Windows user experience program

990x.top

Простой компьютерный блог для души)

User Experience что это за программа на Андроид и нужна ли она? (Lenovo)

Всем привет. Разбираться будем сегодня с такой штукой как User Experience, это вроде как какое-то приложение. Вот один чел пишет, что у него появилось приложение User Experience и оно работает в фоновом режиме, чел также говорит что оно уже было установленным когда покупался телефон. Идентификатор приложения — com.lenovo.ue.service. И вот чел спрашивает — что это за приложение? Ибо у него есть интересные разрешения — это и доступ к GPS, и чтение конфиденциальных данных каких-то, еще просит root-доступ.. Также чел еще пишет что приложение использует немного оперативной памяти…

И вот ему отвечают, что мол это не опасное приложение и единственный способ его удалить — это при помощи root-доступа. Но вот другой чел пишет что антивирус AVG находит угрозу в User Experience.

Другой чел пишет что у него стоит антивирус McAfee LiveSafe и он всегда видел угрозу в User Experience.

Так, вот что один человек написал на форуме по поводу User Experience:

Еще один пишет, что он блокирует смартфон, а через несколько минут экран загорается и гаснет.. И вот потом чел вроде как сам разобрался и вот что пишет:

Еще читаю что удалить User Experience вроде как нельзя, но отключить можно. И тут я сразу вспомнил, а может стоит обратить внимание на прогу Titanium Backup? Она мастер по работе с приложениями, я в плане удалять их, останавливать, замораживать. Короч советую. Кстати вот на форуме чел так и пишет, что если у вас есть root-доступ, то при помощи сторонней проги можете попробовать удалить com.lenovo.ue.service:

Так, вот на форуме 4PDA нашел инфу, что вроде User Experience это какой-то сервис, который отправляет данные в Lenovo, потому что им нужен опыт юзеров пользования телефона, чтобы потом использовать этот опыт для улучшения телефона.. ну что-то в этом роде, такая штука есть и в Windows 10 например, ничего тут страшного или опасного нет.. кстати в Хроме тоже есть подобное..

Хотя вот такое читаю, что антивирус ESET видит в User Experience угрозу, а если быть точнее то Spy.Luespy, типа это какой-то троян.

Ну и вот пожалуйста, я нашел коммент и тут пишется что User Experience это реально приложение для сборка информации о пользовании устройства:

И еще снова вот читаю, один чел пишет, что User Experience это что-то вроде программы для улучшения качества от Lenovo. И из-за того что она собирает какие-то данные и отправляет их куда-то, ну в Lenovo наверно, то вот из-за этого и ругаются на эту прогу антивирусы.

Вот смотрите, я тут случайно на одном сайте нашел инфу, тут говорится о нечто похожем — Esri User Experience Improvement (EUEI). И вот эта программа занимается, как мне кажется, примерно тем же что и User Experience (которое мы тут обсуждаем), вот смотрите:

Мое личное мнение что все таки User Experience это не вирус и не троян.

Вот нашел картинку, это окно О приложении:

Вот еще одна картинка и тут вижу что приложение User Experience отключено, видимо отключить все таки можно? Ну смотрите сами:

Так, значит какой вывод можно сделать? Я напишу его в виде списка.

  1. User Experience это приложение, которое собирает всякую информацию и отправляет ее в Lenovo, эта информация нужна для улучшения качества будущих телефонов. Ну есть такое и в Хроме, там тоже данные собираются чтобы потом их использовать в улучшении самого Хрома, ну как-то так.
  2. В связи с тем что User Experience собирает данные и отправляет их, то неудивительно что антивирусы видят в этой утилите опасность.
  3. Приложение User Experience вроде как идет уже установленным в телефоне, то есть вы можете купить новенький телефон, а это приложение там уже будет.
  4. Стоит попробовать заморозить User Experience при помощи инструмента Titanium Backup.
  5. И еще раз скажу, мое мнение что это приложение безопасно. Но пользы от него я не вижу и его можно, как мне кажется, удалить или заморозить.
Читайте также:  Linux ubuntu commands list

На этом все ребята. Удачи вам и чтобы вы были счастливы!!

Что такое Windows Feature Experience Pack в Windows 10

Если вы долгое время работали с Windows, особенно со времен Windows XP и Windows 7, название Windows Experience Pack может показаться знакомым.

