Wine bottle mac os catalina

WineBottler for Mac

WineBottler 4.0.1.1 Dev LATEST

Mac OS X 10.6 or later

WineBottler for Mac 2021 full offline installer setup for Mac

  • Your company provides you with a login, mail, calendar and contacts that only work on certain browsers?
  • You quickly want to test your websites in Windows-based browsers.
  • You want to play games, that are not ported to macOS?
  • Your online trading platform or accounting tool only runs on Windows?
  • Your audio book player is not available on macOS?

No need to install emulators, virtualizers or boot into other operating systems – the app runs your Windows-based programs directly on your Mac. This is possible thanks to a Windows-compatible subsystem, which is provided by the great OpenSource tool Wine.

Select from a wide range of software for which WineBottler for macOS offers automated installations. It is as easy as hitting «Install» – and Wine Bottler will leave you with a neat app on your desktop. The tool does not come with the programs themselves, but with scripts, that take care of down­loading, configuring and installing everything into an app for you.

Double-click your .exe or .msi and convert it into an app with WineBottler. You can run the generated app like every other program on your Mac. For advanced users, Wine Bottler for Mac gives you a selection of options: install special dependencies and even turn your .exe into a self-contained app — that is an app, that contains everything to run it. even on other Macs. Porting to OS X never was easier.

Note: Requires Wine and 64-bit processor.

Источник

Как запустить любое Windows-приложение прямо в macOS

Для операционной системы Windows существует большое количество специализированного и профильного ПО, аналогов которому нет на macOS.

Не все знают, что есть еще один способ запускать Windows-приложения прямо на Mac без дополнительных операционных систем и виртуальных машин. Работает это благодаря технологии Wine, которая не первый год выручает пользователей.

Что такое Wine

Wine — это свободно распространяемое ПО, которое предназначено для запуска 16-, 32- и 64- битных приложений, которые создавались для Microsoft Windows, в UNIX-подобных операционных системах.

Существуют сборки программы для Linux, macOS и даже Windows (чтобы запускать устаревшие программы и игры для “винды”). Wine основан на альтернативной реализации Windows API и не является эмулятором или виртуальной машиной.

Первые стабильные версии Wine появились в середине 2008 года. С того времени среда активно развивалась, части кода Wine использовались в разных программных продуктах и сборках операционных систем.

Читайте также:  Fujitsu siemens amilo la 1703 windows 10

На данный момент при помощи Wine можно запустить практически любое приложение или игру из операционной системы Windows на Mac.

Преимущества и недостатки Wine

Прежде чем начать работу со средой Wine, следует изучить ее основные преимущества и недостатки. Возможно, в вашем случае уместнее использовать другой способ запуска Windows-программ.

✅ Windows приложения запаковываются в специальную “обертку” и работают как программы для macOS.

✅ Не требуется место, как для виртуальной машины, Boot Camp или дистрибутива Windows.

✅ Приложение запускается быстро и работает очень отзывчиво. Получится даже поиграть в динамичные игры.

✅ Среда имеет большое количество настроек графики и производительности, что позволяет добиться комфортной работы в большинстве случаев.

❌ Wine практически не взаимодействует с подключенными к компьютеру устройствами. Использовать Windows ПО, например, для работы с подключенным iPhone не получится.

❌ Каждое запакованное приложение будет занимать не менее пары ГБ, ведь будет включать в себя все необходимые API. Если нужно запускать таким способом более 5-6 программ, проще установить виртуальную машину.

❌ Некоторые программы и игры банально не запускаются в Wine, но при этом работают в виртуальной машине или Boot Camp.

Как отключить SIP

Для начала потребуется временно отключить защиту SIP (System Integrity Protection). Это необходимо для изменения системных файлов во время установки Wine и его компонентов.

1. Перезагрузите Mac.

2. Во время включения компьютера зажмите сочетание клавиш Command + R для загрузки в режиме восстановления.

Для этого нужно использовать оригинальную беспроводную клавиатуру Apple или любую проводную. Беспроводные клавиатуры других производителей могу подключаться к Mac уже после начала запуска ОС и не позволят загрузиться в любом служебном режиме.

