Windows store app problems

Не удается найти или установить приложение из Microsoft Store

Иногда случается так, что вы не можете найти приложение, о котором рассказывал друг или член семьи, Вы нашли его наWindows 10 ноутбуке, но не на устройствеWindows 10 Mobile. А может быть, его невозможно установить. С чем это связано? Вот некоторые из возможных причин.

Приложение недоступно в вашей стране или регионе. Не все приложения доступны во всем мире. Например, приложение, которое ваш друг использовал во Франции, может быть недоступно в Германии. Если вы купили приложение в одной стране или регионе, а затем переместились в другую, оно может исчезнуть с устройства.

Приложение может скрываться параметрами семьи учетных записей Майкрософт. С помощью параметров семьи учетных записей Майкрософт родители могут запретить ребенку просматривать или устанавливать приложения, не соответствующие его возрасту. Получить дополнительные сведения.

Приложение больше недоступно. Иногда после удаления приложения из Microsoft Store страница с его описанием еще некоторое время отображается. Кроме того, некоторые приложения и игры недоступны в Microsoft Store, но их можно загрузить непосредственно с сайта издателя.

Приложение несовместимо с вашим устройством. Microsoft Store автоматически скрывает или блокирует кнопку «Купить» для приложений, несовместимых с вашим устройством. Приложение из Microsoft Store может быть доступно на одном компьютере, но недоступно на другом или на консоли Xbox.

Вы недавно обновили компьютер, но еще не перезагрузили его. Если вы недавно установили обновления для Windows, необходимо перезагрузить компьютер, прежде чем устанавливать приложения из Microsoft Store.

Если проблема с поиском или установкой приложения не решена

Попробуйте выполнить следующие действия.

Сброс кэша Microsoft Store. Нажмите клавишу с логотипом Windows + R , чтобы открыть диалоговое окно выполнить , введите wsreset.exeи нажмите кнопку ОК.

Примечание: Откроется пустое окно командной строки. По истечении десяти секунд оно закроется, и Microsoft Store откроется автоматически.

Убедитесь, что на компьютере есть разрешение на использование приложений из Microsoft Store. См. Управление устройствами для Microsoft Store.

Microsoft Store не запускается вовсе? См. раздел Microsoft Store не запускается.

Узнайте подробнее о проблемах с приложениями из Microsoft Store. См. раздел Устранение проблем с приложениями из Microsoft Store.

Устранение проблем с приложениями из Microsoft Store

Если у вас возникли проблемы с приложением из Microsoft Store в Windows 10, воспользуйтесь следующими обновлениями и исправлениями.

Сначала войдите в учетную запись Майкрософт. Затем используйте следующие решения в указанном порядке.

Убедитесь, что для ОС Windows установлены последние обновления: Нажмите кнопку «Проверить наличие обновлений сейчас», затем нажмите, «Проверить наличие обновлений». Или откройте меню Пуск , а затем выберите Параметры > Обновление и безопасность > Центр обновления Windows > Проверить наличие обновлений. Если есть доступное обновление, выберите Установить сейчас.

Убедитесь, что ваше приложение совместимо с Windows 10. Дополнительные сведения см. в разделе Ваше приложение несовместимо с Windows 10.

Обновление Microsoft Store: Откройте меню Пуск , а затем в списке приложений выберите Microsoft Store. В Microsoft Store выберите Подробнее > Загружаемые компоненты и обновления > Получить обновления. Если для Microsoft Store доступно обновление, автоматически запустится процесс установки.

Читайте также:  Windows firewall configuration file

Устранение неполадок при установке игр: Если у вас возникли проблемы при установке игры, см. разделУстранение неполадок при установке игр в Windows 10.

Переустановка приложений: В Microsoft Store выберите Подробнее > Моя библиотека. Выберите приложение, которое нужно переустановить, а затем выберите Установить.

Запустить средство устранения неполадок: Откройте меню Пуск , выберите Параметры > Обновление и безопасность > Устранение неполадок, а затем выберите из списка Приложения Windows Store > Запустить средство устранения неполадок.

