hardware malfunction
hardware malfunction call your hardware vendor for support the system has halted
выдает моя машина! нужна ваша помощь да совет!
Конфигурация такая
W7 x64 SP1
бп:470w termaltake tr2-470 pp
мать:Asus Striker Extreme (2 PCI, 2 PCI-E x1, 3 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)
процессорualCore Intel Core 2 Duo E6750, 2666 MHz (8 x 333)
видео:NVIDIA GeForce GTS 250 (1024 Мб)
жесткие:ST310005 28AS SCSI Disk Device (1000 Гб, 7200 RPM, SATA-II)
ST3120814A ATA Device (120 Гб, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
оперативка:1 Гб DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 МГц) (4-4-4-12 @ 266 МГц) (3-3-3-9 @ 200 МГц) Нynix вообщем 4 планки стоит итого 4096мб
Все до этого идеально работало года 2-3 переодически чистил от пыли
На 120 гиговом стоит W7 проблемы идут
На 1Тб разделен и на части 20гб стоит WinXp SP3 , c отключением 120 гигового и загрузка с 1тб проблема таже
проверял на битые сектора все чисто
Значит как я понял проблема не в жестких
Оперативка пробовал со всеми планками в разных слотах по 4 по 3 по 2 планки дольше стоит с 2 гигами но всеравно синий экран
Тестил memtest86+ ничего не выявил и memtest какойто из под винды ошибок не найдено
Биос сбрасывал батарейку сбрасывал биос прошивал тойже последней прошивкой — синий экран как всегда
Незнаю даже на чо думать толи мать отмирает толи процессор
бывает день стоит даже с 4 гигами оперативы а на следующий день опять за старое
Вот такие дела! Жду ответов Спасибо!
Hardware malfunction
hardware malfunction call your hardware vendor for support the system has halted Lenovo G505.
Синий экран hardware Malfunction на сервере
Здравствуйте столкнулся с такой проблемой на сервере периодически вылетает ошибка (синий экран).
Синий экран Bsod an uncorrectable hardware error
Нужна помощь. Вот данные ошибки: A problem has been detected and windows has ben shut down to.
Windows Hardware Lab Kit тесты — нет конфигурации пула машин
Господа, столкнулись с такой проблемой в Windows Hardware Lab Kit студии Может кто поможет или.
Windows hardware malfunction the system has halted
Вопрос
Здравствуйте, пишу вам со слезами на глазах.
Решил продать свой iMac и собрать PC. Опыта у меня в этом деле предостаточно, но то, с какой проблемой я столкнулся, ввергла меня в шок и три дня запоя.
Я приобрел такие детали (это очень важно):
1.Core 2 Quad Q8200 2.33Ghz
2.Motherboard Asus P5N-T Deluxe n Force780i SLI DDDR2-1200
3. Memory DIMM DDR2 2048Mb PC 6400 800Mhz Kingston [KVR800D2N6/2G] две шутки
4.Видеокарта GeForceGTX260 896Mb
5. Блок питания 900W
6.Windows Vista Ultimate
плюс другие устройства, которые несущественны в вопросе и полностью исправны.
Я все подключил правильно, воткнул туда, куда было нужно, питание для материнской платы подвел везде, где нужно.
Дело вот в чем:
В любой момент работы, но чаще всего это происходит по время работы игр и особенно на самых «тяжелый» моментах, мой компьютер вылетает в синий экран с надписью:
***Hardware Malfunction
Call your hardware vendor for support
MMI: Parity Check / Memory Parity Error
*** The system has halted***
Одно время надписи «MMI: Parity Check / Memory Parity Error» не появлялось, а было только оповещение об ошибке оборудования.
При том, за несколько секунд до ухода в синий экран я слышу какие-то шумы, похожие на цоканье или свиристение. Поначалу, я думал, что это БП, я даже с этой проблемой в сервис-центр ходил, где мне просто-напросто дали акт об обмене. Я взял другой блок (помощнее — на 900ватт), но проблема не исчезла, и звук тоже. Я огорчился.
Я проводил тесты памяти из-под ОС, так из-под бута. Я проводил Стресс-тесты на видеокарту. И все они были положительными. Тест на память гонял пол часа — все чисто. Во время простоя, такая ошибка выскакивает нечасто; бывало, что во время установки чего-нибудь (в этом случае строчки MMI: Parity Check / Memory Parity Error не было) или просто «с рабочего стола». Во время установки ОС проблем не было.