3. После загрузки в режиме восстановления в строке меню выбираем Утилиты – Терминал.

4. Водим следующе команду и нажимаем Ввод:

5. Перезагружаем Mac в обычном режиме. Сделать это можно из строки меню или при помощи команды “reboot”.

После завершения установки Wine и загрузки необходимых приложений можно заново включить защиту SIP. Для этого проделываем аналогичные действия, только для включения используем команду “csrutil enable”.

Как установить Wine

1. Скачайте последнюю неофициальную версию Wine с GitHub. Этот апдейт поддерживает работу с последними релизами macOS, которые еще за бортом официальных версий.

2. Извлеките приложение из архива и запустите его.

3. Нажмите “+” для добавления нового движка и найдите в списке WS11WineCX64Bit19.01.

Это самая актуальная версия с поддержкой 32-битных приложений.

4. Нажмите Download and Install и дождитесь окончания процесса установки.

5. Нажмите кнопку Update и дождитесь окончания обновления модуля.

Все. Среда Wine готова для установки приложений. Скачайте подходящие установочные пакеты для операционной системы Windows.

Как установить приложение или игру через Wine

Описанные в предыдущем пункте манипуляции проводятся один раз. После этого для добавления новой программы или игры нужно сделать следующее:

1. Нажмите кнопку Create New Blank Wrapper.

2. Укажите название будущего приложения, нажмите Ok и дождитесь окончания процесса.

3. В последнем диалоговом окне нажмите View wrapper in Finder.

4. Запустите созданную заготовку будущего приложения.

5. Нажмите кнопку Install software.

6. Выберите пункт Choose Setup Executable.

7. Укажите установочный покет для ОС Windows и произведите привычную установку программы.

8. После установки укажите правильный *.exe файл для запуска программы и нажмите Ok. Приложение может подхватить не сам исполняемый файл, а, например, файл для деинсталляции программы.

9. Нажмите кнопку Advanced в меню Wineskin.

10. В настройках на вкладке Configuration можете изменить иконку приложения. На вкладке Options отключите все установленные флаги.

11. Перейдите на вкладку Tools и нажмите Config Utility (winecfg).

12. На вкладке Графика включите самую верхнюю опцию, нажмите Применить и закройте окно.

Готово! Теперь можете запускать созданное приложение. Оно будет доступно в папке /Applications/Wineskin или в Launchpad.

Читайте также:  Checking media failed windows

Вот так можно запросто запускать на Mac большинство Windows приложений. Кстати, можете установить 32-битные Windows-игры, аналоги которых для macOS не обновили под 64-битную архитектуру.

Источник

Wine bottle mac os catalina

Post by Maximara » Wed Jun 26, 2019 8:19 am

With 32-bit program support going away on the Mac with Catalina we need to start seriously figuring out how to have WINE run on these newer systems so that reasonable instructions can be provided.

Right now we can use VMs (VirtualBox, Parallels, VM Fusion) using other operating systems (Ubuntu, Red Hat, or if you can actually get it to work an older version of the MacOS) thought doing this correctly is kind of ‘uhhh, how do you do that?’

But is that the best (ie easiest) solution we can come up with or is there some other method on the table we could use?

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by Gcenx » Wed Jun 26, 2019 7:13 pm

Multiple options are being looked into by CodeWeavers but no official announcement had been made.

Right now if someone wants to use wine they shouldn’t upgrade past Mojave if you want to use Wine natively on macOS.

Parallels Desktop (since that uses the native hypervisor.framework) can be used to run Windows with DirectX10 support at the moment maybe they will support DirectX11 sooner or later.

Booting Linux would also be an option but I would avoid Ubuntu (recent multilib debacle) instead picking Pop!_OS as its still Ubuntu/Debian based but includes much newer packages/libs and has Lutris/PlayOnLinux already in the store as well as Steam.

