … butter dish. There are … tomatoes and … carrots on … bottom shelf. There are … eggs and … apples on … next shelf. There is … orange, … lemon, and … jam in … little jar there.
There is … tea in my … glass. There is no … tea in my … father’s … glass. His … glass is empty.
There is … cup of … coffee and … box of … chocolates on … coffee table. There is … coffee in … cup. It is … hot.
B. There are … different things on … dinner table. There is … bread, … butter and … ham. There are … cups and … glasses there. There is … jug on … table. … milk in … jug is hot. There is … teapot on … table. There is … tea in … teapot. … tea is hot, too. There are … plates, … forks and … knives on … table. There is … butter on … plate. Where is … butter? — … butter is on … little plate. There is … white and … brown bread on … table.
C. For … breakfast I have … coffee with … milk and … sugar. I have … jam, too. What do you do after … breakfast? After … breakfast I go to … work. My granny likes to read … book after … lunch…. People usually have … breakfast in … morning. They have … dinner in… afternoon. What time do people usually have … dinner? They eat … dinner at three o’clock. We often have … fish for … dinner.. In … evening … people have … supper.
3. Texts «My Family»
A. My Day
I go to … school in … morning, so I get up early. I usually get up at … quarter past seven. I go to … bathroom, turn on … water and wash my face and hands. My father and mother also get up early in … morning. My mother works in … office. She is … secretary. My father is … doctor. He works at … hospital.
We have … breakfast in … kitchen. We eat … porridge and … eggs. We usually drink … tea in … morning.. My father and mother leave … home for … work at… half past eight. My father goes to … hospital, and my mother goes to … office. I don’t leave … home with my parents: … school where I study is near our house.
I leave … home for … school at … quarter to nine. My granny stays at … home and cooks … dinner. I have … lunch at… school after … third lesson. My father and mother have … lunch at … work. When we come … home, we have … dinner. My mother usually cooks … dinner. My mother never has … supper with … family because she does not like to eat in … evening.We sit at … table and my father tells us … funny stories. We are … friendly family.
B. My Brother’s Day
Every day my … brother and I get up at eight o’clock and walk to … school. I like … school. It’s … fun. My … brother loves … football. He hates … homework. So he doesn’t like to go to … school. My … brother gets up late in … morning because he doesn’t want to go to … school. He usually goes to … bed late in … evening.
C. My Little Sister’s Day
My sister is … pupil. She goes to … primary school. She goes to … school in … morning. She has five … lessons every day. In … afternoon she comes … home. She does his … homework after … dinner. In … evening she reads … books. She usually goes to … bed at… half past nine. On … Saturday and on … Sunday he does not go to … school. She stays at … home or goes for … walk with her… mother.
4. Texts «Seasons and Weather»
A. English Weather
The English say that they have three variants of …weather: when it rains in … morning, when it rains in …. afternoon and when it rains all … day long. Sometimes it rains so heavily that they say it rains cats and dogs.
The English weather is unpredictable, but it is not really wet. … northern mountains have much more rain and snow. … southern parts of England and Wales are a little warmer, sunnier and less misty than the rest.
… driest period is from March to June and … wettest months are from October to January.
… temperature sometimes rises above 25 degrees in … summer in … south. In … winter temperature below 5 degrees is rare.
It seldom snows heavily in … winter, … snow does not remain for long, except in the Scottish mountains, where skiing is possible; frosts are rare. January and February are usually … coldest months, July and August — … warmest.
So, we may say that … British climate has three main features: it is mild, humid and changeable. That means that it is never too hot or cold, too wet or too dry.
B. Climate in Russia
… Russia is such … large country that when it is night in one part of … country, it is day in another part, when it is winter in one part of … country, it is already summer in another. Imagine it is … beginning of … May now. It is spring in … St Petersburg. … weather is fine. It is still cool at … night, but it is quite warm in … afternoon. It sometimes rains, but … rain is warm, too. … ground is covered with … soft green grass, and … trees are covered with … green leaves.
But while it is spring in St Petersburg, it is still winter in … north of our country at… beginning of … May. Here it is cold and sometimes frosty, … rivers and ….seas are covered with … ice…. ice does not melt in some places even in summer. … ground is covered with … deep snow.
In … south of our country … weather is quite different. It is already summer in … Caucasus. It is much warmer than in St Petersburg. It is sometimes even hot. … sky is usually cloudless and it seldom rains here. People wear … summer clothes. They enjoy gardening. You should see their … gardens in … summer — they are beautiful.
Конструкция there is / there are (there’s / there’re)
Эта тема грамматики научит Вас работать с популярной английской конструкцией there is / there are. Или, иначе говоря, как сказать: тут есть что-то, там нет чего-то.
Мы используем эту конструкцию, когда в предложении идёт речь о том, что что-то находится / не находится где-то. Иными словами, что-то где-то есть или чего-то где-то нет. Для этого в английском языке мы используем конструкцию there is / there are .
Зачастую студент задаётся вопросом: почему я не могу сказать просто через глагол to be? Например:
Many mistakes are in your test.
Все очень просто: такое предложение верно грамматически, но носитель так не скажет, для его уха это прозвучит менее естественно. Кроме того, конструкция there is / are очень популярна среди носителей, так что избегать её точно не стоит.
Интересно, что предложения с there is / are мы переводим с конца, сама конструкция может вообще не переводиться или же переводиться словом «есть».
Отрицание
С этой конструкцией работать одно удовольствие: для построения отрицания мы
Вопрос
Чтобы построить вопрос нужно всего лишь переставить слова в самой конструкции there is / are.
Очень часто возникает вопрос в предложениях, где нам нужно перечислить предметы и в единственном, и во множественном числе. Что делать в этих случаях?
Выбор is или are будет зависеть от первого существительного, стоящего сразу после конструкции there is / are.
Так как «ванная комната» в единственном числе идёт первая, мы выбрали there is .
В этом предложении «пассажиры» во множественном числе идут в первую очередь, поэтому мы выбрали there are .
Ответить можно коротко:
Исчисляемые и неисчисляемые существительные
Сначала вспомним, что существуют такие нужные понятия в английском, как исчисляемое существительное и неисчисляемые существительные. Исчисляемое существительное можно посчитать по штукам: книга-книги, енот-еноты, комната-комнаты. Соответственно, неисчисляемое существительное нельзя посчитать по штукам, примеры таких слов: сахар, мука, песок, вода
То есть мы не говорим: There are no sugar in my tea.
Конструкция a lot of
Some / any
Иногда мы можем встретиться с маленькими тонкостями перевода:
- Some + неисчисляемое существительное = «немного» или в зависимости от контекста.
Some + исчисляемое существительное во мн. числе = «несколько»
Some + исчисляемое существительное в ед. числе = «какой-то»
Any в отрицательном предложении = «никакой, никакие, никакая»
Any в вопросительном предложении = «какой-либо, какая-либо, какие-либо / сколько-нибудь»
Употребление в других временах
Конечно, мы не только в настоящем времени говорим: там много людей, нет проблем, т.д. В прошедшем, будущем времени мы тоже скажем: не было проблем, было много людей, будет много вопросов. Если вы уже знакомы с темой модальных глаголов и временами: Past Simple, Future Simple, Present Perfect и Past Perfect, то вопросов не будет ☺
Если Вы знаете, как в принципе работает to be в разных временах, то у Вас не будет проблем. А мы напоминаем:
Время | Форма to be | Примеры |
---|---|---|
Past Simple | There was / were |