Вот дополнительная справка

Если вам не удается найти Microsoft Store, см. раздел Проблемы с поиском Microsoft Store в Windows 10.

Если у вас возникают проблемы при запуске Microsoft Store, см. раздел Microsoft Store не запускается.

Если вы можете запустить Microsoft Store, но испытываете проблемы с поиском или установкой приложения, см. раздел Не удается найти или установить приложение из Microsoft Store.

Fix problems with apps from Microsoft Store

If you’re in Windows 10 and you’re having problems with an app from Microsoft Store, consider these updates and fixes.

First, sign in to your Microsoft account. Next, work through these possible solutions in the order presented.

Make sure Windows has the latest update: Select check for updates now, and then select Check for updates. Or, select the Start button, then select Settings > Update & Security > Windows Update > Check for Updates. If there is an available update, select Install now.

Make sure that your app works with Windows 10. For more info, see Your app doesn’t work with Windows 10.

Update Microsoft Store: Select the Start button, and then from the apps list, select Microsoft Store. In Microsoft Store, select See more > Downloads and updates > Get updates. If an update for Microsoft Store is available, it will start installing automatically.

Troubleshoot games: If you’re having issues installing a game, see Troubleshoot game installations on Windows 10.

Reinstall your apps: In Microsoft Store, select See more > My Library. Select the app you want to reinstall, and then select Install.

Run the troubleshooter: Select the Start button, and then select Settings > Update & Security > Troubleshoot, and then from the list select Windows Store apps > Run the troubleshooter.

Here’s more help

If you’re having trouble launching Microsoft Store, see Microsoft Store doesn’t launch.

If you can launch the Microsoft Store but you are just having trouble finding or installing an app, see I can’t find or install an app from Microsoft Store.

Fix problems with apps from Microsoft Store

If you’re in Windows 10 and you’re having problems with an app from Microsoft Store, consider these updates and fixes.

First, sign in to your Microsoft account. Next, work through these possible solutions in the order presented.

Make sure Windows has the latest update: Select check for updates now, and then select Check for updates. Or, select the Start button, then select Settings > Update & Security > Windows Update > Check for Updates. If there is an available update, select Install now.

Make sure that your app works with Windows 10. For more info, see Your app doesn’t work with Windows 10.

Update Microsoft Store: Select the Start button, and then from the apps list, select Microsoft Store. In Microsoft Store, select See more > Downloads and updates > Get updates. If an update for Microsoft Store is available, it will start installing automatically.

Читайте также:  Ddns свой сервер linux

Troubleshoot games: If you’re having issues installing a game, see Troubleshoot game installations on Windows 10.

Reinstall your apps: In Microsoft Store, select See more > My Library. Select the app you want to reinstall, and then select Install.

Run the troubleshooter: Select the Start button, and then select Settings > Update & Security > Troubleshoot, and then from the list select Windows Store apps > Run the troubleshooter.

Here’s more help

If you’re having trouble launching Microsoft Store, see Microsoft Store doesn’t launch.

If you can launch the Microsoft Store but you are just having trouble finding or installing an app, see I can’t find or install an app from Microsoft Store.

How to repair Windows store App

Replies (4) 

Hi Keith, a lot of users are reporting problems with the Store app in version 1803!

Please try this:

Open the Windows Store

Click your User Icon and choose Sign out

Search for an App you want to download and click ‘Get’

Sign back into your Account

Can you now download that App?

Power to the Developer!

MSI GV72 — 17.3″, i7-8750H (Hex Core), 32GB DDR4, 4GB GeForce GTX 1050 Ti, 256GB NVMe M2, 2TB HDD

5 people found this reply helpful

Was this reply helpful?

Sorry this didn’t help.

Great! Thanks for your feedback.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback.

Not sure what steps you have already undertaken, hence steps might be repeated below.