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by DarkShadow44 » Tue Jul 09, 2019 4:09 pm

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by Gcenx » Tue Jul 09, 2019 8:54 pm

I agree. Catalina can’t even run 32Bit code natively as someone told me they tested running a 32Bit binary with all needed Dylibs/frameworks but it failed at the kernel level..

It’s possible to use hyperviser.framework but I haven’t seen any Public work on that being used for wine.

The trunking idea public code has even tested but no luck yet

For now anyone running macOS I would recommend not upgrading past macOS Mojave

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by DarkShadow44 » Wed Jul 10, 2019 3:16 am

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by Gcenx » Wed Jul 10, 2019 7:42 am

Tried hangover on macOS and it’s useless at precent it actually loads less things then it does on an arm64 system.

No I’m talking about a custom version of llvm/clang that ccdavis worked with that’s looks like builtin trunking generation code and a new flag -mwine32.

At the moment -mwine32 is useless but the fact it has builtin support for ms_hook_proludge means it’s great for compiling wine as it’s now used within Phoenicis-Winebuild for the macOS environment after I brought it up with qparis.

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by DarkShadow44 » Wed Jul 10, 2019 1:33 pm

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by Gcenx » Wed Jul 10, 2019 2:35 pm

It was mentioned on the last wine conference video I remember them talking about running 32Bit code within a 64bit thread and it ran at native speeds.

As for where I heard about the custom version of Clang I just checked what ccdavis had visible on github https://github.com/cdavis5e/clang/tree/wine32 and he also had a version of llvm to go with it also. Seems they want to use llvm to handle the trunking unless I’m not understanding something check out the code within clang and llvm. As I see mentioning of handling 32>64 bit structures and the reverse or just do a quick check over the commits

Читайте также:  Haveged linux что это

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by sslalani » Fri Jul 19, 2019 2:04 pm

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by DarkShadow44 » Sat Jul 20, 2019 7:31 am

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by Gcenx » Sat Jul 20, 2019 7:35 am

Downgrade back to Mojave or High Sierra if you want to keep using wine, macOS Catalina has no 32Bit and wine needs this to function. You never blind upgrade to a Beta or even a new release if you have mission critical software always test within a controlled environment first.

Nobody knows how long it will take for a viable solution to be implemented making wine usable on macOS Catalina, so if you need wine your stuck on Mojave until this happens.

Seems DarkShadow44 beat me to this.

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by sslalani » Mon Jul 22, 2019 1:19 pm

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by Maximara » Tue Jul 30, 2019 10:25 am

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by DarkShadow44 » Wed Jul 31, 2019 1:48 pm

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by Gcenx » Wed Jul 31, 2019 8:33 pm

If your willing to run a VM might as well just run a Windows 10 VM and get access to DirectX 10, as running macOS within a VM I’ve found gives terrible performance with current macOS releases.
Or just downgrade to Mojave as that’s the latest release that provides 32Bit support and Apple will support that for the next few years.

You can run a VM of macOS on a system running macOS that’s allowed within the License that’s why your able to install macOS within VMWare Fusion/Parallels Desktop.

Interesting Side Note;
VMWare’s core is actually the same across platforms that’s why it’s possible to run macOS on Windows/Linux if you patch VMWare Player/Workstation to enable the macOS option. (I’m not going to explain how this is done, just that it’s possible)

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by Maximara » Mon Aug 05, 2019 12:35 pm

Re: Catalina and the future of Wine on Mac

Post by Gcenx » Wed Aug 28, 2019 8:39 am

A native install of Linux on your Mac if the district fully support the hardware could mostly work but the CPU turning used within macOS isn’t available for any other OS ran on Mac hardware.

Now for running a VM of Linux to then run wine to run a Windows application makes little sense and will end up being much slower then directly running Windows or running an older version of macOS to the run wine.

Let me use Parallels 15 as an example for this since it supports DirectX11.
(VMWare fissions current release supports up to DirectX10 & VirtualBox properly just DirectX9 on macOS due to the OpenGL backend)

Windows 10;
— DirectX1-11 > Metal

Linux;
— WineD3D DirectX > OpenGL > Metal

So running Linux would require an addition layer to translation

Источник

Оцените статью