Объявленный в 2010 году, он позволил вам создать тему, применить статическую картинку к Live messenger и так далее. Это было о настройке пользовательского интерфейса. Так почему же мы говорим об этом сейчас? Функция или продукт возвращаются к Windows 10, но по-другому. В этом посте мы попытаемся объяснить, что такое Windows Feature Experience Pack в Windows 10.

Пакет Windows Feature Experience Pack в Windows 10

Упомянутый как критически важный для функциональности Windows пакет стал доступен с Windows 10 2004 из Магазина Microsoft. Тем не менее, он находится на очень ранних стадиях. И хотя вы можете загрузить его в более ранней версии для Windows, он ничего не показывает. Мы писали об этом еще в декабре, когда команды разработчиков Windows 10 были разделены на команду Core OS и Shell Experience.

Сейчас обновление пользовательского интерфейса и обновление ядра идут рука об руку. Однако теперь, когда команда разделена, дополнительные изменения пользовательского интерфейса могут быть развернуты с помощью Windows 10 Feature Experience Pack. Он указан как одна функция по требованию для Windows 10 и Windows Server, а также IE 11, Блокнот, Paint, PowerShell, Консоль управления печатью и многое другое. Это легко заметить в разделе Abut компьютера, который был обновлен до 2004 года.

Хотя Microsoft ничего не прояснила по этому поводу, но точно, будет способным развернуть обновление для частей пользовательского интерфейса, а поскольку в этом пакете, мы должны увидеть больше доступных приложений и функций, может стать возможным не устанавливать некоторые основные функции, такие как Xbox и Xbox Game Bar, поскольку я вообще не использую его. Точно так же другие функции, которые не используются потребителями, такие как инструмент для подрезки, могут быть пропущены. Еще одна дикая идея — настраиваемая оболочка для базовой ОС, в зависимости от устройства и потребителей.

Они собираются поддержать список доступных функций по требованию, перечисленных Microsoft . Notes, Paint, PowerShell, средство записи шагов теперь входят в состав пакета возможностей Windows. Они предустановлены в Windows 10 2004, но они указывают на то, что Windows станет более настраиваемой, и многие функции больше не будут задействованы.

Microsoft также перечислила FOD, которые не были предустановлены. Он включает в себя специальные возможности, режим разработчика, графические инструменты, ИК-порт, Microsoft WebDriver, сетевые инструменты и многое другое. Нам еще предстоит узнать больше о пакете возможностей Windows Feature Pack в этом году, так как больше появится информации.

First Experience

This design guide was created for Windows 7 and has not been updated for newer versions of Windows. Much of the guidance still applies in principle, but the presentation and examples do not reflect our current design guidance.

In the ideal first experience, users install your program and use it productively immediately, without answering a bunch of questions or learning a bunch of things.

A first experience user interface helps users transition from their first exposure to a new program or feature to everyday usage.

For Windows programs, the initial first experience occurs when users run the Setup program. Setup programs typically:

  • Require the user to accept an End User License Agreement (EULA).
  • Ask for a product key.
  • Present required configuration-related options, including installation of optional software.
  • Copy the software to the user’s hard disk.
  • Present program options that apply to all users.

Part of a typical Windows setup experience.

Читайте также:  Dos браузер для windows

The first experience then continues to the first use of the program or feature. This first use experience can:

  • Present program options that apply only to the current user.
  • Offer product or feature tutorials.

The first use experience.

Note: Guidelines related to program options are presented in a separate article.

Is this the right user interface?

To decide, consider the following questions.

Setup experience

Do the following conditions apply?

  • The correct settings are required to use the program, and they apply to all users.
  • The settings customize a core experience, or one that is crucial to the user’s personal identification with the program.
  • There is no safe default, the user is likely to choose settings that aren’t the default, or the default settings require user consent.
  • The user is unlikely to change settings after setup.
  • Changing the settings requires elevation.

If so, consider presenting the settings during the setup experience.

First use experience

Do the following conditions apply?

  • The correct settings or tasks are required to use the program or feature, and they apply to individual users.
  • The settings customize a core experience, or one that is crucial to the user’s personal identification with the program.
  • There is no safe default, the user is likely to choose settings that aren’t the default, or the default settings require user consent.
  • Users are likely to make better choices within the context of the program than within setup.
  • The user is unlikely to change settings using Options.

If so, consider presenting the tasks and settings during the first use experience of the program or feature.

Design concepts

In the ideal first experience, users install your program (or even just start it if it doesn’t require installation) and use it productively immediately without answering a bunch of questions or learning a bunch of things.