Please try these options one by one and check after each option. (The first step usually solves the problem)

1. Open MS Store > Click on your profile picture on top right and sign-out. Then sign-in again.

2. Run Windows App Troubleshooter
Windows Key+X > Click Settings > Click Update & security > Click Troubleshoot > Scroll down to the bottom > Click Windows Store Apps > Click Run the Troubleshooter

3. Reset Windows Store through Command Prompt
Type cmd in Windows Search box > Right click on Command Prompt > Run As Administrator > Type WSreset.exe and click Enter > Reboot your computer

4. Re-register All Store apps
Right click on Windows Start > Right click on Windows Powershell (Admin) > Copy the following from below and right click in Powrshell to paste ? Enter > Restart your computer
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach

5. Uninstall & Reinstall Store
Right click on Windows Start > Right click on Windows Powershell (Admin) > Copy the following from below and right click in Powershell to paste > Enter

Get-AppxPackage -allusers *WindowsStore* | Remove-AppxPackage

Copy the following from below and right click in Powershell to paste > Enter > Reboot your computer

Get-AppxPackage -allusers *WindowsStore* | Foreach

Let me know if you have any more question or require further help. If above didn’t work, I will supply more troubleshooting steps to solve this problem.

Best regards
Vijay A. Verma @ http://www.eforexcel.com/

Timezone: UTC+05:30, PST+12:30
Availability Hours (UTC) : 05:00 AM — 05:00 PM

Читайте также:  Операционная система dos linux windows сравнение

7 people found this reply helpful

Was this reply helpful?

Sorry this didn’t help.

Great! Thanks for your feedback.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback.

Sumit
Volunteer Moderator- Microsoft Community

Mark the reply as helpful or answered to help others if your query is resolved

1 person found this reply helpful

Was this reply helpful?

Sorry this didn’t help.

Great! Thanks for your feedback.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback.

First, try signing out of the Microsoft Store. Click your Profile picture at the top right, click your account then sign out.

Restart your computer, launch the Microsoft Store app, sign in again, then attempt downloading again.

Other things you can try.

Start by running the Windows Store Apps troubleshooter.

Open Start > Settings > Update & security > Troubleshoot
Scroll down to the bottom
Click Windows Store Apps

Click Run the troubleshooter

When complete try opening the Store again.

Also check if the Store works in another user account.

Press Windows key + R
Type: wsreset.exe
Hit Enter

Do this a couple times then try launching the Store again.

Your Antivirus might be interfering with the Store, try disabling it ‘temporarily’ to see if it launches.

Check Windows Update and install the latest updates. Sometimes Microsoft releases infrastructure fixes for the Store through Windows Update.

You can also try resetting the store app using the following instructions:

Reinstall the Store:
Press Windows key + X
Click Windows PowerShell (Admin)
At the command prompt, type the following then hit Enter:

Get-AppXPackage *WindowsStore* -AllUsers | Foreach

If that does not work, try resetting the software distribution folder:
Before carrying out this procedure, disconnect from the Internet. That means turning off Wi-Fi and disconnecting from a wired connection. If you don’t, Windows 10 will indicate some files are in use and cannot be modified or the command will be non-responsive. Also, you should restart your computer after disconnecting from the Internet. The easiest way to do it is to enable Airplane mode from the Action Center — Windows key + A.

1. Open Start, type: CMD
Right click CMD
Click Run as administrator

Type each of the following then hit Enter

taskkill /F /FI «SERVICES eq wuauserv» (do this multiple times)
net stop cryptSvc
net stop bits
net stop msiserver
ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
rmdir C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore
rmdir C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

If that does not work.

1. Open Start, type: CMD
Right click CMD
Click Run as administrator

Type each of the following then hit Enter

Run these codes:
Net Stop bits
Net Stop wuauserv
Net Stop appidsvc
Net Stop cryptsvc
Ren %systemroot%\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.bak
Ren %systemroot%\system32\catroot2 catroot2.bak
Net Start bits
Net Start wuauserv
Net Start appidsvc
Net Start cryptsvc
After running these commands, check if your issue is fixed.

When complete, hit Enter, then restart, then try updating again.

Оцените статью