Windows 10 20h2 windows hello

Как включить автоматический вход в Windows 10 без пароля (Autologon)?

Для входа в Windows 10 пользователю приходится каждый раз вводить пароль от своей локальной или облачной учетной записи Microsoft. Это обеспечивает определенный уровень защиты данных компьютера от доступа третьих лиц, но неудобно для домашних пользователей, т.к. увеличивает время доступа к рабочему столу. В этой инструкции мы рассмотрим, как отключить запрос пароля на экране входа в Windows 10 (Windows Server 2016/ 2012 R2) и настроить автоматический вход в Windows под определённой пользователем.

Чаще всего автоматических вход без пароля разрешают для устройств, работающих в режиме киоска. При любой перезагрузке (например, при отключении питании), Windows автоматически войдет на рабочей стол и запустит (через автозапуск) нужные программы.

Отключение пароля при входе в Windows не означает, что у учетной записи пользователя используется пустой пароль или пароль не задан. Вы можете настроить Windows 10 так, чтобы она автоматически подставляла нужные имя и пароль пользователя для входа в компьютер. Во всех остальных случаях, например, при доступе с другого компьютера по сети или при подключении к удаленному рабочему столу (RDP), пароль будет запрашиваться.

Разрешаем вход в Windows без пароля в настройках учетных записей

Проще всего отключить запрос ввода пароля при входе в панели управления учетными записями пользователей.

  1. Нажмите сочетание клавиш Win+R;
  2. В окне запуска укажите команду netplwiz или control userpasswords2 ;
  3. В открывшемся окне со списком локальных учетных записей Windows снимите флажок «User must enter a username and password to use this computer” (Требовать ввод имени пользователя и пароля) и сохраните изменения (OK);
  4. Появится окно “Автоматический вход в систему” (Automatically sign in), в котором нужно указать учетную запись и пароль пользователя (дважды), которые нужно использовать для автоматического входа и нажать “OK”;
  5. Перезагрузите компьютер и убедитесь, что Windows 10 загружается сразу на рабочий стол без ввода пароля.

В Windows 10 20H1/20H2 отсутствует пункт “Требовать ввод имени пользователя и пароля”

Начиная с билда Windows 10 2004 (20H1) Microsoft решила убрать пункт для настройки автовхода для локальных учетных записей в панели управления пользователями (скрин ниже). Если у вас для входа в Windows используется локальная учетная запись, а не запись Microsoft (MSA), то пункт “Требовать ввод имени пользователя и пароля” не отображается.

Чтобы отобразить пункт “Users must enter a user name and password to use this computer”, откройте консоль powershell.exe и внесите изменения в реестр:

New-ItemProperty -Path «HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device» -Name DevicePasswordLessBuildVersion -Value 0 -Type Dword –Force

Это значение ключа реестра отключает параметр Windows 10 “Требовать выполнение входа с Windows Hello для учетной записи Майкрософт” (Require Windows Hello sign-in for Microsoft accounts). Закройте и перезапустите консоль netplwiz и убедитесь, что чекбокс появился.

Читайте также:  Download windows jar java

Таким образом вы можете настроить автологин на последних билдах Windows 10 20H2 и 20H2.

Сохраняем пароль для автовхода в Windows в реестре

Рассмотрим более универсальный способ автоматического входа в Windows 10 без запроса пароля. Метод подразумевает редактирование системного реестра. Этот способ позволяет разрешить вход без пароля для учетной записи Microsoft, доменной или локальной учетной записи Windows 10.

  1. Нажмите сочетание клавиш Win+R, и введите regedit ;
  2. Перейдите в раздел реестра HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon;
  3. Измените значение параметра реестра AutoAdminLogon c 0 на 1;
  4. Создайте новый строковый параметр (типа String ) с именем DefaultDomainName, в качестве значения которого укажите имя домена или имя локального компьютера;

Для включения автологона через реестр можно воспользоваться следующим скриптом. Замените root и P@ssword на ваши имя пользователя и пароль, WORKGROUP нужно заменить на имя вашего компьютера или домена Active Directory (если учетная запись доменная):

reg add «HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon» /v AutoAdminLogon /t REG_SZ /d 1 /f
reg add «HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon» /v DefaultUserName /t REG_SZ /d root /f
reg add «HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon» /v DefaultPassword /t REG_SZ /d P@ssword /f
reg add «HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon» /v ForceAutoLogon /t REG_SZ /d 1 /f
reg add «HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon» /v DefaultDomainName /t REG_SZ /d WORKGROUP /f
reg add «HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon» /v IgnoreShiftOvveride /t REG_SZ /d 1 /f
reg add «HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon» /v AutoLogonCount /t REG_DWORD /d 1 /f