This ideal is obtainable for most programs, so you should strive for this ideal experience whenever you can. However, this goal is often not obtainable for programs that require significant system integration, have many optional features, or have privacy implications. For example, if your program has features that might reveal personal information to untrusted parties, the tenets of trustworthy computing require that you obtain user consent before enabling these features.

Questions aren’t choices

Questions require responses they must be answered before users can proceed. Questions during the first experience are hurdles that users must jump over before they can use your program productively. By contrast, choices are optional. Users don’t have to respond to them, or can choose to see them only when they want to.

Thus, settings presented in the main flow of a setup wizard are questions, whereas settings outside the main setup flow or in a program options dialog box are choices. Unnecessary questions make your program’s first experience cumbersome and long, effectively eliminating the positive anticipation and excitement users have about getting started with your program.

Use the first experience when you must

Present settings and tasks to users during the first experiences when you must, but usually there are better alternatives:

First experience Alternatives
Setup questions Select appropriate defaults.
Allow users to change from program options.
Provide typical vs. custom setup paths.
First use questions Select appropriate defaults, and allow users to change from program options.
First use tasks Present contextually instead.
First use feature advertisements Make the most common and important tasks discoverable and contextual.
First use tutorials Make program features self-explanatory.
Product registration Provide command in Help menu and About box.

If you do only one thing.

Keep your first experience as simple as possible. Get your program working right away. Choose safe, secure, convenient defaults and ask questions during setup and first use only when you must.

You have only one chance to make a good first impression and that first impression is lasting.

Читайте также:  Активатор windows 10 pro x64 айти мен

Guidelines

General

  • Limit first experiences to tasks and settings required to use a program or feature, and only include these when there is no better alternative. See the previous table for alternatives.
    • Exception: Add personalization or program customization settings to the first experience if their customization is part of the core experience or crucial to the user’s personal identification with the program.

Windows asks users for the computer name and choice of background during setup because these settings help form an emotional connection to the product.

  • Use the setup experience for tasks and settings if they apply to all users or changing settings requires elevation.
  • Use the first use experience for tasks and settings if they apply to individual users.

Presentation

Prefer optional tasks and settings to required tasks and settings. Avoid forcing users to configure your program.

The Found New Hardware dialog box makes it optional to install driver software instead of making it a required task.

Take optional tasks and settings out of the main task flow whenever practical. For example, many setup programs provide a custom installation path to remove infrequently changed settings from the main task flow.

A setup experience that facilitates main task flow if the user does not intend to customize the installation.

Don’t overwhelm users with tasks and settings:

Start simple. Begin with simple, personalization settings and progress towards more complex, technical tasks and settings. For example, Windows setup starts with personal information and ends with network configuration.

Use a contextual first experience for tasks and settings if they apply only to features that aren’t fundamental to the main program.

Windows Live Messenger has a contextual setup for audio and video because they are used by secondary features.

Don’t present everything all at once. Consolidate to use a single UI instead of multiple UI surfaces, or display tasks at different times instead of all at once.

Incorrect:

In this example, the first use experience is overwhelming.

Express questions and options in terms of users’ goals and tasks, not in terms of technology. Provide options that users understand and clearly differentiate. Make sure to provide enough information for users to make informed decisions.

If the need for personal information isn’t obvious, explain why your program needs the information and how it will be used.

In this example, an e-commerce application explains how personal information will be used.

Present first experiences full screen only if users can’t productively perform other tasks. For example, Windows setup is presented full screen to discourage users from performing other tasks while Windows is being installed. Most first experiences shouldn’t be full screen.

Settings

For all settings, select the safest (to prevent loss of data or system access), most secure and private value by default. If safety and security aren’t factors, select the most likely or convenient value. Choosing good defaults is an effective way to simplify the first experience.

Require users to opt in for:

  • Settings with legal implications, such as end user licensing agreements (EULAs). Such settings can’t have default selections.
  • Features that perform automatic system configuration changes, such as Windows automatic updates.
  • Features that reveal personally identifiable information (PII) or system information.
  • Changes to the user’s desktop beyond adding entries to the Start menu, such as adding icons to the desktop or quick launch bar.
  • Optional software, such as product enhancements, subscriptions, and third-party products.

In this example, users opt in to product enhancements, subscriptions, and third-party products.

If a setting is strongly recommended, add «(recommended)» to the label. For radio buttons and check boxes, be sure to add to the control label, not the supplemental notes.

If a setting is intended only for advanced users, add «(advanced)» to the label. For radio buttons and check boxes, be sure to add to the control label, not the supplemental notes.

Оцените статью