Прошу у вас помощи, как вы думаете, что это может быть? Драйвера? Виста? Биос? Что делать? 0_0
Я обновил БИОС и обнулил ЦМОС, но проблема стала проявляться все равно. Особенно, во время прокрутки роликов к играм — при этом из блока идет какой-то звук и система отваливается. Но сами игрушки играются на ура.
BSOD Error «Hardware Malfunction, System Halted and Contact you Hardward Manufactured/Vendor. «
Original Title — blue screen of death BSOD
I need help with the problem described above.
The on screen message says «Hardware Malfunction, System Halted and Contact you Hardward Manufactured/Vendor. «
I have been trying out many types of diagnostics referring to the web as well as here and am not convinced still. Below are some of my findings:
— Hard Drive swapped and tested so should not be hard drive
— RAM tested and reseated so I doubt too it is them e RAM.
— Did also CLEAN BOOT and it still occurs
— Reinstalled Windows with no help.
— I ran Graphic Stability tests too
— BUT one thing very «SIGNIFICANT» is that whenever I play Youtube videos, it goes «crazy» and freezes. It seems OK when I play videos with Windows Media Player though.
Anyway, my system is Compaq PresarioCQ20 with 4G RAM, Hitachi Hard Drive, Intel 4 Series Chipset Graphics, 32 bit system. I can provide more system hardware info if needed.
Oh by the way, in doing all the troubleshootings, I saw a couple of Blue Screen with Minidump collected and error seems to point to DXGJRNL.SYS.
So in any case, I just would like to ask anyone here if this has already become quite evident that the Graphic is «dying» soon or if there is something else that I have not tried out,
Any suggestions/recommendations would be much appreciated.
[Moved from Internet Explorer]
Replies (4)
Please provide a copy of your System Information file. Type System Information in the Search Box above the start Button and press the ENTER key. Select File, Export and give the file a name noting where it is located. The system creates a new System Information file each time system information is accessed. You need to allow a minute or two for the file to be fully populated before exporting a copy. Please upload to your Sky Drive, share with everyone and post a link here. Please say if the report has been obtained in safe mode.
Please upload and share with everyone copies of your System and Application logs from your Event Viewer to your Sky Drive and post a link here.
To access the System log select Start, Control Panel, Administrative Tools, Event Viewer, from the list in the left side of the window select Windows Logs and System. Place the cursor on System, select Action from the Menu and Save All Events as (the default evtx file type) and give the file a name. Do the same for the Applications log. Do not provide filtered files.
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
Since you re-installed Windows it is a hardware issue, almost a 100%,, though there is a tiny
chance that it could be BIOS, low level chipset drivers, or even another low loading driver (such
Check with Compaq Support, their on-line documentation and drivers, diagnostics, and ask
in their forums about any known issue. Or check with a real computer shop (one that does
its own in-shop service on Compaq laptops).
Remove ALL power and reseat the memory. Clean out the dust bunnies on the vents and
ensure the fans are working. Try using a small fan to provide extra airflow.
Unfortunately you can’t fix hardware with software.
Hope this helps.
Rob Brown — Microsoft MVP Rob Brown — past Microsoft MVP — Windows Insider MVP 2016 — 2021
Microsoft MVP Windows and Devices for IT 2009 — 2020
4 people found this reply helpful
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
Please provide a copy of your System Information file. Type System Information in the Search Box above the start Button and press the ENTER key. Select File, Export and give the file a name noting where it is located. The system creates a new System Information file each time system information is accessed. You need to allow a minute or two for the file to be fully populated before exporting a copy. Please upload to your Sky Drive, share with everyone and post a link here. Please say if the report has been obtained in safe mode.
Please upload and share with everyone copies of your System and Application logs from your Event Viewer to your Sky Drive and post a link here.
To access the System log select Start, Control Panel, Administrative Tools, Event Viewer, from the list in the left side of the window select Windows Logs and System. Place the cursor on System, select Action from the Menu and Save All Events as (the default evtx file type) and give the file a name. Do the same for the Applications log. Do not provide filtered files.
Hi Gerry, thanks for your response. very much appreciated.
1) System Information file here (obtained in Safe Mode) — http://sdrv.ms/19bY0tg
2) Application Log File here — http://sdrv.ms/17i6BGm
Please let me know if this is what you’ve asked for or if I missed anything.