Либо можете скрипт PowerShell для сохранения данных для входа пользователя:

$Username =’root’
$Pass = ‘Str0N6P@ssword’
$RegistryPath = ‘HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon’
Set-ItemProperty $RegistryPath ‘AutoAdminLogon’ -Value «1» -Type String
Set-ItemProperty $RegistryPath ‘DefaultUsername’ -Value $Username -type String
Set-ItemProperty $RegistryPath ‘DefaultPassword’ -Value $Pass -type String
Restart-Computer

Отключить ввод пароля при выходе их режима сна/гибернации

С помощью GPO вы можете отключить запрос пароля при выходе компьютера из спящего режима иди гибернации.

  1. Для этого запустите консоль gpedit.msc (в домашних версиях Windows 10 консоль редактора локальной политики можно запустить так);
  2. Перейдите в раздел политики Конфигурация компьютера -> Административные шаблоны -> Система -> Управление электропитанием -> Параметры спящего режима (Computer Configuration -> Administrative Templates -> System -> Power Management -> Sleep Settings);
  3. Отключите политики “Требовать пароль при выходе из спящего режима (питание от сети)“ и ”Требовать пароль при выходе из спящего режима (питание от батареи)“ (Require a password when a computer wakes (on battery) и “Require a password when a computer wakes on battery (plugged in));
  4. Теперь Windows перестанет запрашивать пароль при выходе их режима сна или гибернации.

Автоматический вход в Windows без пароля с помощью Autologon

Для более безопасного включения автоматического входа в Windows 10 вы можете использовать бесплатную утилиту Autologon для Windows. Утилита входила в состав системных утилит Sysinternals и теперь доступна для загрузки на сайте Microsoft (https://technet.microsoft.com/ru-ru/sysinternals/autologon.aspx). Утилита Autologon также полезна тем, что предыдущие способы включения автологона в Windows 10 могут не работать на компьютерах, включенных в домен Active Directory.

  1. Скачайте утилиту и запустите Autologon.exe (или autologon64.exe в зависимости от разрядности вашей Windows) с правами администратора;
  2. Примите условия лицензионного соглашения;
  3. Укажите учетную запись, имя домена и пароль пользователя, под которым нужно автоматически входить в Windows и нажмите кнопку Enable:
  4. Появится окно, в котором указано, что автологон включен, а пароль пользователя хранится в реестре в зашифрованной виде. Зашифрованный пароль хранится в формате LSA в ветке HKLM\SECURITY\Policy\Secrets. В этом случае пароль не хранится в открытом виде, но алгоритм шифрования не стойкий и технически любой локальный администратор компьютера (но не пользователь) может расшифровать его.

Утилита Autologon позволяет работать в режиме командной строки. Чтобы настроить автовход в Windows для пользователя можно использовать такую команду:

Читайте также:  Контроллер для cnc linux

autologon64.exe USERNAME DOMAIN PASSWORD /accepteula

Итак, мы рассмотрели, как отключить ввод пароля при входе в Windows 10 (Windows Server 2016) и выполнять автоматический вход сразу рабочий стол пользователя. Чтобы временно отключить автоматический вход в Windows и вручную выбрать пользователя и указать пароль, под которым нужно войти в систему, нужно при загрузке Windows удерживать нажатой клавишу Shift.

What’s new in Windows 10, version 20H2 for IT Pros

Applies to

  • WindowsВ 10, version 20H2

This article lists new and updated features and content that is of interest to IT Pros for Windows 10, version 20H2, also known as the Windows 10 October 2020 Update. This update also contains all features and fixes included in previous cumulative updates to Windows 10, version 2004.

With this release and future releases, the Windows 10 release nomenclature is changing from a year and month pattern (YYMM) to a year and half-year pattern (YYH1, YYH2).

As with previous fall releases, Windows 10, version 20H2 is a scoped set of features for select performance improvements, enterprise features, and quality enhancements. As an H2-targeted release, 20H2 is serviced for 30 months from the release date for devices running Windows 10 Enterprise or Windows 10 Education editions.

To download and install Windows 10, version 20H2, use Windows Update (Settings > Update & Security > Windows Update). For more information, including a video, see How to get the Windows 10 October 2020 Update.

Microsoft Edge

This release automatically includes the new Chromium-based Microsoft Edge browser instead of the legacy version of Edge. For more information, see the Microsoft Edge documentation.

Servicing

Windows Update

There are several changes that help improve the security of devices that scan Windows Server Update Services (WSUS) for updates. For more information, see Changes to improve security for Windows devices scanning WSUS.

Starting with Windows 10, version 20H2, LCUs and SSUs have been combined into a single cumulative monthly update, available via Microsoft Catalog or Windows Server Update Services. For more information, see Simplifying on-premises deployment of servicing stack updates.

Deployment

New guidance is available to help prepare a servicing strategy and move your devices to the latest version of Windows 10 quickly and as seamlessly as possible.

Activities are grouped into the following phases: Plan > Prepare > Deploy:

Plan your deployment by evaluating and understanding essential activities:

  • Create a phased deployment plan
  • Assign roles and responsibilities within your organization
  • Set criteria to establish readiness for the upgrade process
  • Evaluate your infrastructure and tools
  • Determine readiness for your business applications
  • Create an effective, schedule-based servicing strategy

Prepare your devices and environment for deployment by performing necessary actions:

Deploy and manage Windows 10 strategically in your organization:

  • Use Windows Autopilot to streamline the set up, configuration, and delivery of new devices
  • Use Configuration Manager or MDT to deploy new devices and update existing devices
  • Use Windows Update for Business with Group Policy to customize update settings for your devices
  • Deploy Windows updates with Windows Server Update Services (WSUS)
  • Manage bandwidth for updates with Delivery Optimization
  • Monitor Windows Updates with Update Compliance

Windows Autopilot

Enhancements to Windows Autopilot since the last release of Windows 10 include:

  • Windows Autopilot for HoloLens: Set up HoloLens 2 devices with Windows Autopilot for HoloLens 2 self-deploying mode.
  • Windows Autopilot with co-management: Co-management and Autopilot together can help you reduce cost and improve the end user experience.
  • Enhancements to Windows Autopilot deployment reporting are in preview. From the Microsoft Endpoint Manager admin center (endpoint.microsoft.com), select Devices >Monitor and scroll down to the Enrollment section. Click Autopilot deployment (preview).
Читайте также:  Как запустить компьютер после ошибки windows

Windows Assessment and Deployment Toolkit (ADK)

There is no new ADK for Windows 10, version 20H2. The ADK for Windows 10, version 2004 will also work with Windows 10, version 20H2. For more information, see Download and install the Windows ADK.

Device management

Modern Device Management (MDM) policy is extended with new Local Users and Groups settings that match the options available for devices managed through Group Policy.

For more information about what’s new in MDM, see What’s new in mobile device enrollment and management

Security

Microsoft Defender for Endpoint

This release includes improved support for non-ASCII file paths for Microsoft Defender Advanced Threat Protection (ATP) Auto Incident Response (IR).

The DisableAntiSpyware parameter is deprecated in this release.

Microsoft Defender Application Guard for Office

Microsoft Defender Application Guard now supports Office: With Microsoft Defender Application Guard for Office, you can launch untrusted Office documents (from outside the Enterprise) in an isolated container to prevent potentially malicious content from compromising your device.

Windows Hello

With specialized hardware and software components available on devices shipping with Windows 10, version 20H2 configured out of factory, Windows Hello now offers added support for virtualization-based security with supporting fingerprint and face sensors. This feature isolates and secures a user’s biometric authentication data.

Virtualization

Windows Sandbox

New policies for Windows Sandbox are available in this release. For more information, see Policy CSP — WindowsSandbox.

Windows Virtual Desktop (WVD)

Note: WVD is not tied directly to a Windows 10 release, but it is included here as an evolving capability of Windows.

Windows Shell

Some enhancements to the Windows 10 user interface are implemented in this release:

  • With this release, the solid color behind tiles on the Start menu is replaced with a partially transparent background. Tiles are also theme-aware.
  • Icons on the Start menu no longer have a square outline around each icon.
  • Notifications are slightly updated in appearance.
  • You can now change the monitor refresh rate on advanced display settings.
  • Alt+Tab now shows Edge browser tabs by default. You can edit this setting under Settings >System >Multitasking: Alt+Tab.
  • The System control panel under System and Security has been updated to the Settings > About page. Links to Device Manager, Remote desktop, System protection, Advanced system settings, and Rename this PC are moved to the About page.

2-in-1 PCs

On a 2-in-1 device, Windows will now automatically switch to tablet mode when you detach the screen.

Surface

Windows 10 Pro and Enterprise are now available on Surface Hub 2. For more information, see What’s new in Surface Hub 2S for IT admins.

Desktop Analytics

Desktop Analytics is a cloud-connected service, integrated with Configuration Manager that provides data-driven insights to the management of Windows endpoints in your organization. Desktop Analytics requires a Windows E3 or E5 license, or a Microsoft 365 E3 or E5 license.

For information about Desktop Analytics and this release of Windows 10, see What’s new in Desktop Analytics.

Оцените статью